Baby med vannkopper

nr3påveg

Forelsket i forumet
Min baby på 4 og en halv måned har fått vannkopper i dag. Noen som har erfaringer med babyer med vannkopper?? Har deres fått feber? Klødde det fælt??

Slik det ser ut nå er det ikke så ille. Han har endel prikker, og det kommer stadig flere. Men han hadde ikke feber. Litt mer survete enn vanlig.

Så greit at småen har fått det nå da, så slipper dere det styret seinere!
De reagerer ikke så veldig når de er så små, som regel. Og om de gjør, så klarer de ikke klø seg.
Om du merker at småen blir urolig og utilpass, kan du smøre på hvitvask eller krystallfiolett som du får kjøpt på apoteket.

Emilen min hadde det da han var 5 mnd og det var helt grusomt. Han var dekka av til dels digre byller fra topp til tå, hadde høy feber og grein så mye at han nesten mista stemmen [:(] Vi fikk Phenamin til han og det hjalp veldig- nytta ikke å smøre han med hvitvask,han hadde rett og slett altfor mye utslett. Den fins vel ikke på markedet lenger,men det kan vel hende det fins noe tilsvarende om det skulle bli nødvendig.

Håper din får det lettere enn Emil gjorde!

Er ikke alltid bra at de aller minste får det... helsesøster sa at jeg skulle skjerme minsten på 2.5 mnd mest mulig..å håpe at han ikke fikk det... fikk han det så gikk det sikkert fint, men det er noen ganger at små babyer blir hardt angrepet av vannkopper..

Joachim hadde det når han var 7 mnd tror jeg det var, å det gikk kjempe fint... ikke no feber og kløing... han var litt mer sutrete enn vanlig da, for han hadde 250 prikker minst, så det klødde nok, selvom han ikke klødde på de :)

Snuppa mi fikk det da hu va 11 uka, gikk veldig greit sov for det meste og ca 39 i feber.n Mye utslett i ca ei uke før hu ble frisk.[:)]

ORIGINAL: Cruelle de vil

ORIGINAL: Pijah

De reagerer ikke så veldig når de er så små, som regel. Og om de gjør, så klarer de ikke klø seg.
Om du merker at småen blir urolig og utilpass, kan du smøre på hvitvask eller krystallfiolett som du får kjøpt på apoteket.

Anbefaler heller Aderme cytelium, spray krem som er klødempende.
På apoteket her sa de at den har "tatt over" for hvitvasken.

Ah, så lurt med en skikkelig krem for det, istedetfor den grisete hvitvasken!

Frøkna mi var 5 mnd., og fikk 3 prikker. Litt sutrete, men ikke veldig plaget.

Håper det går fort over [:)]

........men vær obs på at når barn under 1 år får vannkopper så kan de få det igjen senere [;)]

ORIGINAL: Cruelle de vil

ORIGINAL: Pijah

Anbefaler heller Aderme cytelium, spray krem som er klødempende.
På apoteket her sa de at den har "tatt over" for hvitvasken.

Ja, den har jeg liggende. Har to større barn som akkurat har hatt vannkopper også. Og det er den de anbefaler på apoteket. Veldig effektiv og enkel å bruke[:)]

Går veldig greit her foreløpig iallefall. Noen flere prikker i dag, og litt utilpass. Men ellers i grei form. Ingen feber.

Vil gjerne høre flere erfaringer[;)]

gutten min hadde det for noen mndr siden, han fikk enormt med prikker, men slapp unna feber, og formen var grei, var litt mer suttrete, men det var alt.. håper det går greit med gutten din.

ORIGINAL: Mafiapus

Håper det går fort over [:)]

........men vær obs på at når barn under 1 år får vannkopper så kan de få det igjen senere [;)]

Det skjedde med lillebroren min, bare at viruset slo ut helt feil andre gangen og han fikk en ansiktslammelse.. [&:] Men det viser nesten ingenting nå 5 år etter..
Står litt om det her http://digoo.info/gro/2010/11/Hva-er-Ramsay-Hunt-syndrom.html

Back
Topp