Baby i varmen

Iceicebaby

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Denne helgen har det vært mellom 23-27 grader, noe mini som er vinterbarn har taklet dårlig. Den ene dagen vi var ute (selvfølgelig i skyggen) trillet vi tur, han sov ute i vogn og var med oss voksne på terrassen når vi grillet. Jeg kledde så klart av han, men han responderte med å være grinete og spise særs lite. Det var også bare jeg som kunne holde han, mine foreldre hylskreik han av hvis de holdt han. Dagen etter var vi bare inne og da var han en helt annen baby.

Hvordan gjør dere det med deres babyer i varmen? Går dere tur? Er dere ute i hagen eller gjør andre ting (f.eks cafebesøk) i skyggen? Eller er denne varmen bare en ok grunn for å ta det rolig hjemme?

Veldig varmt her også! Synes det er kjempedeilig, men man blir jo litt bekymret for om de små blir for varme og drikker for lite ja. Vi gjør egentlig bare våre vanlige ting og har ikke merket noe særlig forskjell på mini. Prøver å finne skygge og ha mest mulig lufting i vognen. Dro på lekeplass i stedet for stranden da jeg var redd for å ikke finne skygge :)

Varmt her også :)
Med første barnet holdt vi oss mer hjemme, men nå som vi har en 3åring er det nesten mer slitsomt bare å være hjemme og han trenger å oppleve noe mer enn bare stua og Hagen, så nå er baby med på lasset, men vi tilrettelegger litt for baby i varmen også såklart. I går dro vi til en Strand med mye gress og trær rett ved og en voksen var med storebror mens den andre var i skyggen med babyen :)
Hun er urolig og sover elendig på dagtid uansett, så det er ikke så godt å si hvor mye varmen påvirket her. Men merker at hun ikke trives kjempegodt i vogn i varmen når vi triller i sola. Blir nok ikke mye trilleturer utenom i skog med godt med skygge om det skal være så varmt som i går, men utflukter til steder med skygge - ja :)
Eldste var baby i 2018 da det var hetebølge i flere måneder og det var helt jævlig om jeg skal være ærlig, vi var bare hjemme og enhver trilletur førte til bare hylskrik fordi han ble for varm. Da var det dog sikkert ti grader varmere enn i går.

Hadde baby i rekordhetebølgen i 2018. Mye inne med varmepumpen i kjølemodus. Var definitivt det enkleste, selv om det var kjipt for oss voksne.

Dette var litt god lesning, for da var jeg ikke alene:facepalm:Har jo selvfølgelig også to stk på 5 mnd som det tydeligvis ble en for brå overgang for. To stk som vanligvis sover godt i vogna på tur, ble det mindre hyggelig tur i går når det ble for varmt i vogna. Har en hund som trenger tur, men trur da hun for få tur på kvelden når mannen kommer hjem :happy: Og legginga som vanligvis går bra har også vært slitsomt et par netter, fra å sovna ca 19 så ble den 21 før de sovna.. men heldigvis gikk det litt bedre i går :happy: og mye urolige og sutrete gutter når vi var på grilling hos svigerforeldre mine. Men ser nå at dette er normalt og godt er kanskje det :happy: prøver nå å gi litt mere vann i løpet av dagen, den ene syns det er godt men den andre syns det er rart, noen andre tips enn å bare fortsette å prøve for å få han til å drikke mere vann?

Back
Topp