Baby med diare og feber.

Plutti89

Plutti89
Lillemor har siden igår ettermiddag hatt diare og feber.. Er det noen som har tips til hva man gir for å gi en litt fastere mage?

Hun spiser og drikker enda foreløbbi..

Jeg har dessverre ingen gode tips, men det viktigste er jo at hun får i seg nok drikke, og det høres ut som hun gjør det. God bedring!

Det viktigste er vel å få i henne væske! Ellers har jeg hørt at gulrotmos eller blåbær kan hjelpe på løs mage (men aldri prøvd det selv)....

blåbærsaft. potetmel rørt ut i vann.
melkesyrebakteriepulver som acidophilus, probiotika, kjøpes på helsekost.

Har gitt henne litt blåbærmos sammen med grøten.. Så får vi se om det hjelper litt på.. Blåbær skal jo samtidig være avførende...

Jenta mi har hatt løs avføring nå i flere uker og har vært litt varm. Her har det kommet tenner! :)
Endelig får jeg si.. vi har venta lenge på de to framtennene oppe.
Alle mine tre har fått diaré/ løs avføring og feber når tennene kom. Så kanskje det er noe på gang hos dere også?

Hun har fått 2 tenner.. Men det er lenge siden de begynte å komme frem.. Her er nok magsjau på gang.. Mange som har det nå her i bygda... :/

Men ser ut til at det kanskje begynner å bli litt bedre nå... Kun 3 bæsjebleier så langt idag.. Men jeg har gitt henne havresaft idag, å kan være den som virker :)
Kom jo plutselig på at på jobb ( kjøkkenet på gammlehjemmet) så gir vi pasientene havresaft når de har magsjau :))

Litt havremel + vann, og en god dæsj sukker slik at vesla synes det smakte godt :)

Har også gitt henne blåbærsuppe :)

Back
Topp