Baby m hard mage

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Datteren min er 9 mnd og har endelig begynt å spise litt mer enn noen få skjeer fast føde. I uken som har vært har hun vært oppe i et kvart/halvt middagsglass og halv posjon grøt og kanskje en halvskive om dagen. Bortsett fra det kun mm. Regner med det er tilvenning til fast føde som er problemet.

Hva kan jeg gi mot hard mage? Jeg får ikke i henne svisker og veldig lite aprikos. Vil helst ikke gi medikamenter.

Havre smører tarmen og er bra for mye, linfrø og rug har også mange av de samme egenskapene som havre, men kanskje vansklig og få i ett så lite barn? Har du prøvd og koke sviskene og kun gi "sviskejuicen"? Frøkna mi ville heller ikke spise svisker, men og drikket det gikk bra;) maltekstrakt er også noe du får kjøpt i dagligvare, det er veldig avførende.

Bruker du olje i grøten hennes? Ellers så kan du prøve det. :)

Vi måtte ligge HELT unna banan og eple til vesla var over året, satte helt stopp i systemet.

Vi måtte også gi lite grøt, for det ga hard mage.

Har du prøvd å røre svisker inn i grøten?

Hvis ikke så er olje fint. Pære er løsende. Plommer. Kanskje la henne få plomme å spise?

Havre smører tarmen og er bra for mye, linfrø og rug har også mange av de samme egenskapene som havre, men kanskje vansklig og få i ett så lite barn? Har du prøvd og koke sviskene og kun gi "sviskejuicen"? Frøkna mi ville heller ikke spise svisker, men og drikket det gikk bra;) maltekstrakt er også noe du får kjøpt i dagligvare, det er veldig avførende.
Har prøvd å gi sviskesaft også ja. Aprikossaft etter å ha kokt og laget aprikosmos tar hun noen små slurker av... Men skal prøve linfrø i brød:) kanskje jeg bør bytte fra hirsegrøt til havregrøt?

Vi måtte ligge HELT unna banan og eple til vesla var over året, satte helt stopp i systemet.

Vi måtte også gi lite grøt, for det ga hard mage.

Har du prøvd å røre svisker inn i grøten?

Hvis ikke så er olje fint. Pære er løsende. Plommer. Kanskje la henne få plomme å spise?
Er det plommer i butikkene nå? Skal prøve pære. Olje også!

Banan liker hun ikke, eple har hun heller ikke spist i det siste men skal begynne å gi pære isteden da. Hun liker kun grøten plain.

Har prøvd å gi sviskesaft også ja. Aprikossaft etter å ha kokt og laget aprikosmos tar hun noen små slurker av... Men skal prøve linfrø i brød:) kanskje jeg bør bytte fra hirsegrøt til havregrøt?

Er ikke farlig og prøve ihvertfall. Kom på en ting til: har du prøvd avocado? Inneholder mange fettsyrer som smører tarmen og er rik på proteiner :)

Kiwi, eneste som hjalp her og vi hadde masse problemer med Hardmage grunnet mat intoleranse.

Back
Topp