Baby krever mine hender...

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Mini på 4 mnd (20 uker) krever at jeg holder hendene hans for at han skal sovne. Dette går ikke lenger siden jeg blir stuck der unødvendig lenge.
Slipper jeg så går hendene overalt :hilarious: Han liker heller ikke at vi svøper han inn, da blir han sur. Virker som om han får klaus.

Har dere tips til hvordan jeg kan avvenne dette eller erstatte hendene mine? :)
 
Fungerer det hvis du legger hendene hans over brystet hans og stapper dyna forsiktig over da?
Hvis han bruker smokk, kan han kanskje holde i en smokk også.
 
Min baby er fremdeles «plaget» av refleksene sine så når vi har ammet for kvelden pakker jeg henne med hendene inn i dyna, i sideleie. Når hun sover godt sklir jeg henne over på rygg. Vi samsover så jeg er der og passer på henne, kanskje ikke noe for dere hvis ikke hen sovner raskt?
 
Gi det litt tid til, er ikkje så lett å avvenne noko enda då det ikkje er vaner dei har laga seg men eit behov for nærhet :) kan sjølsagt prøve å erstatte med noko anna, men ikkje ha for store forhåpninger :) aleinetid om kveldane kjem tidsnok :happy:
 
Fungerer det hvis du legger hendene hans over brystet hans og stapper dyna forsiktig over da?
Hvis han bruker smokk, kan han kanskje holde i en smokk også.

Han må sove på siden, så hendene er opp mot brystet allerede. Han har også begynt å oppdage fingrene sine og hvordan han kan bevege de, så den øverste hånda er litt vanskelig å pakke ned :hilarious:
Men en ekstra smokk for han å holde kan være noe! Siden han drar alltid ut den ene smokken han har i munnen
 
Min baby er fremdeles «plaget» av refleksene sine så når vi har ammet for kvelden pakker jeg henne med hendene inn i dyna, i sideleie. Når hun sover godt sklir jeg henne over på rygg. Vi samsover så jeg er der og passer på henne, kanskje ikke noe for dere hvis ikke hen sovner raskt?

Pga noe ubehag i rygg så sover han på siden allerede, så er igrunn den ene handa som beveger seg. Pakker jeg de ned i dyna så får jeg hørt det :hilarious:
 
Gi det litt tid til, er ikkje så lett å avvenne noko enda då det ikkje er vaner dei har laga seg men eit behov for nærhet :) kan sjølsagt prøve å erstatte med noko anna, men ikkje ha for store forhåpninger :) aleinetid om kveldane kjem tidsnok :happy:

Hehe ja, har ikke store forventningene. Tenkte bare høre om det var noen som hadde hatt det samme og fant et godt triks :happy: Føler det er den siste biten igjen før han sovner alene, så vi er nærme :):Heartred
 
Jeg så et tips på insta en gang, med en mor som fylte en gummihanske med lunkent vann, og byttet ut hånden sin med denne. Jeg har ikke prøvd, men det er jo kanskje en siste løsning? :)
 
Jeg så et tips på insta en gang, med en mor som fylte en gummihanske med lunkent vann, og byttet ut hånden sin med denne. Jeg har ikke prøvd, men det er jo kanskje en siste løsning? :)

Hah spennende! Har vurdert varmepute, så kanskje hanske kan fungere viss ikke pute fungere :hilarious:
 
Back
Topp