Baby klarer ikke finne roen/sovne på egenhånd

Venterpåjulibaby⭐️

Betatt av forumet
Noen som har samme utfordring? Mini vil helst bysses, vugges, bæres, puppes eller trilles i søvn. Noen som har tips til hvordan få babyen til å falle til ro eller sovne på egenhånd? Hva gjør dere? Er redd for å venne han til at han alltid må bæres eller puppes for å sovne/falle til ro. Førstemann kunne jeg bare legge ned og han sovnet og sov til neste måltid. Mini er 4 uker[emoji170] vet også at mange mener man ikke skal lage rutiner når de er så små og la de ligge til puppen når de selv vil, personlig syns jeg det er en uting.
 
Jeg tror det er forskjeller i personlighet. Min første sovnet også for seg selv fra tidlig alder. Mens hun her våkner raskt hvis jeg legger henne fra meg og sovner aldri uten hjelpemidler du nevner her. Jeg tenker som så at de er fortsatt veldig små. Det viktigste for meg er at jeg kan legge henne fra meg (øver på det). Ikke hvor hun sovner. Det får vi ta etter hvert. Tar han smokk? Gjorde eldste det? Tror det er hovedforskjellen hos mine. Han hadde smokken å roe seg med.
 
Jeg tror det er forskjeller i personlighet. Min første sovnet også for seg selv fra tidlig alder. Mens hun her våkner raskt hvis jeg legger henne fra meg og sovner aldri uten hjelpemidler du nevner her. Jeg tenker som så at de er fortsatt veldig små. Det viktigste for meg er at jeg kan legge henne fra meg (øver på det). Ikke hvor hun sovner. Det får vi ta etter hvert. Tar han smokk? Gjorde eldste det? Tror det er hovedforskjellen hos mine. Han hadde smokken å roe seg med.

Godt det er flere som har det slik [emoji4] har flere venninner som har babyer lik min første, så man blir litt sånn "har jeg vent han til å bæres?". Begge mine tar smokk [emoji4]
 
Godt det er flere som har det slik [emoji4] har flere venninner som har babyer lik min første, så man blir litt sånn "har jeg vent han til å bæres?". Begge mine tar smokk [emoji4]
Da har du større sannsynlighet å få det til enn meg ;) Er så deppa for at hun ikke tar smokk.. Begynte å introdusere fra dag 1.. Jeg merka personlighetsforskjeller veldig raskt. Prøvde å gjøre det likt som sist, men det ville hun ikke.
 
Jeg tror det er mer sjelden at babyer ikke trenger hjelp til å finne ro når de er så små. Ingen uvane, er bare sårbar og trenger hjelpen din tenker jeg.
Jeg tror det går over raskere hvis man møter behovene dems. At de føler seg tryggere da.
For det går over! :)

Jeg har en som måtte bysses,trilles og bæres eller kjøre bil for å sove, en som sov akkurat når og hvor det passet seg, og den siste er litt blandet. Første og andre kunne sove på meg,siste nekter og ligge inntil.
De to første tok smokk men hun siste gjør ikke det. 3 helt forskjellige :)

Jeg elsker rutiner. Men babyen bryr seg ikke om det :p spiser når hun er sulten og sover når hun er trøtt. Så får en heller ha rutiner på andre ting en så lenge :)
 
Noen som har samme utfordring? Mini vil helst bysses, vugges, bæres, puppes eller trilles i søvn. Noen som har tips til hvordan få babyen til å falle til ro eller sovne på egenhånd? Hva gjør dere? Er redd for å venne han til at han alltid må bæres eller puppes for å sovne/falle til ro. Førstemann kunne jeg bare legge ned og han sovnet og sov til neste måltid. Mini er 4 uker[emoji170] vet også at mange mener man ikke skal lage rutiner når de er så små og la de ligge til puppen når de selv vil, personlig syns jeg det er en uting.
at babyen helst vil sovne når den er i bevegelse tror jeg er ganske naturlig for de fleste - vant mwd bevegelse fra mor når babyen var i magen. Få merker liv når de er i bevegelse under svangerskapet - da sover babyen, og når den gravide setter seg ned og er i ro - da våkner babyen. Hvis du vil endre på det må du vel bare øve og få endret på forventningen babyen har om byssing osv. Jeg har egentlig ingen tips. Førstemann ville bysses og vi gjorde det. Men dro den for langt så det ble slitsomt i lengden. De er jo veldig tilpasningsdyktige når de er så små som fire uker, så kan jo hende at lille sovner selv tilslutt hvis babyen er sliten nok eller ikke får oppmerksomhet.
 
Back
Topp