Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

PP12 - CD21 - 5 DPO

Up, up and away!
Tempen stiger, det liker jeg!! Forrige pp var ikke tempen over 36.5 engang, og i dag var den 36.61!:) Går jo på Lutinus, så den hjelper nok temperaturen oppover! Men håper innerst inne at det er en spire som lusker der inne.:Heartred

En annen gøy ting med Lutinus er at hunden min merker hormonforandringene!:wideyed: Merket det forrige pp også, at hun ble så veldig klengete fra jeg begynte med Lutinus, og i dag våknet jeg til at hun hoppet opp i sengen og la seg på magen min:Heartred Hun er heldigvis bare 3.5 kilo, da:hilarious: Hun velger alltid(!) mannen min sitt fang, men nå ligger hun her og sover i fanget mitt.:love017 Så uansett om det ikke blir baby denne gangen heller, er det iallefall fint med litt ekstra hundekos. :Heartred

Jeg begynner på jobb på torsdag, det blir skikkelig hardt etter nesten 4 uker ferie. Gruer meg til oppstart, samtidig som det blir deilig å komme igang igjen. :) Har kun én tidligtest liggende, og den ryker nok på torsdag eller fredag. Venter på flere i posten da, så hvis de kommer tidlig neste uke viser nok testetøsa sitt sanne ansikt litt tidligere enn planlagt.:hilarious:

Jeg føler meg fortsatt optimistisk! Og det er så deilig!! Jeg bare vet at det blir baby en gang!!:Heartred Kanskje ikke nå, kanskje ikke neste pp, men det kommer til å skje, det er jeg sikker på! :woot: Nå skal jeg vaske masse klær og høre på musikk og synge HØYT!! :smiley-bounce012

God søndag til dere som følger med fra sidelinjen! :love017

- T
 

Vedlegg

  • b_CaNxoF.png
    b_CaNxoF.png
    196,3 KB · Visninger: 64
Last edited:
De hundene merker jammen mye :)

MIn hund blir og veldig kosete og grei når hun kjenner jeg trenger noen :)
Men hun er et nesten 30 kilos fangbarn da :p :p

Lykke til videre i DPO land :) :)
 
PP12 - CD27 - 11 DPO
Her er det ikke mye å melde! Masse masse symptomer, men vet at det sikkert skyldes lutinus.. Tok en g-test i dag, og den var blenda hvit. Tempen er fortsatt høy, men tipper den synker om en dag eller to.:)

Jeg og mannen skal ut og spise i kveld og overnatte på hotell! Det blir veldig koselig!:love017 Men jeg merker at denne prøvingen tynger oss begge nå for tiden. Han har vært ekstremt positiv frem til nå, men nå er det slutt på optimismen. :hilarious: Jeg vingler hele tiden mellom å ta et IVF-forsøk privat på Hausken først, eller å henvises direkte til St.Olavs. Der er det kun 4 uker ventetid (mot 8 mnd på Riksen.....), men det blir nok litt tungt å reise frem og tilbake oppi alt. Fordelen er jo at jeg har hele familien der oppe, så hadde vært hyggelig å tilbringe litt ekstra tid der også. :Heartred Pluss at vi sparer over 30.000 kr da. Jeg bare vet ikke akkurat nå, alt føles litt mehhhhh...:(

Tenkte å ringe St.Olavs når de åpner etter sommerferien, og snakke med Hausken og, høre hva de tenker. Er veldig fornøyd med gyn jeg har vært hos der, så tror hun er ærlig og sier det hun mener. Uansett virker det som det blir IVF#1 ila høsten, og jeg føler meg utrolig klar for å gå gjennom den prosessen!

Ha en fin helg alle sammen! :Heartred
 

Vedlegg

  • b_MXY86d.png
    b_MXY86d.png
    222,1 KB · Visninger: 67
PP12 - CD27 - 11 DPO
Her er det ikke mye å melde! Masse masse symptomer, men vet at det sikkert skyldes lutinus.. Tok en g-test i dag, og den var blenda hvit. Tempen er fortsatt høy, men tipper den synker om en dag eller to.:)

Jeg og mannen skal ut og spise i kveld og overnatte på hotell! Det blir veldig koselig!:love017 Men jeg merker at denne prøvingen tynger oss begge nå for tiden. Han har vært ekstremt positiv frem til nå, men nå er det slutt på optimismen. :hilarious: Jeg vingler hele tiden mellom å ta et IVF-forsøk privat på Hausken først, eller å henvises direkte til St.Olavs. Der er det kun 4 uker ventetid (mot 8 mnd på Riksen.....), men det blir nok litt tungt å reise frem og tilbake oppi alt. Fordelen er jo at jeg har hele familien der oppe, så hadde vært hyggelig å tilbringe litt ekstra tid der også. :Heartred Pluss at vi sparer over 30.000 kr da. Jeg bare vet ikke akkurat nå, alt føles litt mehhhhh...:(

Tenkte å ringe St.Olavs når de åpner etter sommerferien, og snakke med Hausken og, høre hva de tenker. Er veldig fornøyd med gyn jeg har vært hos der, så tror hun er ærlig og sier det hun mener. Uansett virker det som det blir IVF#1 ila høsten, og jeg føler meg utrolig klar for å gå gjennom den prosessen!

Ha en fin helg alle sammen! :Heartred
Nydelig graf hvert fall :D
 
Hei! Har lest litt her tidligere, men nå må jeg legge igjen en kommentar! Hvordan går det? :love7

Så hyggelig at du legger igjen spor!:happy:
Er ikke så mye å oppdatere med her dessverre.. Venter TR i morgen, negativ test i dag, så da er det bare å vente.:hungover:

Ringte Hausken i går, skal på samtale der om en uke, med info om oppstart av IVF og ordne henvisning osv osv osv! :wideyed: Vi har bestemt oss for å ta ett forsøk hos Hausken samtidig som vi henvises til det offentlige. VELDIG spent på å komme igang nå!! Blir oppstart med stimulering i starten av september :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Last edited:
PP13 - CD1

Da kom tanta! Hun var ikke velkommen denne gangen heller, men hun trenger seg på allikevel.:wacky:

Vært aktive prøvere i nøyaktig ett nå, uten en eneste positiv test. Lutinus har ikke hatt noen effekt. Så da håper jeg Hausken kan hjelpe oss med vårt største ønske.:dummy1::dummy:

Til tross for kjip dag så føles det helt greit. Er motivert for ivf og veldig optimistisk. Har troen på at det er veien å gå for oss - ikke at det nødvendigvis skjer på første forsøk, men jeg tror vi får bra hjelp der. Vi får iallefall vite enda mer om eggcellene mine og hvordan de samarbeider med mannens svømmere.:wideyed:

Jeg oppdaterer etter jeg har vært der på samtale på tirsdag. Ha det fint så lenge :Heartred
 
Synd at tante er kommet, men fint at det "skjer noe" fremover ialle fall på veien videre mot barn :) :)

Lykke til :)
 
PP13 - CD 11

Jeg glemte å oppdatere etter samtalen på Hausken..:hilarious:

Jeg var altså der i starten av uken, og mannen måtte jobbe så jeg dro alene. Jeg snakket med sykepleieren i over en time! Har fått "plan" av gyn, og resept på alle medisiner vi trenger til vårt første IVF-forsøk! Spennende!!:nailbiting:

Jeg venter jo ikke TR før om 2-3 uker, så venter med å ta ut medisiner til det nærmer seg. Skal starte med Metformin asap, så har hentet ut det i dag. Leser at mange får magetrøbbel med de pillene, men håper ikke det er så ille.:wideyed: Det er visstnok piller de med PCOS får, og i følge sykepleier har jeg ikke det, men det er visst litt sånn "for sikkerhets skyld".

Har ellers fått resept på Menopur, Fyremadel og Ovitrelle. Kort protokoll, og ganske lave doser tror jeg, så blir heldigvis ikke så dyrt som det kan bli. Har også blitt henvist til Porsgrunn så her skjer det ting!:)

Jeg føler meg optimistisk, men realistisk. :Heartred Noen får det til på 1. forsøk, andre trenger flere forsøk, så det er bare å prøve å holde motet oppe gjennom denne prosessen. :wacky:

Er skikkelig spent på hele greia, og grugleder meg!!:nailbiting::wideyed: Gleder meg mest da, til å gjøre noe aktivt for vår eventuelle fremtidige bebis. :Heartred
 
PP13 - CD 11
Jeg glemte å oppdatere etter samtalen på Hausken..:hilarious:

Jeg var altså der i starten av uken, og mannen måtte jobbe så jeg dro alene. Jeg snakket med sykepleieren i over en time! Har fått "plan" av gyn, og resept på alle medisiner vi trenger til vårt første IVF-forsøk! Spennende!!:nailbiting:

Jeg venter jo ikke TR før om 2-3 uker, så venter med å ta ut medisiner til det nærmer seg. Skal starte med Metformin asap, så har hentet ut det i dag. Leser at mange får magetrøbbel med de pillene, men håper ikke det er så ille.:wideyed: Det er visstnok piller de med PCOS får, og i følge sykepleier har jeg ikke det, men det er visst litt sånn "for sikkerhets skyld".

Har ellers fått resept på Menopur, Fyremadel og Ovitrelle. Kort protokoll, og ganske lave doser tror jeg, så blir heldigvis ikke så dyrt som det kan bli. Har også blitt henvist til Porsgrunn så her skjer det ting!:)

Jeg føler meg optimistisk, men realistisk. :Heartred Noen får det til på 1. forsøk, andre trenger flere forsøk, så det er bare å prøve å holde motet oppe gjennom denne prosessen. :wacky:

Er skikkelig spent på hele greia, og grugleder meg!!:nailbiting::wideyed: Gleder meg mest da, til å gjøre noe aktivt for vår eventuelle fremtidige bebis. :Heartred
Så gøy! Det er super spennende!
Er litt misunnelig, for å være ærlig :rolleyes::bag:men det er deilig for dere å endelig føle at dere kommer litt videre :)
Vi satser jo selvfølgelig på full klaff på første forsøk :Heartred
 
Veldig fin dagbok :cat: godt å lese andre sine tanker og følelser rundt dette å prøve å bli gravide ved tanke på hva som kan vente oss selv (er på PP1, så er relativ fresh). Lykke til videre i prøven:Heartbigred
 
Back
Topp