Baby nr2, rask fødsel?

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Har hørt så mange si baby nr.2 sin fødsel skjer så fort, stemmer det for dere også som har født to ganger?
Jeg fødte akuratt for 6mnd siden, og gikk helt ok tidsmessig med 5timer aktiv fødsel.
Har alltid hatt en skrekk om og ikke nå frem i tide til sykehuset, og når jeg hører at fødsel nr to går fortere så tenker jeg ikke på annet allerede:hilarious:

Hvilken erfaring har dere som allerede har født to ganger?:hilarious:
 
Har hørt så mange si baby nr.2 sin fødsel skjer så fort, stemmer det for dere også som har født to ganger?
Jeg fødte akuratt for 6mnd siden, og gikk helt ok tidsmessig med 5timer aktiv fødsel.
Har alltid hatt en skrekk om og ikke nå frem i tide til sykehuset, og når jeg hører at fødsel nr to går fortere så tenker jeg ikke på annet allerede:hilarious:

Hvilken erfaring har dere som allerede har født to ganger?:hilarious:
Dette er jo veldig individuelt, og umulig å vite på forhånd, men jeg har født fem ganger de siste 8 årene, og det stemmer for meg iaf:rolleyes:

#1: 33t aktiv fødsel
#2: 2,5t aktiv fødsel
#3: 1t 15min aktiv fødsel
#4: 6t aktiv fødsel (igangsatt)
#5: 1t aktiv fødsel (igangsatt)

Alle mine fødsler har vært fine selv om noen av de har vært ekstremt korte:) Siden din første fødsel var kun 5t, kanskje ha lav terskel for å dra til føden når riene starter for en sjekk i det minste? Jeg holdt på å ikke rekke frem med #3, men bor heldigvis nær sykehuset:) Jeg har snakket med jordmor om mine bekymringer rundt å rekke frem etc, og det har betrygget meg veldig (ble igangsatt med de siste to pga dette). Prat med jordmor, evt sykehuset, så føler du deg nok mer trygg:Heartred Det kommer nok til å gå helt fint! :love7
 
Dette er jo veldig individuelt, og umulig å vite på forhånd, men jeg har født fem ganger de siste 8 årene, og det stemmer for meg iaf:rolleyes:

#1: 33t aktiv fødsel
#2: 2,5t aktiv fødsel
#3: 1t 15min aktiv fødsel
#4: 6t aktiv fødsel (igangsatt)
#5: 1t aktiv fødsel (igangsatt)

Alle mine fødsler har vært fine selv om noen av de har vært ekstremt korte:) Siden din første fødsel var kun 5t, kanskje ha lav terskel for å dra til føden når riene starter for en sjekk i det minste? Jeg holdt på å ikke rekke frem med #3, men bor heldigvis nær sykehuset:) Jeg har snakket med jordmor om mine bekymringer rundt å rekke frem etc, og det har betrygget meg veldig (ble igangsatt med de siste to pga dette). Prat med jordmor, evt sykehuset, så føler du deg nok mer trygg:Heartred Det kommer nok til å gå helt fint! :love7

Ja da stemte det godt med deg ja! Så bra du rakk sykehuse da:happy: Jeg skal ta en snakk me jordmor når jeg skal dit, og de på sykehuset når jeg skal der! Jeg våknet på natten med litt rier og kjørte til sykehuse ikke lenge etter, da var jeg alt i aktiv fødsel ca 2timer fra jeg våkna!:hilarious: Fikk tidlig den redselen med første også og føde for fort, så tenker allerede masse på dette igjen siden så mangen opplever dette:hilarious:
Men vi har ikke lenger enn 20minutter til sykehus, men det kan bli langt om man føder i bil eller noe skjer! Godt dette er lenge til:hilarious::hilarious::hilarious:
 
Var 23 timer med nr 1 og 22min med nr 2, så for meg gikk det relativt mye fortere:p
Spent nå på nr 3:rolleyes:
 
46 og 24min i aktiv fødsel? Altså fra 4cm åpning til baby er ute? :wideyed:
Hehe ja, men første hadde jeg 8,5 cm åpning så tok di vannet og alt gikk veldig fort:joyful: hvorfor kroppen min begynner med åpning lenge før den skal vet jeg ikke :bored: men har liksom vert over aktiv fødsel begge gangene. Så nor riene kommer er det liksom ikke pause.
Nr to hadde jeg i tillegg kort livmorhals. Så alt lå til en kjapp fødsel siden hun lå så langt nede. Og da jeg var på kontroll på sykehuset me henna hadde jeg 6,5 cm åpning uten rier :dontknow så tok di vannet og ting gikk mye fortere med henne :nailbiting: men gikk fint bare veldig uforberedt kan du si. Så spent på denne. Men di sier nr 3 er en luring så kanskje det går lengre denne gangen. Vist ikke så rekker jeg aldri frem til sykehuset vist det sku skje noe hjemme :joyful: har ca 1 time til sykehuset:p
 
Nr 1: 1,5t aktiv fødsel
Nr 2: 4t aktiv fødsel
Nr 3: 53t aktiv føsdsel (igangsatt)
Nr 4: planlagt ks
 
Hehe ja, men første hadde jeg 8,5 cm åpning så tok di vannet og alt gikk veldig fort:joyful: hvorfor kroppen min begynner med åpning lenge før den skal vet jeg ikke :bored: men har liksom vert over aktiv fødsel begge gangene. Så nor riene kommer er det liksom ikke pause.
Nr to hadde jeg i tillegg kort livmorhals. Så alt lå til en kjapp fødsel siden hun lå så langt nede. Og da jeg var på kontroll på sykehuset me henna hadde jeg 6,5 cm åpning uten rier :dontknow så tok di vannet og ting gikk mye fortere med henne :nailbiting: men gikk fint bare veldig uforberedt kan du si. Så spent på denne. Men di sier nr 3 er en luring så kanskje det går lengre denne gangen. Vist ikke så rekker jeg aldri frem til sykehuset vist det sku skje noe hjemme :joyful: har ca 1 time til sykehuset:p
Da er det iaf godt du har vært på sh og vannet har blitt tatt begge gangene for da er det jo kontrollert:joyful: Deilig egentlig da, så ikke kjenne noe til åpningsfasen i det hele tatt! Men hadde nok vært greit med et lite forvarsel ja:rolleyes:
 
oiisann da, ja hvor mye fortere enn det kan det gå!:hilarious:
Hehe ja sant, får ekstra oppfølging denne gangen og. Ska alt sjekke livmorhalsen på OUL. Men håper det går litt roligere denne gangen da så jeg greier og henge med :p
 
Nr.1. Aktiv fødsel i 50 minutter.
Nr.2. Aktiv fødsel i 15 minutter.
Denne gangen får vi tett oppfølging, tok noen år før vi turte å prøve på tredje;)
Blir ikke noe stopp på vei til sykehuset for oss denne gangen :confused:
 
Hehe ja sant, får ekstra oppfølging denne gangen og. Ska alt sjekke livmorhalsen på OUL. Men håper det går litt roligere denne gangen da så jeg greier og henge med :p

Ja jeg krysser fingerer for deg:happy: Kan godt forstå det er litt i raskeste laget:D
 
Har hørt så mange si baby nr.2 sin fødsel skjer så fort, stemmer det for dere også som har født to ganger?
Jeg fødte akuratt for 6mnd siden, og gikk helt ok tidsmessig med 5timer aktiv fødsel.
Har alltid hatt en skrekk om og ikke nå frem i tide til sykehuset, og når jeg hører at fødsel nr to går fortere så tenker jeg ikke på annet allerede:hilarious:

Hvilken erfaring har dere som allerede har født to ganger?:hilarious:
Baby nummer to kom 10 dager over termin og alt gikk kjempe sakte. Nr1 kom 4 dager før og gikk for så vidt også sakte.
 
4t fra de tok vannet (husker ikke hva åpningen var da, men riene tok seg fort opp) til ungen var ute med førstemann.

45min fra 3cm åpning og vannet gikk spontant til ungen var ute med nummer 2
 
Håper ikke det går raskere med nr 2 enn med nr 1.
Nr 1 kom som en rakett, og jeg var forberedt på en lang fødsel ;) for det første startet det før termin (hadde vært på sjekk samme dag og fikk beskjed om at det IKKE var noe på gang) og for det andre var ungen bare plutselig ute etter 1 time på sykehuset. Jeg var helt fortumlet. Skjønte ikke hva som skjedde :hilarious: livredd for at det skal raaasr avgårde denne gangen.
 
Håper ikke det går raskere med nr 2 enn med nr 1.
Nr 1 kom som en rakett, og jeg var forberedt på en lang fødsel ;) for det første startet det før termin (hadde vært på sjekk samme dag og fikk beskjed om at det IKKE var noe på gang) og for det andre var ungen bare plutselig ute etter 1 time på sykehuset. Jeg var helt fortumlet. Skjønte ikke hva som skjedde :hilarious: livredd for at det skal raaasr avgårde denne gangen.
Her gikk det fortere med nr to :hilarious: så spent på nr 3! Det sies at den er en luring så kanskje den tar lengre tid :bored::wacky: vet ikke :hilarious:
 
Back
Topp