Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Ville bare innom å si hei! Hvordan ligger du ann i denne syklusen? :angelic:
 
Hei alle sammen!

Jeg ble plutselig inspirert til å skrive min egen dagbok, nå som jeg har skjønt at det er en del andre som befinner seg i samme situasjon som meg.

Litt om meg:
Jeg er 29 år, blir 30 i mai. Mannen min er 39 år, altså 9 år eldre enn meg. Vi giftet oss for 2,5 år siden, og vi har nå hus og hund. Vi lever et aktivt liv, med mye jobb, trening og sosiale ting. Vi har altså ingen barn, og prøver nå på vårt første.

Prøveperioden:
I april 2019 bestemte vi at jeg skulle slutte på p-piller. De første to syklusene var lange (45 og 38 dager), men siden juli 2019 har jeg hatt relativt stabile sykluser, iallefall frem til nå. Vi var forsiktige de første månedene og brukte kondom, ettersom mannen min skulle begynne i ny jobb i august.

I august 2019 begynte prøvingen. Jeg var forberedt på at det kom til å ta litt tid, men ble allikevel skuffet når de negative testene kom, måned etter måned. Jeg startet med å ta eggløsningstester i oktober 2019, og har fått positive tester rundt CD14 hver måned.

PP1: 29 dagers syklus. Neg. g.test.
PP2: 34 dagers syklus. Neg. g.test.
PP3: 29 dagers syklus. Neg. g.test.
PP4: 29 dagers syklus. Neg. g.test.
PP5: 28 dagers syklus. Neg. g.test.
PP6: 33 dagers syklus. Neg. g.test. (Pga. sykdom ble denne PP litt halvhjertet)
PP7: 26 dagers syklus. Neg. g.test. Grapefruktjuice og ananas!
PP8: 32 dagers syklus. Neg. g.test.
Har prøvd grapefruktkjerneekstrakt, ananas og prefert!
PP9: Har ikke tenkt å gjøre noe spesielt denne gangen, bare ta det som det kommer. Skal også prøve å ikke tenke så mye på alt dette!

Når jeg nå starter denne dagboken i mars 2020 er vi i PP8, og har ennå ikke fått en eneste positiv test. Dette bekymrer meg litt. Jeg sier ikke at jeg gjerne vil gjennomgå en SA eller MA, ikke misforstå meg, men går man gjennom dette vet man iallefall at man kan bli gravid. Vi har kommet til det punktet hvor vi er usikre på om vi kan bli gravide i det hele tatt.
SÅ.. Fertilitetssjekk hos Klinikk Hausken er nå bestilt, og vi skal dit 26.mai 2020! :smiley-bounce012 Jeg er veldig veldig spent! Håper de kan hjelpe oss med veien videre!

Følg gjerne med på dagboken min, og jeg blir kjempeglad for erfaringer, innspill og tanker rundt dette med prøving og svangerskap. Jeg syns det er så fint å snakke om dette, det er fort gjort å bli deprimert hvis man holder alle tankene og bekymringene inni seg.



- Trønderprøver
Heia! Velkommen i samme båt! Er 37, har gått til Klinikk Hausken siden januar, og fått masse hjelp av dem. Dessverre får de ikke lov til å hjelpe meg mer enn med medikamenter, da jeg regnes som single. (Jeg skal ha barn sammen med bestevenn og hans ektemann, slik at vi deler barnet som forhåpentligvis kommer snart 50/50 mellom dem og meg) Er 12 dpo i dag, hadde håpet at det klaffet denne gangen, men negativ test igjen.... har prøvd i 5 omganger nå. Så det blir 6 nå. Og har fått så mange medikamenter som skal støtte prosessen at jeg føler det skulle ha skjedd noe nå. Men ser ut til å ta litt tid, dette her. Men håper at det i alle fall skjer i år!
 
Ville bare innom å si hei! Hvordan ligger du ann i denne syklusen? :angelic:

Heii, så hyggelig at du titter innom! :love017

Her går alt fint, tror jeg! :hilarious: Jeg temper som vanlig, tok første el-test i går, som var negativ (veldig svak teststrek). Jeg forventer el sånn onsdag/torsdag, så vi tenker å begynne med aktiv aksjelegging i dag, haha. Har ikke gjort noe spesielt denne PP, ingen grapefrukt, vurdering av el-slim osv, prøver bare å ta det litt med ro og tenke på andre ting. :) Håper at det gjør susen! Kan legge ut grafen min her når tempen begynner å synke litt, foreløpig hopper den opp og ned og er ganske høy fortsatt.

Alt i orden med deg?:Heartred
 
:wacky:
Heii, så hyggelig at du titter innom! :love017

Her går alt fint, tror jeg! :hilarious: Jeg temper som vanlig, tok første el-test i går, som var negativ (veldig svak teststrek). Jeg forventer el sånn onsdag/torsdag, så vi tenker å begynne med aktiv aksjelegging i dag, haha. Har ikke gjort noe spesielt denne PP, ingen grapefrukt, vurdering av el-slim osv, prøver bare å ta det litt med ro og tenke på andre ting. :) Håper at det gjør susen! Kan legge ut grafen min her når tempen begynner å synke litt, foreløpig hopper den opp og ned og er ganske høy fortsatt.

Alt i orden med deg?:Heartred
Klør sånn i fingrene etter å svi av EL-tester, men det er ikke noe vits. Er jo en uke til forventet EL! Så prøver å holde meg i skinnet. Sikkert lurt, kan bli litt altoppslukende til tider. Koblet litt av i helga selv, går så seint mår man er oppi det hver dag!

Vurdert å legge ut grafen i tempetråden, men den blir jo ikke så spennene før man begynner å nærme seg EL :hilarious: Så avventer foreløpig.

Alt i orden her, syyykt kjedelig å vente til EL bare. Hvert fall når man ikke får det før CD 17/18 :shifty: Går all inn denne PPen for vil det skal klaffe! Så ooncieve plus, solvipect, EL-test, temp og vurderer ananas :hilarious: Og mulig b6 for å forlenge lutealfase :wacky:
 
:wacky:
Klør sånn i fingrene etter å svi av EL-tester, men det er ikke noe vits. Er jo en uke til forventet EL! Så prøver å holde meg i skinnet. Sikkert lurt, kan bli litt altoppslukende til tider. Koblet litt av i helga selv, går så seint mår man er oppi det hver dag!

Vurdert å legge ut grafen i tempetråden, men den blir jo ikke så spennene før man begynner å nærme seg EL :hilarious: Så avventer foreløpig.

Alt i orden her, syyykt kjedelig å vente til EL bare. Hvert fall når man ikke får det før CD 17/18 :shifty: Går all inn denne PPen for vil det skal klaffe! Så ooncieve plus, solvipect, EL-test, temp og vurderer ananas :hilarious: Og mulig b6 for å forlenge lutealfase :wacky:

Oi så spennende at dere prøver alt denne PP! Vi gjorde det forrige måned, og jeg tenkte: går det ikke nå så går det aldri. Ett lite tips til deg: Ikke tenk det.:hilarious: Fallhøyden var ganske stor når de negative testene kom, og det er derfor jeg gjør helt motsatt denne måneden: altså ingen ting. Jeg tenker at hvis det å gjøre ALT ikke funker, så får jeg bare prøve å stresse ned og ikke gjøre noe..

Vi får oppdatere hverandre sånn graf-messig når det nærmer seg el!!:Heartred
 
PP9 - CD13

Zzzzzzzz..

Å vente på EL er så kjedeliiiig!! FF forventer el på fredag, altså om to dager.. Da jeg begynte å logge sykluser i august, hadde jeg alltid el på CD13 eller CD14, nå har jeg det stort sett på CD16 eller 17:shifty:

Grafen min er enda verre enn forrige syklus. Men den ble mye mer "stabil" etter el forrige gang, så håper den blir det nå også..

b_4DIuk3.png


Har i tillegg sovet litt urolig i det siste, og våknet opp et par timer før jeg pleier fordi jeg har måttet tisse.. Da legger jeg meg igjen og temper kl 0830 som jeg alltid gjør, men kanskje jeg burde tempet da jeg gikk på do.. Jaja.. Får håpe tempen synker litt i morgen og skyter til værs på fredag eller lørdag, så FF klarer å sette kryss. Hadde ingen følelse på el i går, så er sikker på at det ikke har vært (og hadde såklart negativ test også, men den nærmer seg).

Screenshot_20200422-105857_Premom.jpg


Ja.. Såeh..

Da bare venter jeg litt til da!
 
PP9 - CD13

Zzzzzzzz..

Å vente på EL er så kjedeliiiig!! FF forventer el på fredag, altså om to dager.. Da jeg begynte å logge sykluser i august, hadde jeg alltid el på CD13 eller CD14, nå har jeg det stort sett på CD16 eller 17:shifty:

Grafen min er enda verre enn forrige syklus. Men den ble mye mer "stabil" etter el forrige gang, så håper den blir det nå også..

Vis vedlegget 323975

Har i tillegg sovet litt urolig i det siste, og våknet opp et par timer før jeg pleier fordi jeg har måttet tisse.. Da legger jeg meg igjen og temper kl 0830 som jeg alltid gjør, men kanskje jeg burde tempet da jeg gikk på do.. Jaja.. Får håpe tempen synker litt i morgen og skyter til værs på fredag eller lørdag, så FF klarer å sette kryss. Hadde ingen følelse på el i går, så er sikker på at det ikke har vært (og hadde såklart negativ test også, men den nærmer seg).

Vis vedlegget 323976

Ja.. Såeh..

Da bare venter jeg litt til da!
Ventinga er det verste. Er nok bare å fortsette å teste og plutselig ut av det blå lyser den positivt. :)
 
PP9 - CD13

Zzzzzzzz..

Å vente på EL er så kjedeliiiig!! FF forventer el på fredag, altså om to dager.. Da jeg begynte å logge sykluser i august, hadde jeg alltid el på CD13 eller CD14, nå har jeg det stort sett på CD16 eller 17:shifty:

Grafen min er enda verre enn forrige syklus. Men den ble mye mer "stabil" etter el forrige gang, så håper den blir det nå også..

Vis vedlegget 323975

Har i tillegg sovet litt urolig i det siste, og våknet opp et par timer før jeg pleier fordi jeg har måttet tisse.. Da legger jeg meg igjen og temper kl 0830 som jeg alltid gjør, men kanskje jeg burde tempet da jeg gikk på do.. Jaja.. Får håpe tempen synker litt i morgen og skyter til værs på fredag eller lørdag, så FF klarer å sette kryss. Hadde ingen følelse på el i går, så er sikker på at det ikke har vært (og hadde såklart negativ test også, men den nærmer seg).

Vis vedlegget 323976

Ja.. Såeh..

Da bare venter jeg litt til da!
Mine eggløsninger har variert fra cd11 til cd15, så er vel ikke uvanlig at de endrer på seg litt. Har lest at det ikke er noe galt i at follikelfasen er kort eller lang, mens lutealfasen helst bør være på mer enn 10 dager (vanligst 14 dager):)

Men det er jo bare kjedelig om el kommer senere, for da blir syklusen lenger:facepalm: Utenom det, gjør det jo ikke noe:) Tipper du får positiv test snart!
 
PP9 - CD18 - 3DPO
Heisann sveisann!

Etter en særdeles "bumpy ride" sånn temperaturmessig denne syklusen, har nå FF klart å sette kryss! Jiiiiha!!
Det stemmer med positiv el-test også, så jeg er enig med deg, FF!

Jeg merket absolutt ingenting til EL denne gangen, og det syns jeg er litt rart, og ikke minst uvanlig. Jeg pleier å få ganske kraftige stikkinger eggstokken, tydelig enten høyre eller venstre side. Men denne gangen kjente jeg absolutt iiiiingenting. Sannsynligvis har det skjedd på natten mens jeg sov?! For jeg hadde vel ikke fått en sånn temp-økning dersom jeg IKKE hadde hatt EL?! Trokke det.


b_fOWZEp.png


Denne måneden har jeg prøvd å tenke på litt andre ting enn temping/testing, symptomer, el-slim, grapefrukt osv osv.:hilarious: Det eneste vi har gjort "ekstra" denne syklusen, er å bruke prefert, og vi har prøvd å ikke starte aksjeleggingen så lenge før forventet EL, for å se om det har en effekt.

Har alltid brukt tester fra Ebay (One Step), og vært fornøyd forsåvidt, aldri fått skyggestreker (eller noen andre streker.......). Men har lest at de gir utslag veldig sent, selv om det står 10mlU på de, og at folk har fått svak svak strek først lenge etter IKM. Derfor har jeg gått til innkjøp av noen fra Make Sure! :smiley-bounce012Har ikke satt noen spesiell dato jeg skal teste første gang, men jeg har bursdag på 10 DPO, og har egentlig lyst til å ta meg et glass vin:hilarious: Vi får se..

Kan komme med en liten podcast-anbefaling på tampen: Åpen Journal, med Katarina Flatland og Harald Dobloug (mannen hennes). Veldig morsom, lærerik og interessant podcast. Den siste episoden de la ut handler om graviditet, og jeg må si at jeg senket skuldrene litt ekstra etter å ha hørt den episoden. Anbefales!!

I morgen starter jeg på jobb igjen etter 6 uker med hjemmekontor. Puh!! Det blir både slitsomt og godt å komme tilbake på jobb, men det blir ekstra godt å få tankene over på noe annet nå i DPO-land.

Nå skal jeg nyte siste soldag på en stund, ta en joggetur, fortsette med puslespillprosjektet mitt og baaare kose meg. :love017

- TP
 
Last edited:
Oi! Dette blir spennende:p Tenk for en koselig gave å få positiv test på bursdagen din! Da tenker jeg det ikke hadde vært så ille å droppe det vinglasset, hehe.
 
Hvordan ser grafen din ut nå, Trønderprøver?:) Er så spent! Er vel ikke lenge til du skal begynne å teste?:rolleyes:
 
Hvordan ser grafen din ut nå, Trønderprøver?:) Er så spent! Er vel ikke lenge til du skal begynne å teste?:rolleyes:

Haha, så koselig at du følger med :love017

Tja, hva skal jeg si..:hilarious: Er 7 DPO, og grafen er en skikkelig berg og dalbane denne syklusen, uten at jeg tror det betyr noe spesielt. Hadde veldige menssmerter i går og i dag, men orker ikke å få høye forhåpninger, så det er sikkert ingen ting:hilarious: Men jeg pleier ikke å ha menssmerter før/under tr engang, så fikk et liiiite håp. Men vi får se..

Tenker jeg tar en test på lørdag eller søndag. Enten blir det baby i 30-årsgave på søndag, eller så blir det vin!:laughing002

Gikk skikkelig i kjelleren etter negative tester forrige pp, så får starte å forberede meg allerede, og heller bli positivt overrasket. :rolleyes:

b_8UoPtX.png
 
Haha, så koselig at du følger med :love017

Tja, hva skal jeg si..:hilarious: Er 7 DPO, og grafen er en skikkelig berg og dalbane denne syklusen, uten at jeg tror det betyr noe spesielt. Hadde veldige menssmerter i går og i dag, men orker ikke å få høye forhåpninger, så det er sikkert ingen ting:hilarious: Men jeg pleier ikke å ha menssmerter før/under tr engang, så fikk et liiiite håp. Men vi får se..

Tenker jeg tar en test på lørdag eller søndag. Enten blir det baby i 30-årsgave på søndag, eller så blir det vin!:laughing002

Gikk skikkelig i kjelleren etter negative tester forrige pp, så får starte å forberede meg allerede, og heller bli positivt overrasket. :rolleyes:

Vis vedlegget 324720
Så klart følger jeg med!❤️ Ja, det er jo enda litt tidlig å tolke graf 7 dpo, hadde håpet på en festedipp hos deg nå:joyful: (selv om ikke alltid det har noe å si) Men ja, den går litt opp og ned så blir spennende å se fremover:) Jeg håper du får to fine streker på søndag:love017
 
I dag er jeg 30 år!!

..og jeg startet feiringen med en negativ test, hurra..:shifty:
20200503_092653.jpg


Men det føles veldig greit, fordi det er så mye annet bra som skjer i dag! Dessuten har jeg absolutt ingen symptomer, ingen følelse av å være gravid heller. Tempen steg litt i dag, men den har hoppet opp og ned hele måneden, så legger ikke noe mer i det..

Da er det bare å vente på tr og gjøre klart for PP10.. Skal på utredning hos Klinikk Hausken tirsdag 26.mai, og det gleder jeg meg veldig til!!:happy:

Nå skal jeg og mannen ut og gå en lang, fin tur i skogen før vi skal trykke i oss kake og masse digg resten av dagen! Hipp hurra!:smiley-bounce012

- TP -
 
Last edited:
GRATULERER MED DAGEN :wav

kipt med testen, men det kommer alltid en ny pp, og det er ikke noe du skal bruke dagen din på å tenkte på det! Du skal nyte:Heartpink Håper mannen din steller godt med deg i dag:D
 
Back
Topp