Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hu kom i nøyaktig uke 35. Hadde SF. Så igangsatt.Noen her som har fått det?
Hvor stor var ungen?
Komplikasjoner?
Hvor lenge ble dere på sykehuset?
Hvordan gikk det med amming, måtte ungen ha sonde, oksygen osv?
Hu kom i nøyaktig uke 35. Hadde SF. Så igangsatt.
Hu var 44 cm lang, 2150 g tung og 33 cm i hodeomkrets.
Måtte ha hjelp med fødselen med sugekopp, men det var da ikke noe problem. Kjente det ikke og fikk pyntesting kun.
Vi var i 2 uker på sykehuset. Hu hadde gulsott også. Hu lå på prematuravd og jeg på en annen plass. Hu tok sonde, ikke pupp. Jeg måtte pumpe puppene i gang. Satt i en bås og følte meg som en melkekuMen etter noen dager fikk jeg pumpa ganske godt på begge. Det gikk nærmere 1.5 uke før babyen begynte ta puppen, da ved hjelp av brystskjold. Klarte ikke uten. Når hu da begynte ta puppen, fikk jeg ett rom rett ved siden av avd og fikk lov å ha hu hos meg hele tiden
Var veldig herlig og ikke bli begrensa i tider
Og prematuravd lå rett ved om jeg trengte hjelp
![]()
Noen her som har fått det?
Hvor stor var ungen?
Komplikasjoner?
Noen her som har fått det?
Hvor stor var ungen?
Komplikasjoner?
Han ble født i uke 35+3. Fødselen startet av seg selv tre dager før. Han var 2592 g 46 cm og 33 rundt hodet.
Han ble tatt med tang, fordi pulsen hans sank. Han hadde gulsot og gikk endel ned i vekt, mer enn 10%. Vi ble i ei uke, han hadde to døgn med lysbehandling!
Han var veldig trøtt, så sov mye. Måtte vekkes for å mate, og måtte holdes våken mens han ammet. Han slet med å ta puppen, så fikk brystskjold på sykehuset.
Pga liten vektoppgang, måtte han måltidsveies og jeg pumpet hver gang jeg ammet. Han skulle ha så og så mange ml med morsmelk, så det han ikke drakk av puppen fikk han i kopp![]()