Baby jogger city mini gt / gt 2

Snurri

Gift med forumet
Julegavene 2019
Dritlangt navn på en barnevogn. Men, jeg har lett meg opp og ned og begynner å lande på Baby jogger city mini gt eller gt2. Noen som har den ene eller den andre og vil komme med input? Er det noe vits i å kjøpe bøyle eller matbrett? Mini er 7mnd, og jeg fullammer, så det blir ikke noe poeng med matbrett riktig enda, så kanskje like greit å vente med å kjøpe til man ser at man trenger?

Og ellers, er det noen som har andre sportsvogner under 4000kr i nypris som er å anbefale å se på? Har prøvd å titte litt på Britax sine, men klarer ikke å finne god nok info om de eller noen videoer for å se funksjonen. Veldig langt til butikker med bra utvalg av vogner her, så må nesten kjøpe over nett uten å ha prøvd i butikk :eek: Så kom gjerne med tips!

Dette skal være vogn nr 2 til å bruke i bilen, til butikken, handling og byturer. Vi har alt en Emmaljunga Edge Duo som gjør en ypperlig jobb som turvogn på vinterføre og røffere terreng. Så ser etter en medium/liten vogn som er lett å få med på tur med bil/tog.
 
Dritlangt navn på en barnevogn. Men, jeg har lett meg opp og ned og begynner å lande på Baby jogger city mini gt eller gt2. Noen som har den ene eller den andre og vil komme med input? Er det noe vits i å kjøpe bøyle eller matbrett? Mini er 7mnd, og jeg fullammer, så det blir ikke noe poeng med matbrett riktig enda, så kanskje like greit å vente med å kjøpe til man ser at man trenger?

Og ellers, er det noen som har andre sportsvogner under 4000kr i nypris som er å anbefale å se på? Har prøvd å titte litt på Britax sine, men klarer ikke å finne god nok info om de eller noen videoer for å se funksjonen. Veldig langt til butikker med bra utvalg av vogner her, så må nesten kjøpe over nett uten å ha prøvd i butikk :eek: Så kom gjerne med tips!

Dette skal være vogn nr 2 til å bruke i bilen, til butikken, handling og byturer. Vi har alt en Emmaljunga Edge Duo som gjør en ypperlig jobb som turvogn på vinterføre og røffere terreng. Så ser etter en medium/liten vogn som er lett å få med på tur med bil/tog.

Jeg har ikke prøvd Baby jogger, men er innmari fan av Britax G Agile R. God lengde på ryggen, enkel å slå sammen, pen å se på, god fotstøtte, veldig fin kalesje ++
 
Jeg har city elite som vel i bunn og grunn bare er en større versjon enn mini. Skulle jeg valgt idag hadde det blitt mini pga er enda litt mindre, og hadde nok gått for gt2 siden det er nyeste versjon. Sånn uten at jeg vet forskjellen da hehe.

Vi har matbrett, og har brukt det mye til han på 2 år, bøyle gadd jeg ikke da vi har brettet. Kjekt å ha drikkeflaske på, samt legge leker etc på så er lett tilgjengelig. I sommer samla vi skjell, og på vei tilbake fra fjæra hadde han de oppå brettet og lekte med de.

Anbefaler å kjøpe en stropp for å få ryggen mer opp, iallefall var det et must her da min syns sittestillingen ble alt for tilbakelent. Han forsvant liksom nedi vogna. :hilarious:
 
Er veldig glad i både babyjogger og britax sine sportsvogner, men synes babyjogger er hakke bedre enn britax. Har kun erfaring med Mini gt. Mener at gt er litt mindre enn gt2 sammenlagt og det kan jo være en ting å tenke på hvis du skal ha den med i bil.
 
Har mini GT. Den er veldig slak i ryggen så de sitter ikke sånn kjempebra første året syntes jeg. Kjøpte en sånn stropp som retter opp ryggen litt mer, og det hjalp noe. Det er uvant og ha ungen vendt fra seg, men stort plus med vinduer i kalesjen! Vi har også brukt denne som vogn nr 2 og hatt den liggende i bilen da den er utrolig praktisk i str når den er lagt sammen. Nå er jentungen 2,5 og den har vel nå erstattet hovedvogna (Stokke) 100% nå. Mye mer stas med denne da hun kan gå opp og ned som hun vil! Vi kjøpte bøyle og den vil jeg si er helt nødvendig. Fin å holde i for de små. Anbefaler også å kjøpe fotbrettet om du kjøper en eldre modell hvor dette ikke er inkl (vet modellen etter min har integrert forbrett). Den har vi tatt av nå, men var veldig kjekt når hu var 7-12 mnd og var litt kortere i bena mtp dupp osv
 
Takk for alle svar! Det har vært hjelpsomt i å ta en avgjørelse. Tror da vi lander på den nye med integrert fotbrett (det ble nesten samme pris om man skulle kjøpt separat fotbrett til den gamle). Etter tilbakemeldingene deres tenker jeg også å kjøpe den stroppen for å få seteryggene høyere opp + matbrett.
 
Back
Topp