Baby må holdes hele tiden

Bringebærpudding

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julikulene 2020
Jeg er førstegangsmamma og lurer på en ting. Har en gutt på 1 mnd, som jeg aldri kan legge fra meg noe særlig før han begynner å gråte (når han er våken). Er dette vanlig? :p trives ikke i nestet eller vippestol, bare i armene våres eller vogna.

Vil bare høre andres erfaringer :)
 
Veldig vanlig. Les om fjerde trimester.
 
Helt vanlig:) sverget til båresjald første tiden:)
 
Veldig vanlig, les om fjerde trimester ja:) Sett deg til rette i sofaen med en kurv med alt du trenger ved siden av deg, lag lettvint mat eller få hjelp til matlaging. Det er bare en liten fase:Heartpink
 
Bæresjal!

Leah lå sjeldent for seg selv det første halvåret, først når hun kom seg rundt at hun gadd det. Bæresjal og sele var gull!
 
Som de sier over her; bæresjal eller bæresele som kan brukes fra Nyfødt! Jeg har både ett sjal/sele ; Close Caboo og en sele som kan brukes fra nyfødt til ca 20kg! En Tula Free To Grow:) magisk å kunne ha to hender fri og bevege seg fritt mens baby koser seg på brystet :)
 
Jeg er førstegangsmamma og lurer på en ting. Har en gutt på 1 mnd, som jeg aldri kan legge fra meg noe særlig før han begynner å gråte (når han er våken). Er dette vanlig? :p trives ikke i nestet eller vippestol, bare i armene våres eller vogna.

Vil bare høre andres erfaringer :)
Samme her! Min er snart fire uker, og vil stortsett bare ligge ved brystet eller trilles i vogna. I starten kunne han sove i flere timer i nestet, håper det blir sånn igjen. :) Bæresjal fungerer ofte fint, men det blir fort veldig varmt for oss begge nå på sommeren innendørs.
 
Nr 1 og 3 skulle holdes hele tiden og nr 2 var helt avslappet og likte å ligge i vogga. Nå sitter jeg med nr 3 på armen. Hun er litt over 2 uker og våkner og skriker hver gang jeg legger henne fra meg på dagtid. Hun liker ikke bæresele. Har blitt ekspert på å fyre i ovnen, vaske opp, lage middag osv med ei hånd. Bruker vippestol når jeg må ordne med de to eldste som fortsatt bruker bleie og sover om dagen.. det funker det. Plutselig savner man den tida babyen ville ligge i fanget hele tida, plutselig en dag har de overhodet ikke tid til sånt lenger!
 
Husker det skjedde noe rundt 3 mnd med eldste. Da ville han plutselig ha mange lengre lurer i vogn, gjerne 2 x2,5 timer hver dag. Det kom ganske plutselig av seg selv!
 
Jeg er førstegangsmamma og lurer på en ting. Har en gutt på 1 mnd, som jeg aldri kan legge fra meg noe særlig før han begynner å gråte (når han er våken). Er dette vanlig? :p trives ikke i nestet eller vippestol, bare i armene våres eller vogna.

Vil bare høre andres erfaringer :)
Vanlig. Blir litt mer selvstendige rundt 3-4 mnd. Da kan de distraheres av leker. Kan anbefale bæresele. Har selv ergobaby omni 360 og er veldig fornøyd (og 100% garanti for at babyen min er fornøyd i den, så den er safe når ingenting annet hjelper).
 
Back
Topp