Baby klarer ikke finne roen/sovne alene

Venterpåjulibaby⭐️

Betatt av forumet
Noen som har samme utfordring? Mini vil helst bysses, vugges, bæres, puppes eller trilles i søvn. Noen som har tips til hvordan få babyen til å falle til ro eller sovne på egenhånd? Hva gjør dere? Er redd for å venne han til at han alltid må bæres eller puppes for å sovne/falle til ro. Førstemann kunne jeg bare legge ned og han sovnet og sov til neste måltid. Mini er 4 uker[emoji170] vet også at mange mener man ikke skal lage rutiner når de er så små og la de ligge til puppen når de selv vil, personlig syns jeg det er en uting.

Jeg lar han die når han ønsker det- og det er ca hver 3.-4.time, og han er straks 5 uker.
Ellers legger jeg han ned når jeg ser han er trøtt, i babynestet med en koseklut eller bamse som lukter meg, da tar det ofte ikke lang tid før han roer seg og sovner. Jeg synes også det er en uting om baby må bæres eller vugges i søvn hver gang- joda det er koselig avogtil selvsagt, men det blir veldig tungvint i lengden.. men alle barn er jo ulike- så at det funker for oss betyr dessverre ikke at det vil funke for deres baby.. og da må du heller bare kose deg med det- og håpe på at det blir bedre når baby blir litt eldre [emoji177] Lykke til, og gratulerer med baby! (Og bare for å ha sagt det- vår baby finner ikke alltid roen alene han heller altså, ofte sovner han ved puppen eller liggende på brystet vårt) [emoji4]

Jeg lar han die når han ønsker det- og det er ca hver 3.-4.time, og han er straks 5 uker.
Ellers legger jeg han ned når jeg ser han er trøtt, i babynestet med en koseklut eller bamse som lukter meg, da tar det ofte ikke lang tid før han roer seg og sovner. Jeg synes også det er en uting om baby må bæres eller vugges i søvn hver gang- joda det er koselig avogtil selvsagt, men det blir veldig tungvint i lengden.. men alle barn er jo ulike- så at det funker for oss betyr dessverre ikke at det vil funke for deres baby.. og da må du heller bare kose deg med det- og håpe på at det blir bedre når baby blir litt eldre [emoji177] Lykke til, og gratulerer med baby! (Og bare for å ha sagt det- vår baby finner ikke alltid roen alene han heller altså, ofte sovner han ved puppen eller liggende på brystet vårt) [emoji4]

Takk for svar [emoji4] vi får prøve oss frem og håpe han finner ut av det etterhvert [emoji173]️

Jeg tror ikke du skal forvente at han finner roen av seg selv enda! Spedbarn er vant til å bli bært og vugget i søvn fra livmoren, og det tar tid å venne seg til livet på utsiden!
Jeg mener å ha lest at fra 3 mnd alder, så skal barnet kanskje begynne å finne søvn og ro av seg selv! Vi lar lillegutt finne søvnen enten ved puppen eller armkroken, men vi vugger ikke eller noe sånt!

Jeg tror ikke du skal forvente at han finner roen av seg selv enda! Spedbarn er vant til å bli bært og vugget i søvn fra livmoren, og det tar tid å venne seg til livet på utsiden!
Jeg mener å ha lest at fra 3 mnd alder, så skal barnet kanskje begynne å finne søvn og ro av seg selv! Vi lar lillegutt finne søvnen enten ved puppen eller armkroken, men vi vugger ikke eller noe sånt!

Sikkert bare meg som er vant med at første fant roen selv fra første stund og sov gjennom natten fra 4 ukers alders, har også venninner som har slike babyer, derfor jeg har tenkt at jeg kanskje har lagt til han en "uvane", men da er det nok helt innafor og han vokser seg til og finner roen etterhvert [emoji4] men jeg bør nok la han prøve å finne roen selv på armen og ikke vugge så fælt [emoji4]

Om det er uting eller ikke vil jeg si har lite med saken å gjøre. Man bysser, vugger, pupper eller triller da ikke i søvn med mindre den lille gir uttrykk for å ha behov for det. Med mindre man heller har lyst til å høre på at den lille skriker... Tror jeg da! Er man heldig å får en baby som klarer å finne roen selv, så fint, men normalen er dessverre at de aller fleste trenger den nærheten.

Jeg har personlig bare fått bysse og/eller puppe babyer, hele tre stykk :P Og det går over etterhvert ;)

Gjør det som funker :) alle babyer er ulike. Heldigvis klarer de fleste å finne roen selv etterhvert, på den ene eller den andre måten.

Eldste sov natten gjennom fra hun var nyfødt, fant roen med en gang. Uten vugging og byssing.

Mellomste sov ikke hele natten før nå, og han er snart 2 år. Blitt en del byssing og amming i søvn.

Minste er kun 10 dager, hun sovner helst med puppen i munnen, eller mens vi bysser, men tar max 30 minutt, også sover hun hele natten utenom ett måltid.

Her er det babyene som har styrt hvordan vi gjør ting, så har vi tilpasset oss deres behov :)

Jenta vår er 8 uker og sovner ikke alene enda. Sovner oppå meg eller pappa før hun legges i senga på kvelden. Hun sovner også av trilleturer. Og i bilstolen når vi kjører. :)

Back
Topp