Baby nr 3 på vei

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg tenkte jeg skulle opprette en dagbok her inne, så jeg kan gå tilbake for å se hvordan ting sto til.

Jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, fordi min eggløsning virket litt forsinket. Jeg vet jeg ble gravid et sted mellom 28.9 - 1.10. Jeg har gått ut i fra eggløsning, og fått termin 24. Juni (23 noen plasser).

Gravidoppdatering:

*Termin: Menstermin 24.06.17 ❤️

*På vei: 5+0 ❤️

*Kjønn: ?? Har en jente følelse.

*Vekt: Ikke veid meg enda, men bør vel snart gjøre det. Alt for mye fra før hvertfall :p

*Symptomer: Murringer, stikkinger i magen. Små kvalm. Litt influensa følelse (kan være jeg brygger på noe, siden ungene nett har vært syke). Litt hissig av meg.

*Cravings: Avokado.

*Bevegelse i magen: Nei.

*Ukens tanker: Litt blandet. Gleder meg jo, men er litt usikker på grunna av økonomi.
 
I dag har jeg jobbet, og sitter med den verste hodepinen. Jeg hater virkelig denne migrenen. Jeg er alene med barna en måned nå, så det blir ikke noe hviling når jeg kommer hjem heller.
I morgen er det ny dag på jobb, og så er det heldigvis helg :D
 
Ny dag på jobb, og jeg er utslitt.
Det eneste jeg klarer å tenke på nå er sengen, og det skal bli godt å finne den.

Puppene mine verker og er bare i veien.. for første gang, da dette ikke har vært problem i de to andre svangerskapene mine.
 
I morgen går jeg inn i min 7 uke i følge min app, og det føles langt. Jeg vet jo at det enda kan gå galt, men jeg har håpet oppe, og tenker ikke så mye på det. Kvalmen er ikke kommet skikkelig enda, og jeg krysser fingrene for at jeg slipper det denne gang.

Jeg merker ikke noe særlig på energien enda heller, så siden det er søndag, så skal jeg få shinet opp huset. Det er så travelt i ukene, og da ligger alt å flyter rundt oss.
 
Det med energien skrev jeg visst litt for tidlig, for nå har den forsvunnet. I går etter jobb var jeg helt ferdig, og i dag føler jeg at jeg ikke får gjort noe. Viss jeg støvsuger et rom, så trenger jeg pause etterpå.. jeg merker at det kan ta litt tid før jeg er ferdig med husvask i dag altså, haha.

Jeg har fulgt med på den listen over hvor stor sjanse det er for spontanabort, og det er hærlig å se at det minker med nesten 1% hver dag fremover. Om en uke er det jo nede i 2% sjanse :)
 
Enig, er så deilig hvor fort den risikoen faller nå om dagen.
 
I dag merker jeg virkelig at jeg er gravid..

I hele natt har jeg svettet ut sengen, og resten av tiden fryser jeg noe vanvittig. Jeg kler på ungene, men de klager bare på at det er varmt :O Nå har kvalmen kommet for fullt også, og jeg får ikke i meg mat. Jeg har ikke spydd enda, men merker at dette kan nok gå den veien jeg ikke vil :p

Jeg krysser uansett fingrene for en spyfri graviditet (x) :D
 
Huff.
Det er så plagsomt å være kvalm. Liker ikke akkurat å spy heller altså, men hvis en gang hadde gjort at kvalmen var borte kunne jeg levd med det...
 
Ser det er flere enn meg som plages av spyfri kvalme (foreløpig, bank i bordet :p)
Hvor gamle er de to barna dine da?
 
Huff.
Det er så plagsomt å være kvalm. Liker ikke akkurat å spy heller altså, men hvis en gang hadde gjort at kvalmen var borte kunne jeg levd med det...

Ja, det er jeg enig i. Med min første hadde jeg sånn fast spyrutine :p Jeg sto opp, ventet til jeg spydde og så kunne jeg fortsette dagen. Sånn varte det i 5 mnd.
 
Ser det er flere enn meg som plages av spyfri kvalme (foreløpig, bank i bordet :p)
Hvor gamle er de to barna dine da?

Ja, jeg håper det holder seg sånn.. eller egentlig kan bare hele kvalmen forsvinne, og så kan jeg være en sånn gravid man ser på film som bare spiser sunt, trener og bare ser flott ut :p det hadde vært noe :p

De to andre er snart 8 og 4 :) Så yngste blir nesten 5 når baby kommer.
 
Gravidoppdatering:

*Termin: Menstermin 24.06.17 ❤️ men lurer på om det er 22 i stede for. Jeg tar det med en klype salt frem til OUL.

*På vei: 6+1 ❤️

*Kjønn: ?? Har en jente følelse fortsat

*Vekt: Ikke veid meg enda, men bør vel snart gjøre det. Alt for mye fra før hvertfall :p

*Symptomer: Murringer, stikkinger og litt små smerter i magen, litt kvalme, gretten og følsom, fryser, sulten..

*Cravings: Avokado må jeg ha. Men føler generelt at jeg spiser noe hele tiden.

*Bevegelse i magen: Nei.

*Ukens tanker: Tankene går rundt i hodet mitt. Jeg har så mye å tenke på. Jeg skal ha mange eksamen i de neste mnd, min AAP utgår i desember, økonomi, jobb, barna osv. Det er så mye!
 
Ja, jeg håper det holder seg sånn.. eller egentlig kan bare hele kvalmen forsvinne, og så kan jeg være en sånn gravid man ser på film som bare spiser sunt, trener og bare ser flott ut :p det hadde vært noe :p

De to andre er snart 8 og 4 :) Så yngste blir nesten 5 når baby kommer.
Ja! Sånn gravid vil jeg også være, svigersøstra mi var nylig sånn gravid! Det virker helt fantastisk..!
I mitt forrige svangerskap hadde jeg kvalmen konstant i fem måneder, men uten spying... Det er nok værre å spy, men det er ikke helt supert å være så sykt kvalm uten spying heller :(
Har en sønn som fyller 8 etter babyen kommer :)
 
Ja! Sånn gravid vil jeg også være, svigersøstra mi var nylig sånn gravid! Det virker helt fantastisk..!
I mitt forrige svangerskap hadde jeg kvalmen konstant i fem måneder, men uten spying... Det er nok værre å spy, men det er ikke helt supert å være så sykt kvalm uten spying heller :(
Har en sønn som fyller 8 etter babyen kommer :)

Kvalme og spying er ikke noe gøy uansett :/ Vi får håpe vi blir fort bra denne gangen :)
 
Andre som sliter med kostholdet eller?
Jeg tenker hele tiden at nå skal jeg spise alt den sunne maten, drikke bare vann osv.. men det skjer jo ikke :p Må det være så utrolig vanskelig hele tiden?

Jeg har heldigvis dilla på avokado og epler da :p
 
Andre som sliter med kostholdet eller?
Jeg tenker hele tiden at nå skal jeg spise alt den sunne maten, drikke bare vann osv.. men det skjer jo ikke :p Må det være så utrolig vanskelig hele tiden?

Jeg har heldigvis dilla på avokado og epler da :p
Jeg har bare lyst på usunn mat. Drømmer om kjeks og oboy akkurat nå :p
 
Nå begynner jeg å bli lei av å fryse hele tiden. Det hadde vært fint om jeg bare kunne vært litt ekstra varm nå om vinteren.. ikke kald!
Jeg ligger under teppe mitt, og orker ikke fyre i ovnen en gang.. da må jeg jo kjenne på kulden utenfor teppet mitt først. Jeg tror jeg bare må gå å legge meg. God natt alle sammen! Satser på en bedre dag i morgen.
 
Back
Topp