Baby med mat nekt?

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg er litt ute etter noen erfaringer med babyer som ikke vil ha mat?
Her spises det ca 200 ml mme om dagen, nekter grøt, middag, brødskiver, frukt, fruktmos, velling.
Ja det meste! Det går kanskje en dag, så liker ikke babyen den maten lenger, var veldig glad i de fruktmosene på poser. Nå åpnes ikke munnen for dem lenger.
Hvordan var deres babyer og hva gjorde dere for at det skulle bli bedre?

Her hadde vi en sånn periode. Her ble løsningen å legge maten foran henne, så kunne hun ordne selv. Av praktiske årsaker ble det brødskivebiter med smør/skinkeost på. Mens hun da utforsket brødbitene og smattet på de smatt jeg en skje med grøt eller fruktmos inn i munnen sånn innimellom. Når hun da vred seg vekk stoppet jeg. Gjentok samme greie til alle måltider. Ved 8/9 mnd løsnet det og måltidene ble normale. Gikk i mye grøt..

Får du i henne mer mme i løpet av dagen om du prøver eller er det nekt der også?

Her hadde vi en sånn periode. Her ble løsningen å legge maten foran henne, så kunne hun ordne selv. Av praktiske årsaker ble det brødskivebiter med smør/skinkeost på. Mens hun da utforsket brødbitene og smattet på de smatt jeg en skje med grøt eller fruktmos inn i munnen sånn innimellom. Når hun da vred seg vekk stoppet jeg. Gjentok samme greie til alle måltider. Ved 8/9 mnd løsnet det og måltidene ble normale. Gikk i mye grøt..

Takk for tips!! Det skal prøves!!
Føler jeg kaster mye mat om dagen... Mme og grøt er dyrt :o :p

Takk for tips!! Det skal prøves!!
Føler jeg kaster mye mat om dagen... Mme og grøt er dyrt :o :p
Ja, husker jeg lagde mindre porsjoner grøt. Bare følte meg frem. Tror mange tenkte jeg var supergnien, men å kaste en hel boks uspist grøt byr meg i mot. Det er kjempeslitsom periode det der.

Får i kun 200ml på dagen.. Ikke mye for en baby det :(
Får pupp morgen og kveld, men de to siste dagene har det vært puppenekt også!

Huff da :( om det varer i mange dager kan det være lurt å snakke med hs/lege, bare for å sjekke om det kan være noe. Kan jo være tenner på tur eller rett og slett dårlig matlyst

Huff da :( om det varer i mange dager kan det være lurt å snakke med hs/lege, bare for å sjekke om det kan være noe. Kan jo være tenner på tur eller rett og slett dårlig matlyst

Tenner tenkte jeg også på. Det kan påvirke matlysten, i aller høyeste grad.

Back
Topp