Baby mars 2016 - dere med erfaringer!

Bkno0569672

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er er ny her inne og vet ikke om jeg legger meg i riktig gruppe, men dere får slette om det ikke passer. Jeg er førstegangsgravid og har dermed en del spørsmål. Har tatt 5 graviditetstester og alle er positive. Jeg er bare 5 + 2 uker på vei, men likevel kjennes det på kroppen. Har av og til menslignende smerter, brystvortene er såre, svimmelhet og kvalme og kan sove døgnet rundt! Det er meget slitsom å være på jobb. Jeg er sykepleier og tok en urinstix på jobben den hadde fullt utslag på leukocytter og ketoner og 2+ på proteiner. Prøvd å google litt hva som er normalt ut i fra urinprøven, men ble ikke altfor klok. Noen som vet?
 
Jeg ville nok kontaktet legen hvis du er såpass usikker. Men disse symptomene du har er helt normale for graviditet og syntes ikke det virker som noe farlig hvis det er det du er redd for. :)
 
Hei. Jeg er er ny her inne og vet ikke om jeg legger meg i riktig gruppe, men dere får slette om det ikke passer. Jeg er førstegangsgravid og har dermed en del spørsmål. Har tatt 5 graviditetstester og alle er positive. Jeg er bare 5 + 2 uker på vei, men likevel kjennes det på kroppen. Har av og til menslignende smerter, brystvortene er såre, svimmelhet og kvalme og kan sove døgnet rundt! Det er meget slitsom å være på jobb. Jeg er sykepleier og tok en urinstix på jobben den hadde fullt utslag på leukocytter og ketoner og 2+ på proteiner. Prøvd å google litt hva som er normalt ut i fra urinprøven, men ble ikke altfor klok. Noen som vet?
Ved utslag på leukocytter og ketoner og proteiner er det en sjanse for at du har uvi, selv om det ikke er utslag på bakterier. Enterokokker og stafylokokker produserer ikke nitritt, som er det testen får utslag på ifbm bakterier. Har jobbet på urinlab og der er prosedyren at man skal mikroskopere urin som har fullt utslag på leukocytter. Og på alle som har utslag på protein. Så jeg ville definitivt tatt en tur til legen så snart som mulig, da uvi i svangerskapet må behandles for ikke å være skadelig for fosteret. I svangerskap er det ikke uvanlig å ha uvi helt uten symptomer, og symptomene du beskriver kan like gjerne komme av graviditetshormoner, men kan godt hende du føler deg bedre hvis du får behandling for uvi, hvis det er det du har. Lykke til! :)
 
Hadde utslag på laukosytter sist svangerskap, ble fulgt opp me nye prøver. Fikk vel egentlig ikke noe svar på hva d va annet enn at d va no betennelse? Å jm sa d va vanli å ha forhøyet laukosytter i svangerskapet.
Men som ho si over her, en tur til legen skade ikkje:)
 
Back
Topp