Baby og bilstol

FruUndercover

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Jenta mi er snart 7mnd, og 8kg. Hun har til nå sittet i en brio babystol som hun fortsatt passer fint men vi har ikke hatt egen bil så har blitt lite bilkjøring.
Vis vedlegget 125665

Men i morgen kommer nybilen min og den har isofix, og jeg har kjøpt dette bilsetet
1436475106172.jpg

http://www.jollyroom.no/produkter/britax-max-fix-ii-stone-grey-4

Burde jeg sette inn max-fix'en med en gang, eller bruke babystolen til hun vokser ut av den? Hva er tryggest?

Eg hadde ventet en stund til. Babyen sitter mer avslappet i babystolen, og det kan være mer "krevende" å sitte i den nye bilstolen mtp. brattere liggestilling. Vi ble anbefalt å vente til den ikkje passet lenger, da babyen sitter veldig godt i babystolen (om det enda er plass selvfølgelig) :)

Vi byttet fra babysetet til sete nr 2 da han var 11 mnd.. :) Bytt når du føler det er riktig! Det har jeg alltid gjort. (Selvsagt før de har vokst ut av setene sine, da)

Eg og hadde Brio Primo til småen, og han hadde fremdeles masse plass når me bytta til Cybex Sirona. Bytta for ein mnd si, då va han 8 mnd. Han virke meir fornøyd no, og sitte å ser ut og følge med på ting :)

Har byttet. Min lille skrek hele bilturen, så jeg kjøpte neste sete, og fikk en helt ny baby i bilen :-)

Hun trives godt når vi kjører bil. Men tenker om max-fix'en er tryggere? Det er jo både stol 1 og 2 (med babyinnlegget), og den festes med isofix.

Back
Topp