Baby nest. Hvilket?

marihøna82

Andre møte med forumet
Jeg har ikke brukt baby nest til mine to tidligere barn, men jeg ser flere og flere bruker det nå så jeg vurderer å kjøpe et som babyen kan sove i på dagtid i sofaen, under oppsyn. Det er jo så mange meninger om baby nest, at det kan være farlig mtp krybbedød, spesielt hvis man bruker det om natten. Jeg har som sagt bare tenkt å bruke det på dagtid og lurer på hvilket jeg skal kjøpe? Noen som har noen anbefalinger? :-)

Vi har kjøpt dette:
Vet ikke om det er bra, men synes det virket kjekt at man kan legge ned den ene enden. Baby kan da vokse i den.

Vedlegg

• 73A572CE-0620-4B79-A0A7-3EFD7441E149.png
    73A572CE-0620-4B79-A0A7-3EFD7441E149.png
    54,6 KB · Visninger: 34
Hvis det er ønskelig med bruk av babynest så anbefales det et uten løse tråder, og et som har så harde kanter som mulig slik at ikke baby kan havne med nesa langt inni kanten. Voksi sitt er et godt alternativ i dag, ellers er HUG multipute med trekk super hvis du finner den på finn.no eller sånn.

Vi har kjøpt et Liewood Gro Babynest (https://www.lilleprinsen.no/produkt/liewood-gro-babynest-mustard/), da jeg har fått tips om den fra en venninne. Det var visst veldig praktisk med slike håndtak, slik at man kan bære med seg baby rundt om kring i huset i starten. Den har en hard og solid bunn som egner seg for dette, samt at håndtakene kan man bare pakke inn under nestet når de ikke brukes slik at ikke baby får tak i dem. I tillegg var den veldig fin, synes jeg :rolleyes:

Jeg har ikke brukt baby nest til mine to tidligere barn, men jeg ser flere og flere bruker det nå så jeg vurderer å kjøpe et som babyen kan sove i på dagtid i sofaen, under oppsyn. Det er jo så mange meninger om baby nest, at det kan være farlig mtp krybbedød, spesielt hvis man bruker det om natten. Jeg har som sagt bare tenkt å bruke det på dagtid og lurer på hvilket jeg skal kjøpe? Noen som har noen anbefalinger? :)
Jeg tror at en babynest er en babynest. Kan umulig være de store forskjellene, så velg en du synes ser pen ut ;)

Vi har kjøpt dette:
Vet ikke om det er bra, men synes det virket kjekt at man kan legge ned den ene enden. Baby kan da vokse i den.
Dette har vi etter storebror. Veldig fornøyd. Kanten er hard og det er ingen tråder o.l

Sydde et selv til storebror, usikker på om jeg lager et til, lager et til tvillinger eller om det holder med det ene vi har

Back
Topp