Baby og besøke noen med forkjølelse

2Mammaer2barn

Flørter med forumet
Tulla vår er 3 uker og får bare morsmelk. Vi er idag inv til familie på middag hvor to stk er småforkjøla/forkjøla. En voksen og en 12 åring.
Burde vi avlyse eller kan vi dra og bare ikke la de holde babyen?
Hva hadde dere gjort?
 
Jeg er veldig lite hysterisk av meg, men jeg hadde ikke dratt.. Eller hadde jo kommet an på hvor lenge dem har vært syke etc, men forkjøla baby er det siste jeg vil ha. Så jeg hadde nok ikke dratt ett sted jeg vet med 100% sikkerhet det er smitte
 
Tulla vår er 3 uker og får bare morsmelk. Vi er idag inv til familie på middag hvor to stk er småforkjøla/forkjøla. En voksen og en 12 åring.
Burde vi avlyse eller kan vi dra og bare ikke la de holde babyen?
Hva hadde dere gjort?
Dra og kos dere! En ting er forkjølelse, en annen ting er tung influensa, diverse virus osv. - men i denne årstiden må man liksom regne med at det alltid vil være noen som er forkjøla. Enten du eller mannen, noen i køen på butikken, på bussen el.l.. vi har barnehagebarn og jeg kommer til å levere han i bhg med baby i bilstol på slep- kan jo bare tenke seg hvilke basilusker som er der.

Samtidig er det sikkert greit å holde baby «unna» de som er forkjøla - det er helt naturlig å ville gjøre :)
 
Hadde reist men ikkje latt dei holde babyen. Tek ein slike forhåndsregler er ein ganske trygg.
Storesøster er forkjøla her heime, men vi er påpasselig med handvask og passer på at ho ikkje hoster på babyen. Har ikkje blitt smitta enda :)
 
Så lenge de er så store, kan de være flinke med håndhygiene. Litt vanskeligere med en på 2 år som er litt over alt og snørra renner over alt også :p
 
Back
Topp