baby?! iiii! kribler i magen... LANGT

lelo

Glad i forumet
...bare ved tanken!!
Jeg og mannen vurderer å kjøre på med to (relativt) tette[:D] (cucurs, om du leser dette så er det hysj for alle kjente..[;)]). Jeg har vokst opp med ei søster som er 14mnd yngre enn meg, og mannen har en bror som er 2år yngre, og ei søster som er året yngre enn han igjen, så de er også tre relativt tette! Og siden vi har hatt så fine opplevelser med søsknene våre, har vi innsett at vi vil at Matheo også skal få oppleve dette...

MEN (da kommer det store spm) nå er mannen ferdigutd. i juni, men kan ikke forvente å vandre rett inn i drømmejobben, men en eller annen jobb får han jo (i værste fall på butikk eller lignende) mens han søker andre jobber... så økonomien er vel grei sånn sett!
Jeg begynner på mitt siste år på sykepleien i august, men planen er å evt. prøve å "time" slik at jeg føder underveis i bachelor-skrivinga ([:-]), så perm ett år, og skrive bach. og være ferdig året etter!
Hva tror dere?[8|]
for og imot?![:-]

Jeg er bare for, jeg!

Kjør på [:D]

ORIGINAL: tigerbebis

Jeg er bare for, jeg!

Hehe, jeg også![:D]
Mer mannen som er litt småskeptisk..[:-] samtidig som han egentlig har litt lyst!

Jeg er bare for, jeg!

[:D]

Noen sier at den beste tida å få barn på er som student...[;)]

Men jeg er vel ikke helt enig, jeg har enda ikke fått opp farten med masteren min... og med to hadde det nok ikke akkurat blitt bedre!

Men er du motivert for det, og dere har lyst, så kjør på!

spennende å se hva vi finner ut da[:)] det er to faktorer som er litt i mot.. og det er å gå gravid i gjennom en psykiatri-prkasis på 8uker, og en medisinsk praksis på 10uker...og det er tungt! Heller ingen selvfølge at formen er like bra som sist, denne gangen! Men i værste fall kan man sykmelde seg fra studiene også...
Og det andre er at det hadde vært greit å kommet i gode rutiner og fått sove hele natten en stund, før nr. 2 kommer[:-]

Kjør på!!  [:D]

I verste tilfelle så må du ta hele året om igjen, så er du ferdig til samme tid uansett...

Jeg er bare for, jeg!

Enig!![:D]

ORIGINAL: lelo

spennende å se hva vi finner ut da[:)] det er to faktorer som er litt i mot.. og det er å gå gravid i gjennom en psykiatri-prkasis på 8uker, og en medisinsk praksis på 10uker...og det er tungt! Heller ingen selvfølge at formen er like bra som sist, denne gangen! Men i værste fall kan man sykmelde seg fra studiene også...
Og det andre er at det hadde vært greit å kommet i gode rutiner og fått sove hele natten en stund, før nr. 2 kommer[:-]

ikke sant, det verste som kan skje er jo at du blir sykemeldt!

har dere lyst så gjør det sier nå jeg, ikke hør på det jeg skrev i sta [:D]

ORIGINAL: *Milla87*

Spennende !![:D] Dette går nok fint vettu, sier som de andre: KJØR PÅ[8D]

Ja, tommelen opp fra mag også! Kjør på! Bedre å gjøre det nå enn å vente med det og begynne "helt på nytt" igjen liksom! Du skal se du klarer studiene fint ved siden av! Er du innstilt på det går det. Og det økonimoiske: det er noe dere også innstiller dere på, budskjetterer litt annerledes osv. Du skal se det går UTROLIG bra!

Go for it sier bare jeg! [:)]

Da kan kanskje jeg fortelle deg om min erfaring som spl student, og nr tre på vei[;)].

Jeg ble gravid like etter at jeg hadde startet på 1 året, og heldigvis rakk jeg å bli ferdig med alle eksamener før gutten min meldte sin ankomst. Jeg hadde da bestemt meg for å kjøre rett på 2 året, uten pause år. Så ble gjort, og jeg må bare si at jeg hadde aldri gjort det igjen. Jeg syns det var rett og slett utrolig tøft, selv med en snill liten baby.
Denne gangen også startet jeg med halvtids studium, men måtte kjapt melde pass pga at Tristan var så utrolig.

Jeg ville ha ventet til jeg hadde blitt ferdig med utdannelsen, men det er meg da. Syns det var ekstremt tøft til tider.

Uansett, lykke til med planleggingen av nr to:)

Kjenner jeg nesten ble litt missunnelig jeg! Om det er det dere vil så klarer dere det nok. [:)] Masse lykke til med avgjørelsen!

ORIGINAL: chicell

Da kan kanskje jeg fortelle deg om min erfaring som spl student, og nr tre på vei[;)].

Jeg ble gravid like etter at jeg hadde startet på 1 året, og heldigvis rakk jeg å bli ferdig med alle eksamener før gutten min meldte sin ankomst. Jeg hadde da bestemt meg for å kjøre rett på 2 året, uten pause år. Så ble gjort, og jeg må bare si at jeg hadde aldri gjort det igjen. Jeg syns det var rett og slett utrolig tøft, selv med en snill liten baby.
Denne gangen også startet jeg med halvtids studium, men måtte kjapt melde pass pga at Tristan var så utrolig.

Jeg ville ha ventet til jeg hadde blitt ferdig med utdannelsen, men det er meg da. Syns det var ekstremt tøft til tider.

Uansett, lykke til med planleggingen av nr to:)

Ja, ser den! Men jeg hadde tenkt å ha fødselspermisjon jeg da, ett år. Altså, pause fra skolen. Jeg er jo student nå også, i permisjon... Aldri i livet om jeg vurderer å studere med spebarn på armen![:)] Nei, da begynner jeg på skolen igjen når babyen er i barnehagen![:)]
Men allikevel så må jeg jo være mer strukturert ved å jobbe selvstendig på dagtid mens små er i bhg ol... men det må jeg jo uavhengig av om jeg har en eller ti![:-]

ORIGINAL: Bittelitta

Kjenner jeg nesten ble litt missunnelig jeg! Om det er det dere vil så klarer dere det nok. [:)] Masse lykke til med avgjørelsen!

Jeg også[:)] Skikkelig fristet å ha en til, men det blir nok ikke helt ennå her...

Jeg er bare for, jeg!

Sign! [:D]

Jeg er bare for, jeg!

GO GO GO![:D]

Økonomisk koster jo ikke en baby så mye. Dere har jo alle di dyrere tingene fra nr 1. Er 2år mellom mine jenter. Dette kun pga at jeg ikke ble gravid noe før. Vi ville gjerne ha to tette. Og d er koooos til tross for at dagene går i ett. [;)]
Kjør på. [:)]

[:D][:)] blir helt gira av dere jeg, jenter![:-] hehe!
Har bestemt oss for å se an situasjonen med tanke på jobb til mannen i sommer, så kanskje vi får ..[:-][:D]
Spennende, men også en utrolig skummel avgjørelse å skulle ta! hehe! var lettere å bestemme seg for nr.1!

Back
Topp