Baby med i bryllup?

ninni 1

Forelsket i forumet
Vi er invitert i bryllup 1 mnd etter termin. Er det da "uhøflig" å ta med babyen? Bør jeg liksom informere brudeparet om at jeg kommer til å ta lillegutt med, eller sier det seg selv? De har ikke barn selv. Jeg har ikke lyst å ha barnevakt en hel dag/ kveld så tidlig. Hva er deres mening?

De vet jo det at du skal ha et lite nurk [:)] Jeg hadde tatt han med[:)] Er selvfølge så lenge det er SÅ tidlig mener nå jeg[:)]

Det samme gjelder oss faktisk. Men samtidig som vi takket ja til å komme ga jeg beskjed om at vi må ta med guttungen, og det hadde de forventet også. Nå skal bryllupet feires rett over gata ved svigers, så når jeg begynner å bli sliten så kan jeg ta med meg lillegutt hjem dit og legge meg mens sambo feirer videre [:)]

Jeg synes det er en selvfølge at du vil ha han med, men kan jo være greit å si ifra til brud/brudgom bare for å ha informert. Selv om de vet at du skal ha et lite nurk så forsvinner det kanskje litt inn i bakhodet når brullupet nærmer seg så er jo greit å ha alt på det rene[:D]

Jeg hadde gitt beskjed om vi hadde tatt med baby, og tatt tidlig kvelden. For hvis de ikke har barn, regner jeg med det blir en fest[;)]

Nå vi giftet oss i august var der to babyer og det var veldig kjekt for oss å vite på forhånd for da fikk vi
lagt litt til rette med tanke på stelling og en plass de fikk amme i fred.
+ at vi fikk satt foreldrene ved enden av bordet så de kunne la babyen sove i vogna under middagen,
men sammtidig få delta! Dette var absolutt ikke til noe sjenanse for oss eller de andre gjestene.

Vi skal i bryllup når lillegullet er rundt 6 uker gammel og vi har allerede gitt beskjed om at vi tar henne med
så de får gjordt det samme for oss [:D]

Jeg ville informert brudeparet. Er ikke alle som ønsker å ha barn i bryllupet. Er invitert i bryllup selv 2 uker etter termin og da ble nurket også invitert

ORIGINAL: mamma2010!

De vet jo det at du skal ha et lite nurk [:)] Jeg hadde tatt han med[:)] Er selvfølge så lenge det er SÅ tidlig mener nå jeg[:)]

Enig her.[:)] Men ville sagt ifra til brudeparet også - for sikkerhetsskyld.[:)]

Vi skal også i bryllup når lillegutt er en måned, og vi tar ham med. Kanskje smart å si ifra, slik at det kan bli lagt til rette [:)]

jeg er også bedt i bryllup en mnd etter fødselen. Har ordnet barnevakt som skal være like ved der vi skal være, så jeg får heller bare gå og komme sånn som jeg vil. Sa fra til brudeparet at det var fint om de kunen plassere meg litt nærme en utgang slik at jeg slipper å forstyrre hvis jeg må amme under middagen.

Syntes ikke man skal ta det som en selvfølge at man skal ha med baby i bryllup. Man har jo ikke med babyer på julebord der er det ikke en diskusjon engang. Selvfølgelig kommer det ann på bryllupet om det er med barn eller ikke, men hvis det kun er de voksne som er invitert så er det kun de voksne. Jeg ville ikke hatt babyer skrikende under bryllupsmiddagen min når det er viktige taler osv. Det er en av brudeparets viktigste dager i livet og jeg syntes de selvfølgelig skal bestemme hva de vil den dagen.

Det er en selvfølge når det er så tidlig som en mnd etter, men jeg mener det er en like stor selvfølge å si fra/spørre om ungen kan bli med.
Da slipper en ubehagelige overraskelser. Er ikke alle som vil ha en nyfødt i bryllupet, og er ikke alle brudepar som tenker på det sånn heller. Noen tar det som en selvfølge at ungen ikke blir med, andre mener det er en selvfølge at ungen blir med. Så jeg ville spurt for sikkerhets skyld.

Vi skal også i bryllup noen uker etter terminen. jeg skal ha med meg babyen min jeg. Jeg skal være forlover og har sagt at jeg kommer ikke til å finne barnevakt for denne dagen. Bruden er fullstendig klar over det.

Når vi giftet oss var det et par som hadde babyen med seg. Hun ammet og babyen sov nesten hele tiden.
Noen andre spurte om de kunne ha med sin på 1 1/2, men det sa vi nei til.
Nyfødt baby er én ting, men dersom ungen er så stor at den kan ha barnevakt synes jeg det er best.
Har vært i et bryllup der vi mistet en del av innholdet i flere taler pga lyder osv fra ungen.
Ville ikke det i mitt bryllup. Vi filmet osv, og da hadde det ødelagt litt synes jeg som brud.

Vi var selv invitert i bryllup når Mina var 10 dgr gammel, og tok henne med- selvfølgelig etter å ha forhørt oss med brudeparet først!
Vi hadde vogna rett ved oss, og så hadde jeg med et helsepledd som jeg ammet under.
Dersom hun skulle begynne å lage lyder hadde jeg forlatt lokale.
Hun sov nesten hele tiden, så det gikk bare bra.
Vi dro tidligere selvfølgelig, pga høy musikk og fest.
Venninna mi satte pris på at vi kom.

PS! tips til antrekk: jeg hadde stroppeløs kjole så jeg lett kunne amme under helseteppet.

ORIGINAL: Febbis

Jeg hadde gitt beskjed om vi hadde tatt med baby, og tatt tidlig kvelden. For hvis de ikke har barn, regner jeg med det blir en fest[;)]

sign

Vi fikk invitasjon til "Bengt Conrad" som svigerinnen min kaller han så "fint" (Hun mener han skal kalles opp etter tante Bente og onkel Conny - selvfølgelig bare på tull da) [;)]
De skal gifte seg i august i Sverige, så det blir vel bare vi som får ha med barn. Føler det blir "litt" vanskelig å fikse barnevakt med til Sverige liksom [;)]
Men jeg hadde nok satt pris på å få vite om det dersom det var mitt bryllup, nettopp for å få lagt litt til rette med tanke på stelleplass osv.

Siste bryllup jeg var i hadde de leid egne rom til barna. Jeg syns det var kjempe koselig at det var masse barn overalt! De hadde til og med et eget innslag til brudeparet! kjempe morsomt!
Men jeg ser den at noen ikke vil ha barn med på festen. Hadde det vært meg, så hadde jeg tatt det som en selvfølge at mtt nyfødte barn skulle være med. Hadde selvfølgelig spurt først, men gjort det klinkende klart at kan ikke barnet mitt komme, så kommer ikke jeg heller. [:)]

vi skal også i bryllup i sommer. Vi skal ha med lille tulla... brudeparret får ei litta jenta i løpet av denne uka her(hu ble satt i gang i dag) så der blir det helt naturlig at vi ta hu med [:)]

Vi er bedt i bryllup 5 dager etter min termin, så vi drar med baby hvis ho har kommi ut i passe tid før det, eller med baby i magen [:D]
Jeg ville nok sagt i fra slik at det blei tilrettelagt, men jeg ser ikke at det er noe problem å ha med en så liten baby i bryllup...men det er vel ikke alle som tenker slik heller.

Back
Topp