Baby nr. 2 - vi er klare for deg!

Haha, så herlig å lese i dagboken din. Har samme erfaring med vannscanning, forferdelig. Sier det samme som @SoonToBeMama, forhåpentligvis går det bedre med alt annet ivf-verden, om det nå blir den veien. Slik har det vært for meg også!

Håper dere får en bonus av utredningen/scanning, og at du blir gravid nå! :signs003

Åh, det hadde virkelig vært fantastisk!:love017 Men jeg tenker.. Går det ikke nå, så er det helt greit å prøve IVF, da har vi iallefall gjort det vi kan føler jeg! :) Men krysser såklart fingrene!:rolleyes:
 
PP11 - CD13

Gode nyheter! Snakket med gyn igjen i dag, og hun har skrevet ut Lutinus til meg (progesteronstøtte). Ettersom jeg har mange symptomer på lavt progesteronnivå syns hun det kunne være ålreit å teste det.:nailbiting:

Jeg bare: ja takk.

Hva som helst prøves nå:hilarious: Har lest at Lutinus er noe ordentlig kliss å holde på med, men jeg takler litt kliss hvis det kan gi meg en bebis (ergo enda mer kliss).

Forrige måned fikk jeg positiv eltest på CD13, men denne gangen venter jeg fortsatt, testene er fortsatt svake.. Like greit, i og med at resepten kommer i posten.:hungover: Håper den skynder seg! :rolleyes:

Nærmer seg et år nå, men jeg føler meg positiv!

..og svett. Herregud så varmt det er.
 
PP11 - CD13

Gode nyheter! Snakket med gyn igjen i dag, og hun har skrevet ut Lutinus til meg (progesteronstøtte). Ettersom jeg har mange symptomer på lavt progesteronnivå syns hun det kunne være ålreit å teste det.:nailbiting:

Jeg bare: ja takk.

Hva som helst prøves nå:hilarious: Har lest at Lutinus er noe ordentlig kliss å holde på med, men jeg takler litt kliss hvis det kan gi meg en bebis (ergo enda mer kliss).

Forrige måned fikk jeg positiv eltest på CD13, men denne gangen venter jeg fortsatt, testene er fortsatt svake.. Like greit, i og med at resepten kommer i posten.:hungover: Håper den skynder seg! :rolleyes:

Nærmer seg et år nå, men jeg føler meg positiv!

..og svett. Herregud så varmt det er.
Så bra du får prøvd det!!:happy: og det er ikke så kliss! Bare for sikkerhetsskyld ha med ekstra truse/tights og truseinlegg om du skal være vekke lenge. F.eks på jobb og alltid bruk truseinlegg. Det kan plutselig lekke en del. Men meste av tiden går det helt fint :joyful:
Håper skylling og det er det som skal til!:D
 
PP11 - CD13

Gode nyheter! Snakket med gyn igjen i dag, og hun har skrevet ut Lutinus til meg (progesteronstøtte). Ettersom jeg har mange symptomer på lavt progesteronnivå syns hun det kunne være ålreit å teste det.:nailbiting:

Jeg bare: ja takk.

Hva som helst prøves nå:hilarious: Har lest at Lutinus er noe ordentlig kliss å holde på med, men jeg takler litt kliss hvis det kan gi meg en bebis (ergo enda mer kliss).

Forrige måned fikk jeg positiv eltest på CD13, men denne gangen venter jeg fortsatt, testene er fortsatt svake.. Like greit, i og med at resepten kommer i posten.:hungover: Håper den skynder seg! :rolleyes:

Nærmer seg et år nå, men jeg føler meg positiv!

..og svett. Herregud så varmt det er.

Det hørest ut som at du har en ordentlig god gynekolog ! Så kjekt :D
 
PP11 - CD13

Gode nyheter! Snakket med gyn igjen i dag, og hun har skrevet ut Lutinus til meg (progesteronstøtte). Ettersom jeg har mange symptomer på lavt progesteronnivå syns hun det kunne være ålreit å teste det.:nailbiting:

Jeg bare: ja takk.

Hva som helst prøves nå:hilarious: Har lest at Lutinus er noe ordentlig kliss å holde på med, men jeg takler litt kliss hvis det kan gi meg en bebis (ergo enda mer kliss).

Forrige måned fikk jeg positiv eltest på CD13, men denne gangen venter jeg fortsatt, testene er fortsatt svake.. Like greit, i og med at resepten kommer i posten.:hungover: Håper den skynder seg! :rolleyes:

Nærmer seg et år nå, men jeg føler meg positiv!

..og svett. Herregud så varmt det er.


Hva er symptomene dine? Blodprøvene mine var fine men er litt desperat etter å prøve noe:bag:
 
Hva er symptomene dine? Blodprøvene mine var fine men er litt desperat etter å prøve noe:bag:

Lite energi, tørre slimhinner, sover dårlig, spotter ofte før mens, dårlig sexlyst. Alt dette kan jo tyde på andre ting også, men det er ikke skadelig å prøve progesteronstøtte, så gyn sa at hun innimellom gir det til de som har sånne symptomer. Så nå får vi se, føler det er litt ekstra spennende denne gangen!:hilarious:

Hvordan er det med deg?:)
 
Last edited:
Absolutt!! Jeg er kjempefornøyd! Hun heter Caroline, på Klinikk Hausken i Oslo! :)

Hører til stavanger klinikken :D men mennene der er flinke da, han siste var veldig flink ;) skal se det blir baby når polyppene i livmora mi er fjerna :smiley-bounce012
 
PP11 - CD13

Gode nyheter! Snakket med gyn igjen i dag, og hun har skrevet ut Lutinus til meg (progesteronstøtte). Ettersom jeg har mange symptomer på lavt progesteronnivå syns hun det kunne være ålreit å teste det.:nailbiting:

Jeg bare: ja takk.

Hva som helst prøves nå:hilarious: Har lest at Lutinus er noe ordentlig kliss å holde på med, men jeg takler litt kliss hvis det kan gi meg en bebis (ergo enda mer kliss).

Forrige måned fikk jeg positiv eltest på CD13, men denne gangen venter jeg fortsatt, testene er fortsatt svake.. Like greit, i og med at resepten kommer i posten.:hungover: Håper den skynder seg! :rolleyes:

Nærmer seg et år nå, men jeg føler meg positiv!

..og svett. Herregud så varmt det er.
Har skikkelig troa på at det skal klaffe for deg nå! :D:D
 
Lite energi, tørre slimhinner, sover dårlig, spotter ofte før mens, dårlig sexlyst. Alt dette kan jo tyde på andre ting også, men det er ikke skadelig å prøve progesteronstøtte, så gyn sa at hun innimellom gir det til de som har sånne symptomer. Så nå får vi se, føler det er litt ekstra spennende denne gangen!:hilarious:

Hvordan er det med deg?:)

Skjønner!! Kommer til å spørre om å få prøve noe snart om det ikke klaffer..

Jeg venter på EL! Pleier å være på CD12-13.. men er nå på CD13 uten tegn til EL.. så håper den kommer snart:D

Veldig spent på dine vegne nå kjenner jeg:love017
 
Å herlifred, trønderprøver! Her var det mye (morsom) info! Lenge siden jeg har vært her inne.. Høres helt grusomt ut den der aqua scanninga, glad jeg ikke ble henvist til det likevel:hilarious: Og så bra at du får progesteronstøtte:D Jeg blir så glad på dine vegne. Håper oppriktig at det klaffer snart❤️
 
PP11 - CD7
Aquascan hos Klinikk Hausken

Advarsel: Anbefaler ikke å lese dette innlegget dersom du er litt skjør eller skal ta en aquascan i nærmeste fremtid! :hilarious: Anbefales heller ikke til folk som liker korte innlegg.


Frem til i dag tidlig var jeg ikke så særlig nervøs egentlig. Da Gyn foreslo denne skyllingen av egglederne, ble jeg utrolig glad! Glad for at vi hadde en plan, glad for å gjøre noe aktivt! Så jeg har gledet meg veldig masse til i dag, og var ved godt mot på vei til klinikken.

Jeg kjente litt på nervene da jeg kom dit. Det er noe med venterom også, som bare gjør meg nervøs, uansett hvor jeg er eller hva jeg skal! Dessuten visste jeg jo ikke helt hva jeg gikk til. Jeg har lest masse om aquascan de siste dagene, og det virker som folk opplever det ekstremt forskjellig. Noen merker ingenting, andre syns det er et hel****. Dere kan jo gjette hvilken av de to kategoriene jeg havnet i. :hilarious:

Så ble jeg ropt inn, og jeg og Gyn snakket litt om undersøkelsen, og så satte vi bare igang. Vanlig GU først, for å se hvordan slimhinnen osv. var. Helt som den skal, super start!

..og så skjer det noe med meg når jeg ligger der og skrever, og gyn nærmer seg underlivet mitt med en 30 cm lang tang av stål. "Jeg skal bare åpne livmorhalsen". ..........:hungover::hungover::hungover: ........ Det er liksom noe inni meg da som sier: Kanskje du burde lukke bena? Too laaaate!!:wacky:

Følelsen når hun stakk det tynne plastrøret inn gjennom livmorhalsen var IKKE "litt ubehagelig" eller "som menssmerter" som Gyn hadde beskrevet det som på forhånd. Det var helt..
AU!! Sorry folkens for at jeg sier det, men det blir ikke bedre heller!:hilarious: Hun sprøytet inn litt av kontrastvæsken, og jeg fikk faktisk litt sjokk. Jeg husker jeg tenkte: Hvordan går det an?!?! Skulle tro at de egglederne var vant til at det skjedde saker og ting der inne, men tydeligvis ikke.. Stakkars Gyn prøvde å distrahere meg ved å vise meg ting på UL-skjermen, men jeg fikk ikke med meg en dritt. :hilarious: Lå bare der og pustet, og tenkte: Ikke besvim, ikke spy, det er over om noen minutter.

Hun sprøytet inn resten av gugga, jeg ble helt satt ut på nytt, og så var hun endelig ferdig. Men smertene gikk jo ikke bort!:wideyed: Jeg er ikke vant til å menssmerter heller, så det var sikkert et ekstra sjokk for meg bare det. Plutselig sier Gyn: Du ser litt blek ut, ligg der litt til du så henter jeg litt vann til deg.

Så da ligger jeg der i gynstolen da: hvit som et lik, skrevende og svimmel og totalt forvirret!:hilarious: Etter noen minutter og litt vann, karret jeg meg ut av stolen og kledde på meg. Satte meg ned med gyn for å snakke om veien videre. Jeg husker ingen ting.:hilarious: Håper ikke hun sa noe viktig, for jeg husker helt ærlig ikke noen ting. Men jeg fikk med meg at ting så bra ut der inne, og det er jo det viktigste! Det neste jeg husker er at jeg går ut for å betale, og at resepsjonisten/sykepleieren sier: Oi, du er veldig blek. Tror du skal legge deg nedpå litt.

..Da var det bare å høre etter og legge seg ned da, på Klinikk Hausken, på en sofa bak resepsjonen, i 20 minutter før jeg klarte å reise meg opp og gå ut derfra!:hilarious: Herregud, de må jo ha tenkt jeg var verdens største drama queen!:rolleyes: :laughing002 Nå i ettertid er det ganske komisk egentlig.

I to timer hadde jeg veldig vondt nederst i magen og korsryggen, i tillegg til en dundrende hodepine. Hadde heldigvis tatt meg fri i dag, jeg var sååååå glad for at jeg bare kunne dra hjem og legge meg på sofaen! Nå, noen timer, paracet, vannglass og smash-biter senere, føler jeg meg helt fin! Sånn at jeg tenker: "Var det egentlig så ille da? Kunne lett gjort det der igjen!" :rolleyes: Haha! Hjernen er fantastisk!

Men må si jeg gruer meg til en eventuell fødsel nå etter dette her! :hilarious: Burde bare kalle meg Trønderpingla fra nå av, istedet for Trønderprøver. Men helt ærlig.. Hvis dette er grunnen til at jeg sitter her med en positiv graviditetstest om noen uker, er det så latterlig verdt det. Da kunne jeg gjort det én gang i måneden om det var nødvendig.

Håper ikke jeg skremte dere veldig nå, men må bare få uttrykt her hvordan det føltes! Blir gøy å se tilbake på etter en fødsel ellernoe, kommer til å riste på huet av meg selv.:hilarious: Nå prøver vi i 2-3 måneder til, og hvis det ikke skjer noe da, blir det henvisning videre til IVF! :wideyed: Nå skjer det ting altså! Spennende tider vi går i møte, gleder meg til å begynne el-testingen om noen dager.

Kjære livmor: la pp11 være vår pp! :smiley-angelic001 Jeg er så klar for et lite frø!!:Heartred

- Trønderpingla

Jeg synes ikke du er drama queen! Etter første innsett av spiral var jeg så traumatisert at jeg ikke gikk til kontroller eller noe som helst på et halvt år, og før den skulle tas ut tok jeg en dæsj opiater for å være sikker på å overleve :p
 
PP11 - CD18 - 0DPO

El-testen ble plutselig superpositiv i går (lilla graf).:nailbiting: Aksjer er lagt, tempen og humøret er på vei opp, Lutinus er handlet inn og jeg er klar til oppstart av det på tirsdag! :joyful:

Så nå er det bare å krysse alt jeg har!
..bortsett fra beina, haha.:hilarious:

Screenshot_20200621-181751_Premom.jpg
 
PP11 - CD24 - 6/7 DPO
Dette er femte dagen med Lutinus, og nå kjenner jeg skikkelig på bivirkningene. :dead: Jeg er kvalm, oppblåst, ømme pupper og litt svimmel/shaky. Måtte akkurat legge meg ned på sofaen og bare hvile litt. :sour: Håper det ikke blir sånn hver dag fremover nå..:oops:

b_u8yXJQ.png


Hadde en sinnsyk dip i dag!:wideyed: Jeg er ikke en sånn ""festedipp-optimist", ettersom det er helt vanlig å ha en dip i dpo-land (østrogenbølge), og jeg har det hver måned i varierende grad. Men håper jo innerst inne at noe fester seg fast der inne!:rolleyes: I tillegg sov jeg skikkelig dårlig i natt..

Ellers er alt bra! Har bare to arbeidsdager igjen før fire(!) uker ferie!:happy093Jeg tar nok en test om et par dager. Håper dette er måneden det skjer for oss!:smiley-angelic001

-T
 
Last edited:
PP11 - CD26 - 8/9 DPO (Jeg og appen er uenige:hilarious:)

Noen som vet om Lutinus kan gi svake streker på graviditetstester? Jeg tok en test i dag tidlig, så at den var negativ og lot den ligge ved vasken. Ca 20 min senere så jeg en veeeeldig veldig svak strek. :nailbiting: Vet det er litt over tiden, men har kun fått 1 skygge før, da på CB early. Det hadde vært helt fantastisk om det endelig var vår tur, men jeg tør ikke håpe for mye enda:oops: Blir ny test hver dag fremover, det er sikkert!:hilarious: Noen som ser noe på bildet??

-T
 

Vedlegg

  • 20200629_091356.jpg
    20200629_091356.jpg
    9,2 KB · Visninger: 148
Last edited:
PP11 - CD26 - 8/9 DPO (Jeg og appen er uenige:hilarious:)

Noen som vet om Lutinus kan gi svake streker på graviditetstester? Jeg tok en test i dag tidlig, så at den var negativ og lot den ligge ved vasken. Ca 20 min senere så jeg en veeeeldig veldig svak strek. :nailbiting: Vet det er litt over tiden, men har kun fått 1 skygge før, da på CB early. Det hadde vært helt fantastisk om det endelig var vår tur, men jeg tør ikke håpe for mye enda:oops: Blir ny test hver dag fremover, det er sikkert!:hilarious: Noen som ser noe på bildet??

-TP
Åå herregud så spennende!!:woot: Lutinus kan ikke gi falsk positiv nei!:D jeg ser noe svakt!:woot:
 
Spennende!!:woot:
Nei, lutinus kan ikke gi strek :D:D
 
PP11 - CD26 - 8/9 DPO (Jeg og appen er uenige:hilarious:)

Noen som vet om Lutinus kan gi svake streker på graviditetstester? Jeg tok en test i dag tidlig, så at den var negativ og lot den ligge ved vasken. Ca 20 min senere så jeg en veeeeldig veldig svak strek. :nailbiting: Vet det er litt over tiden, men har kun fått 1 skygge før, da på CB early. Det hadde vært helt fantastisk om det endelig var vår tur, men jeg tør ikke håpe for mye enda:oops: Blir ny test hver dag fremover, det er sikkert!:hilarious: Noen som ser noe på bildet??

-TP
Prøver å holde meg unna forumet her, så jeg ikke blir minnet på min egen situasjon for mye.. Men måtte inn og sjekke hvordan det går med dere!! Og omg jeg ser en svak strek der!! Måtte det være en babystrek:love7 Gleder meg til å høre hvordan det utvikler seg!:woot:
 
Ser noe uten problem, og det ser rosa ut også :nailbiting: Her er det nok noe pågang:woot:
Nå må streken bare bli sterkere:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Back
Topp