Baby langt ned i bekkenet

Serenity

Forelsket i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilspirene 2024❤️
Hei
Lurte på om det er noen andre fleregangsfødende som har hatt baby feste seg tidlig ?

Var hos jordmor i dag og hun sa at baby er langt ned i bekkenet og nesten helt festet.
Kunne dette være tegn på at han kan komme tidligere ? Jordmor sa at det var noe som ble sagt før, men ikke egentlig forsket på.

Er uke 31+4 idag og har kynnere ofte (glemte å nevne akkurat det) men har kjent betydelig mer nedpress. (Andregangsfødende)

Skulle gjerne hørt litt hva andres erfaringer er når baby har lagt seg klar tidlig med tanke på termin/fødsel :)

Det er visst ikke uvanlig at de som har født før opplever at babyen fester seg tidligere, men man kan likevel gå over termin.

Jeg er jo på baby nr 3, ingen av de to forrige festet seg før fødsel, så jeg kan desverre ikke svare på erfaring.

Jeg mistenker også at baby ligger langt ned, mye bedre plass oppe og kjenner mest bevegelser langt ned i magen. Men syns også bevegelsene har endret seg siste dagene. Ikke like tydelige spark og de kjennes slakere. Kan det være en sammenheng?

Jeg har fått høre at de tror babyen har festet seg, men at siden dette er min tredje så kan hun nok likevel grave seg opp igjen. Har ikke fått noe beskjed om at man kan føde tidligere og har ikke tro på at jeg kommer til å gjøre det heller.

Ifht kynnere vet jeg ikke hvor mange som er mange i løpet av en dag, men har en del, noen dager flere, noen dager ferre. Kjenner det stikker litt i det som føles som livmorhalsen også. Jeg er uke 34.
Er mye på beina i løpet av dagen, merker jeg ikke kan bære ungene så lenge lenger uten at det blir vondt, de er 15 kg begge to så de er jo ikke super tunge.

Fødte til termin sist, håper jeg gjør det igjen også for jeg er ikke ferdig i praksis før uken før termin :bag:

Back
Topp