Baby med sopp?

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
ImageUploadedByBV Forum1435419589.159646.jpg

Noen som har vært borti det?
Det er mye verre under haka, men hun røsker tak i telefonen så får ikke tatt ordentlig bilde :p

Nå har hun vært sånn i 2 mnd, helsesøster sa jeg skulle smøre med daktacort en uke, så canesten i to uker da hun trodde det var sopp. Det gjorde jeg og hun blei mye bedre av daktacort, men den kan jo bare brukes 10 dager pga kortison.

Nå blir det bare verre og verre og i dag har hun klødd seg til blods! Hun klør og gråter om hverandre. Ringte på apoteket men de visste jo ingenting, så til slutt ringte jeg legevakta. Fastlegen sier bare at jeg skal smøre med canesten en stund så blir det nok bra?! Fortsatt ikke bra etter 2 mnd og ungen ser ikke ut, stakkars. Hun klør jo så hun er helt fra seg her..

Jeg fikk time 19.30 på legevakta, men da er jo alle apotekene stengt om jeg får noen resept så får jo ikke hentet det før på mandag!! :( det er helt ekstremt her nå

Noen gode tips?

Kløstillende salve og potetmel etterpå? Hvis det er sopp burde det vel vært borte etter en måned med canesten...

Da min sønn antakeligvis hadde sopp (ved ballene tror jeg) så ble det borte etter kort tid med canesten. Kunne jo ligne litt på det hun har, men rart om det ikke er borte:-/

Da min sønn antakeligvis hadde sopp (ved ballene tror jeg) så ble det borte etter kort tid med canesten. Kunne jo ligne litt på det hun har, men rart om det ikke er borte:-/
Kløstillende salve og potetmel etterpå? Hvis det er sopp burde det vel vært borte etter en måned med canesten...

Har prøvd kløstillende også.. Ja, rart det ikke er borte om det er sopp. Håper ikke hun reagerer på noe :/

Sikler hun mye?
I såfall prøv å holde området tørt. Legg gjerne en klut i mellom haken og brystkassen for å holde tørt.
Smør med en go krem. (Aselli er super på sår hud) og unngå ull. Kan være at ho reagere på ull.

Får du resept på legevakta så får du det du trenger der.

Sikler hun mye?
I såfall prøv å holde området tørt. Legg gjerne en klut i mellom haken og brystkassen for å holde tørt.
Smør med en go krem. (Aselli er super på sår hud) og unngå ull. Kan være at ho reagere på ull.

Får du resept på legevakta så får du det du trenger der.

Ja, sikler ikke bare litt, det renner bokstavelig talt. Sikkert derfor hun har fått sopp. Bruker sikkert 5 smekker om dagen og holder det så tørt jeg bare kan.

Kanskje jeg skal prøve Aselli hvis jeg ikke får resept på noe på legevakta :)

Er egentlig ikke sånn hysterisk mor som ringer for alt, men får så vondt av henne når hun klør og hylskriker :o i dag har det vært helt ekstremt og legekontoret er jo stengt..

Ja, sikler ikke bare litt, det renner bokstavelig talt. Sikkert derfor hun har fått sopp. Bruker sikkert 5 smekker om dagen og holder det så tørt jeg bare kan.

Kanskje jeg skal prøve Aselli hvis jeg ikke får resept på noe på legevakta :)

Er egentlig ikke sånn hysterisk mor som ringer for alt, men får så vondt av henne når hun klør og hylskriker :eek: i dag har det vært helt ekstremt og legekontoret er jo stengt..
Min gutt så likedan ut når han va baby. Fikk bare beskjed om å smøre med aselli og legge en klut i mellom haka og brystkassa. Skift ofte. Helst bruk smekke med plast på baksiden da den ikke blir så fort gjennomvåt.
Så vi hadde flere klesskift iløpet av dagen for å unngå fukt. Det funket hos oss. (hadde da prøvd soppmiddel i 1 mnd først) Allerede etter 1 dag med aselli så vi stor forskjell på huden og det slutta å klø.

Min gutt så likedan ut når han va baby. Fikk bare beskjed om å smøre med aselli og legge en klut i mellom haka og brystkassa. Skift ofte. Helst bruk smekke med plast på baksiden da den ikke blir så fort gjennomvåt.
Så vi hadde flere klesskift iløpet av dagen for å unngå fukt. Det funket hos oss. (hadde da prøvd soppmiddel i 1 mnd først) Allerede etter 1 dag med aselli så vi stor forskjell på huden og det slutta å klø.

Jøss, så bra :-)
Forsvant soppen helt eller kom den tilbake igjen?

Det bør holdes tørt. Ha på potetmel, kle på klær og ha på en siklesmekke. Da ser du om det blir bedre på brystet som holdes vekk fra siklet ihvertfall.

Min datter fikk beskjed om å bruke daktacort i to uker etter at utslettet var borte, dog var dette i bleieområdet. Har fått bekreftelse på dette fra to forskjellige leger også. De sa at det var såpass lite kortison i den at det ikke var noe problem.

Kjøp smekkene fra name it med fleece under. Kommer ikke sikkel igjennom. Hadde sikle/gulpebarn :-)

Back
Topp