Baby nr 2

Venterspentpåbaby2

Flørter med forumet
Himmelbarn
Dere som har flere barn, hva opplever dere er annerledes i graviditeten andre gang? Blir dere like kvalme, samme ømme bryster, stor forskjell på vekt etc? Er så spent på hvordan alt kommer til å bli denne gangen :happy093.fikk en gutt i august 2022:Heartbigred

Kvalmen er akkurat det samme, barn nr 3 her og føler denne gangen er litt verre enn de to andre. Har gutt og jente fra før.

Jente var litt mer grusomt husker jeg. Jeg var kvalm nesten hele graviteten :depressed:

Det er grunnen jeg ventet 10år for å få et barn til.

Det er litt forskjell ja. Graviditet nr 1 (resulterte i ei frisk jente :Heartred) var jeg veldig kvalm og mye trøtt. Hadde også litt murringer, men ikke så mye. Ble sykemeldt pga kvalme ganske tidlig! Forrige graviditet som resulterte i MA hadde jeg så sinnsykt ømme bryster at jeg nesten ikke klarte å ha på meg klær, og om samboer forsøkte å være borti de eller så mye som streifet borti de så klikket det litt for meg. Ellers var jeg litt trøtt. Nå er jeg periodevis småkvalm, såvidt ømme bryster, veldig trøtt, mye murringer og ekstremt hormonell.

Dere som har flere barn, hva opplever dere er annerledes i graviditeten andre gang? Blir dere like kvalme, samme ømme bryster, stor forskjell på vekt etc? Er så spent på hvordan alt kommer til å bli denne gangen :happy093.fikk en gutt i august 2022:Heartbigred
Jeg er veldig mye mer sliten nå, og mer trøtt og mer kvalm. Men jeg ammer ennå jenta som ble født i juni i fjor og får ikke like mye søvn som jeg hadde som gravid uten barn. Det kjennes foreløpig hardt ut, men er forhåpentligvis verdt det ;)

Var mer kvalm forrige gang, men hadde likevel mye energi og ellers i fin form. Ingen kvalme etter første trimester. Gikk ned i vekt første trimester.

Denne gang ikke så kvalm, mer uggen. Men energinivået er skikkelig lavt, også er jeg en del svimmel. Ingen vektendring til nå.

Jeg er veldig mye mer sliten nå, og mer trøtt og mer kvalm. Men jeg ammer ennå jenta som ble født i juni i fjor og får ikke like mye søvn som jeg hadde som gravid uten barn. Det kjennes foreløpig hardt ut, men er forhåpentligvis verdt det ;)
Kanskje derfor jeg også er så himla trøtt denne gangen :p Her liker lillemor å amme to-fire ganger per natt, og det går jo utover søvnen..

Kanskje derfor jeg også er så himla trøtt denne gangen :p Her liker lillemor å amme to-fire ganger per natt, og det går jo utover søvnen..
Ja, sant, det går utover søvnen. Jeg merker veeeeldig stor forskjell i symptomer hvis jeg får meg en nap på dagtid eller får en lang natt(mye våken, men totalt lang tid i senga) kontra en kort natt. Jeg er også svimmel denne gangen, det kan jeg ikke huske å ha vært forrige gang. Og når mini ammer på dagtid holder jeg på å svime av, jeg blir altså så innmari trøtt! :sleep011:sleep011

Ja, sant, det går utover søvnen. Jeg merker veeeeldig stor forskjell i symptomer hvis jeg får meg en nap på dagtid eller får en lang natt(mye våken, men totalt lang tid i senga) kontra en kort natt. Jeg er også svimmel denne gangen, det kan jeg ikke huske å ha vært forrige gang. Og når mini ammer på dagtid holder jeg på å svime av, jeg blir altså så innmari trøtt! :sleep011:sleep011
Ja, ammingen er nok forklaringen på litt av trøttheten her. Føler meg helt tappet for energi. Håper formen blir litt bedre etterhvert :happy:

Det er litt forskjell ja. Graviditet nr 1 (resulterte i ei frisk jente :Heartred) var jeg veldig kvalm og mye trøtt. Hadde også litt murringer, men ikke så mye. Ble sykemeldt pga kvalme ganske tidlig! Forrige graviditet som resulterte i MA hadde jeg så sinnsykt ømme bryster at jeg nesten ikke klarte å ha på meg klær, og om samboer forsøkte å være borti de eller så mye som streifet borti de så klikket det litt for meg. Ellers var jeg litt trøtt. Nå er jeg periodevis småkvalm, såvidt ømme bryster, veldig trøtt, mye murringer og ekstremt hormonell.
Høres ut som akkurat de samme plagene jeg har denne gangen :laughing002 forrige gang var jeg veldig heldig og hadde veldig lite symptomer, men denne gangen er jeg mye mer kvalm, sliten og hormonell.. kan ha noe med en veldig bestemt 2-åring å gjøre:smiley-angelic002

Det må være tøft å amme mens du er gravid :Heartbigred

Jeg også fikk barn i august 2022! Hadde så og si null symptomer så det var en veldig smud graviditet. Nå er jeg altså så kvalm av og på gjennom hele dagen, og veldig veldig trøtt, også sliter jeg med å holde meg unna sukker og søtsaker for det eneste jeg craver er usunne ting! Spent på hva som kommer ut

Forrige gang var jeg i fin form frem til uke 7. deretter var jeg kvalm og hadde smerter i halebeinet langt ut i 2. trimester. Denne gang kom kvalmen før jeg fikk positiv test, og jeg har allerede begynt å kjenne det i halebeinet :nailbiting:

Det må være tøft å amme mens du er gravid :Heartbigred
Det går for så vidt greit, men hadde et par uker der det kjentes ut som om niplene var i fyr og flamme ved ammingen. Fikk dog mot til å holde ut pga noen her inne sa det hadde gått over for deres del :Heartred Jeg ønsker ikke å slutte nå fordi dattera mi tåler ikke kumelkprotein så jeg føler at hun har behov for ammingen en stund til.

Det går for så vidt greit, men hadde et par uker der det kjentes ut som om niplene var i fyr og flamme ved ammingen. Fikk dog mot til å holde ut pga noen her inne sa det hadde gått over for deres del :Heartred Jeg ønsker ikke å slutte nå fordi dattera mi tåler ikke kumelkprotein så jeg føler at hun har behov for ammingen en stund til.
Aah, kan ikke forestille meg hvordan det må være å ha en liten en som sutter på gravid-såre nipler :nailbiting: håper det bedrer seg snart:smiley-angelic001

Den største forskjellen for meg er det som flere nevner, at jeg ikke har samme muligheten til å slappe av og legge meg på sofaen :p Husker med min nr 3, da hadde jeg sjelden tida til å ligge på sofaen og kjenne etter bevegelse f.eks.

Første svangerskap var det desidert enkleste!
De i midten har jeg hatt ulike problemer i.
Det siste var veldig fint etter uke 14 ca (da kvalmen slapp).
Dette svangerskapet ser enn så lenge ut til å være nokså likt det siste. 6+3 i dag og kvalmen har bare tatt seg mer og mer opp over de siste to ukene:sour:

Back
Topp