Baby lagt seg laangt ned i bekkenet, noen flere???

Lilleskatt

Første møte med forumet
På de siste kontrollene hos jordmor og lege har jeg fått beskjed om at lille snuppa allerede ligger veldig langt nedi bekkenet og hodet er festet.. Er i uke 36+1 nå.. Hva vil det si?? Noen som vet?? Betyr det at fødselen kan skje før termin og evt gå raskt?? Kan ikke huske at de kommenterte noe slikt i de to andre graviditetene mine.. Fikk da begge to ca en uke før termin, og førstemann kom på 4,5time fra jeg kjente noe til han var født.. Og det tok bare 1,5time med nr to, fra jeg kjente noe til han var født.. Har ett stykke til sykehuset, er derfor jeg lurer.. Har ikke lyst å føde i bilen ;)

det betyr at du har bedre plass til å puste på.. babyer kan feste seg når som helst og noen aldri. Første mann her hadde festet seg i oktober og er født i januar,Andre mann festet seg aldri :-) så det trenger ikkje bety annet enn at dersom vannet skulle gått nå, så ville ikkje alt kommet ud, siden baby ville fungert som en slags propp :-) kan også få et mer stabilt bekken om det skrangler litt :-)

Jeg er 33 uker nå og allerede i uke 31 hadde snuppa lagt seg laaangt ned i bekkenet. 

Storebror la seg også tidlig ned i bekkenet, men han kom ikke før tida av den grunn ;) 

Heldige dere er da. Her har han bare lagt seg med hodet ned, og jeg er 36 uker hvert øyeblikk. Men skulle gjerne sett at det festet seg snart :P
Skal til jordmor på mandag da, så det blir spennende å se hvordan det står til da ^^

Her fikk jeg beskjed om at han var på god vei ned i bekkenet. Vet ikke om hodet var festet, men på god vei i alle fall. Snuppa festet seg i uke 30 sist, men gikk 5 dager over for det :-P

Hvordan vet man at hodet er festet da? kan man kjenne det på noen måte?

Her er også hodet gogt nede i bekkenet som legen sa sist jeg var hos henne og hodet har festet seg.

Nå vet jeg ikke helt om du selv kan kjenne at hodet har festet, jeg føler bare at noe er der nede når babyen beveger på seg... nei jeg vet ikke helt.. kanskje noen andre kan svare deg bedre (Lizz83).

hodet på min har også lagt langt nede i bekkenet den siste mnd. men på ul i går hadde han snudd seg og sitter (uke36) så mandag skal jeg på føden på snuing...

Back
Topp