baby med på langtur...

Mari=)

Glad i forumet
På tirsdag har vi planlagt og reise til svigers på forsinket påskeferie.
I dag reiste jeg og vesla på dagstur til hjembygda mi, det tar ca. 1 time og 15 min til vanlig, jeg og vesla brukte 2,5 time.. etter ca. 30 min hadde vesla fått nok og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg stoppet for og gi smokk, finne frem leker, ta henne ut av stolen, sjekke om hun var sulten. Prøvde alt, men med engang jeg satte meg inn i bilen for og kjøre videre begynte hun og gråte.
Både mannen og jeg har gleda oss sånn til og reise til svigers, men da må vi kjøre 55 mil, altså en tur vi bruker 6-7 timer på.
Etter dagens erfaring frister det ikke så veldig lenger, men hva skal jeg si til mannen, han kommer til og bli knust om jeg sier at jeg ikke vil dra.
Hva ville du gjort? Blitt hjemme, eller satse på at det blir bedre når vi er 2 voksne?

Da kan vel du eller mannen sitte bak å underholde babyen da? Pleier som regel være lettere det da :) Om ikke, hadde jeg utsatt turen.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Mye enklere om man er to voksne, så jeg hadde tatt sjansen:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Kan dere ta en liten prøvetur hvor en av dere sitter bak ,for å se om det er bedre?
Evt kan dere kjøpe baksetespeil om dere ikke har det, sånn at babyen ser dere

Vi har også hatt noen turer med baby som ikke er så glad i å kjøre bil. Ikke så langt som dere, men ca 4 timer. Min erfaring er at det er lettere å være 2, da kan en sette seg bak hvis det blir ille.
Ellers kan det være lurt å ha med flere smokker slik at du bare kan gi bak en ny, heller enn å lete etter den hun mistet. Jeg har også hatt med flere leker i passasjersetet, så kan jeg gi bak noe når han blir utolmodig. Det kan også være lurt å ha noen gode stopp på veien, slik at hun får litt pause:-)
Lykke til :)

Sent from my GT-I8190N using Tapatalk

Alltid lettere å være to.

Men husk å ta gode pauser når hun gir uttrykk for det.

Lykke til :-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Tusen takk for fine svar:)
Vi reiser nok på tur også får jeg sitte bak sammen med henne, har beregnet og ta noen gode stopper så hun får strekt litt på seg!
Det jeg tenker mest på er hvordan hun vil ha, kanskje hun får en oppfatning av at bil er no dritt, og aldri vil sitte i en igjen.. vil jo at hun skal ha en trivlig og fin tur også!

Min erfaring er at så lenge man har en voksen i baksetet sammen med babyen går det mye greiere. Da kan man enkelt gi smokk, kose og trøste litt, leke litt med babyen osv uten problemer slik at sjåføren kan konsentrere seg kun om kjøringen. Reiste selv en biltur på over ti timer den gangen sønnen min var knappe tre måneder. Hadde da med assistanse i baksetet (jeg er alene med ham). Ellers hadde det vært umulig.

Jeg har reist mye alene med vesla mi, men så er hun ekstremt tålmodig og snill på turer. Jeg har alltid noen ekstra smokker i passasjer sete i tilfelle hun mister den.

Hun har alltid sovnet i bilen og det har gjort det lettere.

I dag brukte vi 4,5 time ink stopp. Jeg satte meg bak når hun skulle spise for å passe på.

Jeg ville også ha prøvd med en i baksete. Hva med å skjerme for sola og ta med noen leker å feste i håndtaket på barnestolen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil og tro det er lettere når man er to :) God tur og kos dere :)

Vi har reist mye til østlandet i bil for å besøke familie (ca 6,5 time uten å regne med stopp), når vesla var lita gikk det fint, for da sov ho mye og hadde da mange korte stopp. Men nå er ho 2år og sist vi reiste så hadde vi avreise ved dagduppen (max 45 min søvn her da), så hadde vi en lang stopp med spising av middag og lekeplass/lekeland (det vi kom over) for å aktivisere ho mest mulig. da vi kjørte videre så var det leggetid for velsa, så ho ble skiftet på til pysj og satt i bilsetet for å sove og har sovi stort sett hele veien uten problemer. Vi tar første etappe på 2,5 time, så lang pause, for så å kjøre resten i ett strekk. Det har vi gjort begge veier. Vi har supplert med dvd spiller i bilen men det er det ikke såstor interesse for enda ellers så har det vært å underholde mest mulig med å finne ting ut av vinduet osv.
Vi har aldri sitti bak i bilen med henne siden dette har fungert godt hos oss. Når vi har kommet frem så har vi bært henne over i senga og ho har sovet fint til dagen etter.

1time og 15 min burde gå greit. Vi kjørte 8-9 timer da lille var 3 måneder . God tur!

1time og 15 min burde gå greit. Vi kjørte 8-9 timer da lille var 3 måneder . God tur!
Er snakk om en tur som i utgangspunktet tar 6-7 timer.

I dag hadde de kjørt 1 t og 15 min, og det hadde vært utålmodig baby ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

For to år siden, da frøkna her var 7 uker dro vi på hytta, som i utgangspunktet tar 4 timer å kjøre til, brukte vi hele dagen....tror vi brukte 7 timer jeg med stopp, og diverse.
Men ble stående i ei bilulykke-kø, og storebror spydde på slutten.

Men man må iallefall regne inn ekstra tid på gode stopp.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Er snakk om en tur som i utgangspunktet tar 6-7 timer.

I dag hadde de kjørt 1 t og 15 min, og det hadde vært utålmodig baby ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Åh jeg tror jeg misforsto jeg

Min erfaring er at så lenge man har en voksen i baksetet sammen med babyen går det mye greiere. Da kan man enkelt gi smokk, kose og trøste litt, leke litt med babyen osv uten problemer slik at sjåføren kan konsentrere seg kun om kjøringen. Reiste selv en biltur på over ti timer den gangen sønnen min var knappe tre måneder. Hadde da med assistanse i baksetet (jeg er alene med ham). Ellers hadde det vært umulig.

signerer denne!

Kanskje ho vart bilsjuk? Greitt å ha bilsjuktablett i bakhånd om det er tilfellet ;)
Enig med den. Vi har aldri hatt problemer med hu på bilturer. Hu sover hele veien og alt er greit. I går på vei hjem ble hu grinette og urolig. Trur hu ble litt bilsyk. Jeg ble det og satt foran.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp