Baby massasje

Vel jeg er en jævel på å massere samboer men har ikke prøvd på noe baby nei..Kanskje jeg tar meg ett kurs jeg også det vil tiden vise [:D]

Jeg masserer ikke sambo.. Han liker det ikke noe særlig. Men har hørt at det får babyene så rolige når en masserer de, at det frister å prøve. Men trenger nok et kurs, for å vite hvordan det skal gjøres[:D]

Ja, jeg har lyst å prøve med med babymassasje. På mamutsalget i år kjøpte jeg boka babymassasje av wendy kavanagh. Den er absolutt til å anbefale, lett å forstå og bra illustrasjonsbilder/billedserier. Den tar også for seg sonepunkter som kan brukes til behandling av vanlige spebarnsplager. [:)]

Ikke tenkt på før faktisk, men kunne jo vært interessant å prøve... [:)]

Så du skal klare dette uten kurs du da lievebaby.. Hvilken olje skal du bruke da??
Har hørt at det kan hjelpe på luftsmerter, kolikk, søvnproblemer osv.

ORIGINAL: cskjoldal

Så du skal klare dette uten kurs du da lievebaby.. Hvilken olje skal du bruke da??
Har hørt at det kan hjelpe på luftsmerter, kolikk, søvnproblemer osv.

Ja, jeg tenkte å prøve babymassasje uten kurs [:)] Men om jeg klarer det vil tiden vise [;)] En skal forresten ikke begynne å massere før babyen har hatt en fullstendig helsesjekk (ca 6 uker gml), men kos og strykninger kan en selfølgelig alltid gjøre - helt fra barnet er nyfødt [:)]

Ang. olje: Kaldpressede vegetabilske oljer er mest effektive og de er rike på vitaminer og mineraler. Både jojoba-, solsikke- og olivenolje egner seg godt, og er dessuten lett og rimelig å få tak i (en anbefaler IKKE babyolje til massasje). Jeg har i flere år gått til soneterapi (refleksolog), så kommer til å gå der med spm og råd. Vil ikke begi meg ut på noe avansert som jeg ikke har peiling på.

jeg har brukt babymassasje på elias! kan anbefale alle dette! Gir så masse nærhet og trygghet, Elias elsket det! Ingen tvil om at neste mann skal få det også, bare kontakten man får er fantastisk!
Men jeg fikk en gratis cd av liberoklubben med instruksjon på babymassjase. Så en trenger ikke kurs eller dyre bøker! Kanskje greit å sjekke om den cd'en fortsatt gis ut[:)]

Back
Topp