Baby med magesmerter

Bkno4954492

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har en 5 uker gammel baby og hun sliter med magesmerter (tror vi). Vi skal til legen i morgen. Hun får mme og blir ammet av og til. Ut ifra hva vi har lest på nettet kan det virke som hun har kolikk eller sliter med refluks. Hun kan vri seg i smerte og vi ser at hun ofte presser og at dette gjør vondt. Hun har fine bæsje bleier og det er aldri noe hard avføring. Hun spiser godt og sover gjennom natten. Når hun spiser så spiser hun veldig fort og av og til bli frustrert på slutten av måltidet. I ettertid svelger hun masse og gulper litt ettersom vi ser hun har «melkebart» fra gulpen som kommer. Jeg lurer på om hun drikker for fort og at det er derfor hun sliter med magen. Vi bruker de minste tutene på flaskene og prøver ulike flasker med anti-kolikk. Det jeg lurer på er om det finnes noen flasker som er ment for barn som drikker fort? Jeg føler at selv om hullet er lite eller at den er ment for henne, så drikker hun alt for fort.

Forsøker dere langsom flaskemating...? Hvis ikke, så er det et tips.

Langsom faskemating er et must i begynnelsen, rape flere ganger i ett måltid er også veldig lurt. Gi til ungen er mett, ikke til flaska er tom, det skal alltid være en skvett igjen. La ungen ligge naken å sprelle I løpet av dagen slik at det er lettere å få ut luft. Stryk mage i sirkel og sykle med beina

Likte mam antikollikk flaskene best på alle 3 ungene i begynnelsen. Lettest å ta tak på, begyn på str.1

Back
Topp