Baby med eksem

FruG

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Så har barn nr 3 av 3 fått eksem :( men de to andre fikk det ikke så tidlig. De smøres med hydrokortison og feite kremer. Men hva er best å smøre baby med? Jeg skal til legen på onsdag. Smører med apobase nå, men det hjelper ikke noenting.

Last edited:
Når vi var inn med eksem til storebror til legen fikk vi tips om en olje som var bra å bade i, Badeolje NAF (kjøpes på apotek). Den skulle være veldig bra mot tørr hud :)

Her og plages vi veldig med eksem :/
Jeg bader henne i aderma olje og smører med aderma krem. Synes den er veldig god..
Hjalp på min atopiske hud hvertfall :)
Synes hun er blitt litt bedre kanskje, men må smøres ofte..

Min mann har hatt gode erfaringer med Locobase fra apoteket etter anbefaling fra hudlege. Bruker den hver dag på problemområdene.
Men vet ikke åssen den er for babyhud.

Til baby er vel det eneste anbefalte krem med glyserol, som miniderm eller annen fet krem, ellers blir det å høre på legen. Husk å ta bilder i tilfelle eksemet skulle gå bort [emoji4]

Takk for tips :) får dra på apoteket i morgen, evt høre hva legen sier på onsdag.

Her og plages vi veldig med eksem :/
Jeg bader henne i aderma olje og smører med aderma krem. Synes den er veldig god..
Hjalp på min atopiske hud hvertfall :)
Synes hun er blitt litt bedre kanskje, men må smøres ofte..

Virker lille plaget? Her virker det ikke som det plager henne i det hele tatt

Eucerin AtoControl funker godt både for min atopiske hud, og min sønns. :)

Virker lille plaget? Her virker det ikke som det plager henne i det hele tatt

Nah, egentlig ikke da.. Det var skikkelig ille og hadde sår bak ørene. Men det ble mye bedre etter jeg smurte med aderma. Ellers er hun tørr og rød flekkete på ryggen og på magen. Så her smøres det.. :)

Lurer på om hun her også har fått noe eksem. Mye tørr/ru hud på armene og litt på lårene/leggene. Virker ikke som om det plager henne noe da, men tenkte å ta det opp med helsesøster på kontroll neste fredag :)

Jeg bruker aderma, har brukt det på storebror siden han var ca nyfødt og bruker det nå på lillebror. Synes den kremen er veldig grei!

Vil tipse deg om La Roche Posay sin krem som heter Lipikar + AP. Den er beregnet for atopisk og irritert hud. Smører lille med den hver dag og han er så fin i huden nå!

Vil tipse deg om La Roche Posay sin krem som heter Lipikar + AP. Den er beregnet for atopisk og irritert hud. Smører lille med den hver dag og han er så fin i huden nå!

Takk, var den legen og apoteket tipset om og hun er mye bedre :) måtte bruke den mildeste hydrokortisonen på de verste stedene et par dager, men nå bruker vi kun kremen :)

Back
Topp