Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

14+5

Skulle egentlig på ultralyd om to dager, men så må gubben plutselig jobbe, og da flyttet vi timen til i dag!:joyful:

Var på Majorstua Kvinneklinikk til en mann jeg har lest litt diverse om, men han var virkelig flink! Fortalte og viste oss veldig detaljert hva han så etter og målte!:woot: Hodeomkrets, mage, hjerte, hjerne, lårbein, nesebein og alt! Og alt lå innenfor normalen, så vi er kjempelettet!!:Heartred

Han sa det var enda litt vanskelig å si kjønnet helt sikkert, men han var 90% sikker på jente!!:dummy1::Heartpink Jeg vet ikke om jeg helt tør å tro på det ennå, men legger ved et bilde, hvis noen har lyst til å tippe kjønn!:p Ellers fikk vi bare rare bilder av hodet og magen og sånt!:hilarious::hilarious:

I går og i dag har jeg følt meg litt mer som meg selv igjen!:joyful: Litt mer energi og ikke så uggen, det er såå deilig!! Håper det bare fortsetter og fortsetter!!:hilarious: Har mye halsbrann og er ganske trøtt, men ellers ganske fin! Ingen økt tissetrang som så mange beskriver.

Vi har bestemt oss for barnevogn også, det blir Britax smile 3!:smug: Jeg falt skikkelig for den da vi prøvde i butikk, den var så lett å trille og slå sammen, og er så deilig å bare kunne klikke bilstolen på! Så vi går for en pakke med bilstol og adapter også, som man kan vende 90gr mot døren! Høres ikke dumt ut det!:hilarious: Gleder meg til å begynne med innkjøp og fikse barnerommet og sånt!:angelic:

Har begynt å få litt mage!:love017 Så det går mye i strømpis og kjole/lang genser for tiden. Gleder meg litt til vår og litt lettere klær!:rolleyes:

Det er bare 23 dager til OUL! :woot:
Og da er jeg nesten halvveis!! Tenk det.. Tenk at det blir baby på oss nå! Endelig:Heartpink
Kjære TP. Måtte inn og se hvordan du har det. Er så glad på dine vegne, og gleder meg til du skal få lille perfekte bebis i armene dine! Her ligger mini på tre mnd og sover på meg i skrivende stund. Du har så mye fint foran deg:Heartred
 
Kjære TP. Måtte inn og se hvordan du har det. Er så glad på dine vegne, og gleder meg til du skal få lille perfekte bebis i armene dine! Her ligger mini på tre mnd og sover på meg i skrivende stund. Du har så mye fint foran deg:Heartred

Tenk at det har gått 3 mnd siden du fødte allerede!! :wideyed: Tida flyr! ..endelig!:hilarious: Håper du koser deg som mamma:Heartred
 
16+6

Jeg må gå litt tilbake til prøvetiden min og slenge inn ei litta test fra i dag:

20220209_190205.jpg


Mannen min bare: det er jo bare én strek der. Og jeg bare: unnskyld meg, den andre streken der er jo KJEMPETYDELIG, jeg trenger ikke vende på den engang!:hilarious::hilarious:

Ikke like gøy med to streker på denne type test, men men.. Jeg fikk satt booster for 3 uker siden, og det er jeg veldig glad for nå!! Har prøvd å unngå smitte, men nå virker det som alle får det, så får bare håpe det går bra med Lille inni magen!:Heartred

OUL neste torsdag, bare én uke igjen i morgen!:woot:

I går kjente jeg en litt boblende følelse ca midt på livmoren, lurer kanskje på om det var lille frø som hilste på!:love017 Gleder meg til å kjenne mer!! Dagene går fortere nå, med færre symptomer og litt mer energi! Vi planlegger barnerom og navn, men innimellom tenker vi at dette er for godt til å være sant!:Heartred Men nå har vi kommet oss til 17 uker, det får da virkelig bety noe!
 
16+6

Jeg må gå litt tilbake til prøvetiden min og slenge inn ei litta test fra i dag:

Vis vedlegget 377212

Mannen min bare: det er jo bare én strek der. Og jeg bare: unnskyld meg, den andre streken der er jo KJEMPETYDELIG, jeg trenger ikke vende på den engang!:hilarious::hilarious:

Ikke like gøy med to streker på denne type test, men men.. Jeg fikk satt booster for 3 uker siden, og det er jeg veldig glad for nå!! Har prøvd å unngå smitte, men nå virker det som alle får det, så får bare håpe det går bra med Lille inni magen!:Heartred

OUL neste torsdag, bare én uke igjen i morgen!:woot:

I går kjente jeg en litt boblende følelse ca midt på livmoren, lurer kanskje på om det var lille frø som hilste på!:love017 Gleder meg til å kjenne mer!! Dagene går fortere nå, med færre symptomer og litt mer energi! Vi planlegger barnerom og navn, men innimellom tenker vi at dette er for godt til å være sant!:Heartred Men nå har vi kommet oss til 17 uker, det får da virkelig bety noe!
Haha, definitivt to streker. Vil si det der er 12/13 DPO. God bedring ❤️

Så koselig at du har begynt å kjenne litt liv. Kjentes akkurat slik ut for meg de første gangene også, og det var i uke 16 ☺️❤️
 
Sååå koslig med første bevegelse! Er jo sånn de fleste beskriver det, så tror ganske sikkert det var en liten hilsen ja:joyful: Åhh, så herlig!

Så håper jeg naturligvis du rir lett gjennom den lille Covid-stormen du nå skal gjennom. Jeg er sikker på at både du og spiren kommer helskinnet og lett gjennom det:happy: Men ønsker likevel god bedring:Heartpink
 
Sååå koslig med første bevegelse! Er jo sånn de fleste beskriver det, så tror ganske sikkert det var en liten hilsen ja:joyful: Åhh, så herlig!

Så håper jeg naturligvis du rir lett gjennom den lille Covid-stormen du nå skal gjennom. Jeg er sikker på at både du og spiren kommer helskinnet og lett gjennom det:happy: Men ønsker likevel god bedring:Heartpink

Takk! :joyful: Måtte sende en melding til fastlegen min i dag bare for å høre, og hun mente at baby klarer seg helt fint gjennom dette! :Heartred Puh!:hilarious: Fikk typen til å kjøpe en brukt doppler på finn.no til 100 kr, så hørte akkurat hjertelyden!:rolleyes: Så nå føler jeg meg mye bedre, sånn bortsett fra en covid-forkjølelse!:hilarious:
 
Takk! :joyful: Måtte sende en melding til fastlegen min i dag bare for å høre, og hun mente at baby klarer seg helt fint gjennom dette! :Heartred Puh!:hilarious: Fikk typen til å kjøpe en brukt doppler på finn.no til 100 kr, så hørte akkurat hjertelyden!:rolleyes: Så nå føler jeg meg mye bedre, sånn bortsett fra en covid-forkjølelse!:hilarious:
Åååååhh, herlig! Kan tenke meg det blir betryggende å kunne sjekke selv fremover når evt kjipe tanker melder seg:love2
 
19+1

På tide med en liten oppdatering! Har skjedd mye siden sist! Ligger akkurat nå på en solseng i Spania og nyter 24 grader og sol! :rolleyes:

For 8 dager siden var jeg på OUL! :wideyed: Det var skikkelig fint, jordmor tok seg goooood tid og målte så og si hver cm av lille frø! (Som ikke er så liten lenger..) Vi fikk se strukturer i hjernen, magesekk, nyrer, blære, hjerte, ja.. Alt mulig! Jeg skjønner ikke at de ser noe som helst på de bildene der!:hilarious: Alt så bra ut, men ble satt 3 dager tilbake. Beholder opprinnelig termin pga IVF, så 24.07 blir stående!:joyful: OG: vi venter ei jente!!:Heartpink Nå begynner den vanskelige avgjørelsen om navn!! Jeg og mannen liker ganske forskjellige typer navn, så dette kan bli spennende!:hilarious:

Jeg sliter fortsatt litt med kvalme, lite energi og lite matlyst. Halsbrann har blitt litt bedre, og jeg går fast på jerntilskudd! Jeg skal utredes videre på AHUS snart fordi mamma har hatt problemer med blodpropper i alle sine svangerskap, så jeg tror de bare ville ta en ekstra kikk! Ikke fått innkalling ennå!:dead:


Jeg har begynt å kjenne liv da, eller det jeg tror er liv, daglig. Flere ganger om dagen! Føles ut som små dult innenfra, som om jeg har leamus i livmoren. :woot: Merker det spesielt godt når jeg sitter rett opp og ned eller ligger og slapper av. Foreløpig er det ganske langt nede da! Hadde liksom trodd jeg skulle kjenne noe ikke langt fra navlen, men er bare noen cm over skambenet! o_O Hun flytter seg sikkert litt lengre opp etter hvert! Er hvertfall veldig koselig å kjenne at det er noen som romsterer der inne!:Heartred

Nå lurer jeg egentlig veldig på hva som skjer videre! Skal jo innom AHUS grunnet blodpropp-greiene, men bortsett fra det er det vel bare kontroller hos jordmor nesten frem til fødsel?! :wideyed: Har ikke tenkt så mye på fødsel frem til nå, men nå kjenner jeg at jeg har lyst til å forberede meg litt. Har sett på kurset "positiv fødsel" og tenker å prøve det! :smug: Tror fødsel er det sjukeste man opplever på alle mulig måter, og jeg gru-gleder meg litt!:nailbiting: Om 6 dager er jeg halvveis i svangerskapet, så bare å feste setebeltet!:hilarious:

TP
 
Sååå gøy med liv i magen:Heartpink blir bare mer og mer de neste ukene og er helt nydelig:shy: kjente det også veldig langt nede først men nå er det allerede langt over navlen noen dager:p begynte med små dult her og, men gled deg til du plutselig kjenner hele hun som snur seg og turner inni der! Er helt magisk:)
 
Sååå gøy med liv i magen:Heartpink blir bare mer og mer de neste ukene og er helt nydelig:shy: kjente det også veldig langt nede først men nå er det allerede langt over navlen noen dager:p begynte med små dult her og, men gled deg til du plutselig kjenner hele hun som snur seg og turner inni der! Er helt magisk:)

Magen vokser fort nå, så er sikkert ikke lenge før hun er helt der oppe!:Heartred Mannen kjente spark utenpå magen i dag for første gang, det var stas!!:joyful::joyful:
 
GRAVIDOPPDATERING

Gravid:
21+2

Termin: 24.07.22

Kjønn: Jente :dummy1:

Dager til termin: 134

Prosent gjennomført: 52,7%

Gravidmåned: 6

Trimester: 2

Neste kontroll: Hos jordmor på helsestasjonen, 31.03 (24 uker) + glukosebelastning rundt der også.. (gruer meg!:arghh:)

Symptomer: Blir veldig fort sliten, og når slitenheten kommer så kommer kvalmen også!:yuck: Sover lett og dårlig, drømmer masse rare greier og våkner tusen ganger om natten. Halsbrann, men den er mye bedre enn før! En smule mer energi nå enn tidligere, og håper det holder seg leeenge! Ikke noe bekkenproblemer, og prøver å holde meg litt i aktivitet/trene litt.

Cravings: Ingen! Har helt avsmak på middagsmat, syns det er best med frokostmat som knekkebrød/rundtstykker/yoghurt osv.:joyful:

Vitamintilskudd: Jern og gravidvitaminer

Bevegelse: Kjenner masse spark nå, og det er så koselig! Her om dagen kunne jeg se det utenpå magen også for første gang, det var skikkelig stas! Har kjent innvendige små dult siden uke 17, men nå blir det oftere og sterkere dult, og mannen kjenner de også. I starten var de kjempelangt nede, helt ved skambenet, men nå kan jeg plutselig kjenne det ved navlen også! Har ikke merket noe spesielt mønster på bevegelsene ennå, og det er ganske stor variasjon fra dag til dag. For to dager siden var hun helt propell og jeg kjente at hun snudde seg og sparket nesten hele dagen! I går var hun veeeeldig rolig, og jeg ble litt bekymret faktisk, men på kvelden så begynte hun for fullt, så da roet tankene seg.:hilarious:

Milepæler:
24.03.22: 23 uker, og skulle babyen bli født nå, vil legene prøve å redde henne!
15.04.22: 100 dager igjen til termin!
Tanker:
Nååå dere, føler jeg at tiden begynner å gå skikkelig fort!!:woot: Siden uke 14-ish har tiden virkelig flydd, og når bikket halvveis-punktet fikk jeg litt sånn: å shitt!:wideyed: Så nå har vi bestilt vogn, og vi har så smått begynt på babyrommet! :p Som jeg sa til mannen, jeg vil fikse rommet nå, mens jeg har litt energi og ikke en stor mage i veien, og det var han helt enig i!:rolleyes: Vi malte i går, og det blir soft teal på veggene, med litt innslag av to andre grønnfarger, så tror det blir kjempefint!!:Heartpink Vi gikk for Britax smile som vogn, og jeg tror det blir kjempebra!! Var ute og trillet med ei venninne som har denne for noen dager siden, og den var helt nydelig! Lett å manøvrere og kjøre, god på ulendt terreng, enkel å legge sammen og bruke sammen med bilstol! Kjøpte i fargen beige, den var kjempefin!:rolleyes:

Ellers har jeg så smått begynt å tenke på fødsel! Jeg har egentlig ikke gruet meg til fødsel før (mer til svangerskapet), og jeg tror det blir det sjukeste jeg har opplevd rett og slett! Har bestilt det fødselsforberedende kurset "Positiv fødsel" etter å ha hørt mye bra om det, så gleder meg skikkelig til å starte på det. Hvis jeg bare får bruk for én ting fra kurset under fødsel er jeg fornøyd! :smug: Det er liksom ikke smertene jeg gruer meg mest til, men den følelsen av å måtte gi fra seg kontroll/miste kontroll og ikke vite hva man går til, det skremmer meg! Så jeg håper og tror at kurset kan gi meg noen gode verktøy for å ikke "miste det helt".. :hilarious:

Jeg er veldig spent på hvordan det blir å ha en baby plutselig! Noen dager får jeg litt sånn sug i magen og tenker, hva er det vi har begitt oss ut på nå?!?:nailbiting::nailbiting: Men så må jeg bare minne meg på alle gledene vi kommer til å få oppleve sammen med henne også, selv om jeg har en tendens til å tenke på det skumle/slitsomme/negative innimellom!:rolleyes: Er nok alle hormonene som gjør meg litt redd også, vil jeg tro. Vi gleder oss veldig til å møte henne og bli kjent med henne!:Heartred

Tenkte å bestille en privat UL rundt uke 26 for å se henne en gang til! Er jo egentlig ikke noen flere ultralyder før fødsel, og DET skremmer meg hvertfall!!:hilarious: Tenk at neste gang jeg skal på A-hus er det for å føde (med mindre noe skjer før det da, som gjør at jeg må på en sjekk..):wideyed:!

Vi har snakket om navn leeeeenge, men er ganske uenige, så foreløpig sier vi fortsatt Lille Frø!:Heartred Men jeg har et favorittnavn jeg bare ikke klarer å komme over, så jeg jobber med å få mannen til å elske det like mye også!:rolleyes:

God helg alle sammen! :Heartred Tenker ofte på hvor heldig jeg er som endelig fikk oppleve å være gravid, og heier utrolig masse på dere som venter ennå! :Heartred

TP
 
GRAVIDOPPDATERING

Gravid:
21+2

Termin: 24.07.22

Kjønn: Jente :dummy1:

Dager til termin: 134

Prosent gjennomført: 52,7%

Gravidmåned: 6

Trimester: 2

Neste kontroll: Hos jordmor på helsestasjonen, 31.03 (24 uker) + glukosebelastning rundt der også.. (gruer meg!:arghh:)

Symptomer: Blir veldig fort sliten, og når slitenheten kommer så kommer kvalmen også!:yuck: Sover lett og dårlig, drømmer masse rare greier og våkner tusen ganger om natten. Halsbrann, men den er mye bedre enn før! En smule mer energi nå enn tidligere, og håper det holder seg leeenge! Ikke noe bekkenproblemer, og prøver å holde meg litt i aktivitet/trene litt.

Cravings: Ingen! Har helt avsmak på middagsmat, syns det er best med frokostmat som knekkebrød/rundtstykker/yoghurt osv.:joyful:

Vitamintilskudd: Jern og gravidvitaminer

Bevegelse: Kjenner masse spark nå, og det er så koselig! Her om dagen kunne jeg se det utenpå magen også for første gang, det var skikkelig stas! Har kjent innvendige små dult siden uke 17, men nå blir det oftere og sterkere dult, og mannen kjenner de også. I starten var de kjempelangt nede, helt ved skambenet, men nå kan jeg plutselig kjenne det ved navlen også! Har ikke merket noe spesielt mønster på bevegelsene ennå, og det er ganske stor variasjon fra dag til dag. For to dager siden var hun helt propell og jeg kjente at hun snudde seg og sparket nesten hele dagen! I går var hun veeeeldig rolig, og jeg ble litt bekymret faktisk, men på kvelden så begynte hun for fullt, så da roet tankene seg.:hilarious:

Milepæler:
24.03.22: 23 uker, og skulle babyen bli født nå, vil legene prøve å redde henne!
15.04.22: 100 dager igjen til termin!
Tanker:
Nååå dere, føler jeg at tiden begynner å gå skikkelig fort!!:woot: Siden uke 14-ish har tiden virkelig flydd, og når bikket halvveis-punktet fikk jeg litt sånn: å shitt!:wideyed: Så nå har vi bestilt vogn, og vi har så smått begynt på babyrommet! :p Som jeg sa til mannen, jeg vil fikse rommet nå, mens jeg har litt energi og ikke en stor mage i veien, og det var han helt enig i!:rolleyes: Vi malte i går, og det blir soft teal på veggene, med litt innslag av to andre grønnfarger, så tror det blir kjempefint!!:Heartpink Vi gikk for Britax smile som vogn, og jeg tror det blir kjempebra!! Var ute og trillet med ei venninne som har denne for noen dager siden, og den var helt nydelig! Lett å manøvrere og kjøre, god på ulendt terreng, enkel å legge sammen og bruke sammen med bilstol! Kjøpte i fargen beige, den var kjempefin!:rolleyes:

Ellers har jeg så smått begynt å tenke på fødsel! Jeg har egentlig ikke gruet meg til fødsel før (mer til svangerskapet), og jeg tror det blir det sjukeste jeg har opplevd rett og slett! Har bestilt det fødselsforberedende kurset "Positiv fødsel" etter å ha hørt mye bra om det, så gleder meg skikkelig til å starte på det. Hvis jeg bare får bruk for én ting fra kurset under fødsel er jeg fornøyd! :smug: Det er liksom ikke smertene jeg gruer meg mest til, men den følelsen av å måtte gi fra seg kontroll/miste kontroll og ikke vite hva man går til, det skremmer meg! Så jeg håper og tror at kurset kan gi meg noen gode verktøy for å ikke "miste det helt".. :hilarious:

Jeg er veldig spent på hvordan det blir å ha en baby plutselig! Noen dager får jeg litt sånn sug i magen og tenker, hva er det vi har begitt oss ut på nå?!?:nailbiting::nailbiting: Men så må jeg bare minne meg på alle gledene vi kommer til å få oppleve sammen med henne også, selv om jeg har en tendens til å tenke på det skumle/slitsomme/negative innimellom!:rolleyes: Er nok alle hormonene som gjør meg litt redd også, vil jeg tro. Vi gleder oss veldig til å møte henne og bli kjent med henne!:Heartred

Tenkte å bestille en privat UL rundt uke 26 for å se henne en gang til! Er jo egentlig ikke noen flere ultralyder før fødsel, og DET skremmer meg hvertfall!!:hilarious: Tenk at neste gang jeg skal på A-hus er det for å føde (med mindre noe skjer før det da, som gjør at jeg må på en sjekk..):wideyed:!

Vi har snakket om navn leeeeenge, men er ganske uenige, så foreløpig sier vi fortsatt Lille Frø!:Heartred Men jeg har et favorittnavn jeg bare ikke klarer å komme over, så jeg jobber med å få mannen til å elske det like mye også!:rolleyes:

God helg alle sammen! :Heartred Tenker ofte på hvor heldig jeg er som endelig fikk oppleve å være gravid, og heier utrolig masse på dere som venter ennå! :Heartred

TP
Så utrolig deilig oppdatering ❤️❤️❤️
 
Lille Frø:sad010Magisk å lese om reisen din, kjære TP. Nyt tiden, det er så fortjent:Heartpink og gratulerer med ei lita tulle!
 
Takk!! :Heartred:Heartred Håper alt er bra med deg og bebis!
Alt er bra her, han spiser og vokser og sover ikke sånn kjempebra enda, men det kommer seg vel:hilarious: Men må si jeg gleder meg til litt mer enn 2-3 timer sammenhengende søvn! Nyt det mens du kan:p Over fire mnd allerede, tiden går fort:Heartblue
 
GRAVIDOPPDATERING

Gravid:
27+3

Termin: 24.07.22

Kjønn: Jente (visstnok) :dummy1:

Dager til termin: 91 (under 100, iiiiiiiiiik)

Prosent gjennomført: 67,8%

Gravidmåned: 7

Trimester: 3

Neste kontroll: Hos jordmor på helsestasjonen, 04.mai. (Privat UL 28.04, da).

Symptomer: Akkurat nå ligger jeg her med tidenes influensa som bedøver alt av svangerskapsrelaterte plager!:hilarious: Men er ikke i så verst form for tiden! Blir fortsatt fort sliten, og det skal ikke mye til for at jeg må legge med nedpå litt eller blir uvel, men hvis jeg er flink til å hvile og spise så pleier det å gå veldig fint! Jeg sliter fortsatt med morgenkvalme på tom mage dessverre.. Enkelte dager må jeg få mannen til å hente noe enkel mat, som jeg må spise liggende på siden, så ligge helt i ro en halvtime til formen kommer seg. Alle dager er ikke så ille heldigvis, men jeg må spise innen 30 min etter å ha stått opp, hvis ikke blir jeg kjempedårlig og er dårlig hele dagen..:hungover:

Får litt kynnere hvis jeg går lenge eller for fort, eller trener litt for hardt - ELLER hvis vesla er superaktiv i magen over lengre tid.

Ellers trener jeg styrke 1-2 ganger i uken, og går daglig tur med hunden, og har ingen bekken- eller ryggrelaterte plager ennå hvertfall - det er deilig! Vært et par ganger hos kiropraktor fordi jeg hadde litt smerter i ryggen, men det forsvant med litt behandling gitt.

Cravings: ikke egentlig, men frister veldig med jordbær og vannmelon for tiden. Og vann med masse isbiter!! Men det er sikkert fordi det har vært ganske så varmt i det siste, kjenner jeg gruer meg litt til sommervarmen som høygravid!o_O

Vitamintilskudd/medisiner: Jern og gravidvitaminer. Nå som jeg er syk har jeg brukt litt otrivin og tatt paracet ved tre anledninger.

Bevegelse: Jeg elsker fortsatt å kjenne henne sparke, men det er jo typisk at hun alltid er mest aktiv når jeg skal sove om natten! I går våknet jeg faktisk av masse spark ned mot livmorhalsen ellernoe, auu!:hilarious: Syns det er vanskelig å merke noe spesielt mønster, det er rett og slett veldig varierende! :wideyed: I dag tidlig var det full baluba to timer i strekk, og nå har det vært rolig de siste timene. Men jeg kjenner henne så smått innimellom, så er ikke bekymret!:Heartred

Milepæler:
22.04.22: Tredje trimester (Det er jo uenighet om dette starter 27+0 eller 28+0, men jeg følger NHI og babyverden som sier 27..:rolleyes:)
28.04.22: Privat ultralyd
13.05.22: 75% unnagjort!:nailbiting:

Tanker:
Tanker ja.. De har jeg nok av! Akkurat i dag er en litt tung dag sånn mentalt..:confused: Har nesten ikke sovet de fire siste nettene pga. hoste/tetthet, og i tillegg stresser jeg litt over at mannen skal gjennom en operasjon i morgen. Fikk helt overload i formiddag og hikstegråt og lo samtidig - var helt fullstendig utav meg! Gleder meg til i morgen kveld når det er over og jeg kan senke skuldrene litt! :Heartred Og til jeg er frisk og kan få en god natts søvn igjen!!:banghead:

Har ennå ikke begynt på Positiv Fødsel-kurset..:hilarious: Skulle begynne nå etter påske, men så ble jeg influensa-syk, og daaa orket jeg ikke. Vi prøver igjen neste uke! Den eneste forberedelsen jeg har gjort er å se på Fødeavdelingen, som tidligere har gjort meg vettskremt, men som nå virker litt mer overkommelig, takk og pris. Tenker endel på fødsel og er veldig spent, men ser frem til å få oppleve det, tror ikke det er noe som kan sammenlignes gitt!:dummy1: Håper på en vaginal fødsel, men er åpen for at det meste kan skje! Skal skrive litt mer om tanker rundt fødsel når det nærmer seg mer. Må jo begynne å tenke på fødebrev og fødebag snart også, herlighet!!:nailbiting::nailbiting:

Jeg har hos legen i uke 24, symfysemålet lå biiiittelitt under den rød streken, men innafor normalen. Normalt/litt lavt blodtrykk, normal urin, normal vektoppgang - er deilig å være litt kjedelig normal innimellom, haha!:hilarious: Jeg snakket med fastlegen min om glukosebelastningstesten, og jeg skal innrømme at jeg var veldig fortvilet, fordi med den morgenkvalmen så kan jeg ikke forstå hvordan jeg skal komme meg gjennom den uten å besvime eller kaste opp.. For ikke å snakke om å ødelegge hele dagen og dagene rundt og..:oops: Så vi kom frem til at jeg ikke tar den, men heller måler blodsukkeret mitt hjemme en periode - til min store lettelse. Viser seg at jeg har ganske lavt fastende blodsukker på morgenen (3,8-4,1), og at det stiger litt 2 t. etter frokost/middag men fortsatt er godt innafor grensen (4,4-5,6). Jeg spiser jo ikke så mye sukker/karbs uansett, så er glad vi fant en løsning!:joyful:

Vi skal på en sånn 3D-ultralyd privat på torsdag, bare fordi vi har lyst til å se lille frøkna igjen!:rolleyes: Håper vi får noen fine bilder av henne, og at målene fortsatt ser bra ut!:joyful: Og så må vi fylle ut permisjonssøknad til NAV, det er et eget kapittel for å si det sånn.:wacky:

Ja.. Ble mye tekst denne gangen og gitt!:hilarious: Tenker det er så greit å kunne se tilbake på ved et eventuelt neste svangerskap! ..ikke det at det er i tankene våre ennå - jeg må komme meg gjennom dette først!:bag:

Slenger ved et lite bilde av julikula fra 26+1! Har blitt litt større nå bare den siste uka, men tror endelig at min lange overkropp kommer til nytte her!:hilarious:

TP:smiley-bounce012
 

Vedlegg

  • 20220424_205342.jpg
    20220424_205342.jpg
    438,3 KB · Visninger: 126
Fantastisk lesing (for det meste), og det gleder meg veldig :hello2 Håper du snart slipper kvalmen men at resten av formen holder seg like god. Også sender jeg de beste ønsker og tanker for mannen din:smiley-angelic001 Takk for updaten, jeg følger ivrig med videre:Heartpink
Ps! Utrolig fin mage, du ser råflott ut! :notworthy
 
Så gøy å se at du er kommet så langt :) gratulerer så masse! Og lykke til med navnevalg
 
Back
Topp