Baby i Tverrleie

baby_

Forelsket i forumet
Noen andre her som har erfaring med tverrleie sent i svangerskapet? [&:][:)]

Var til vanlig sjekk hos legen i dag. I helga har jeg merket en del til dels "uvante" bevegelser, spesielt på toppen av magen, og det har blitt skikkelig stramt på begge sider av magen, spesielt høyre side hvor beina er. Da legen kjente på babyens leie i dag, fant han ut av at hun har lagt seg i tverrleie(på tvers i magen). For bare en uke siden til sjekk hos jordmor, lå hun med hodet ned, ikke festet.Så hun har nå snudd seg..[&:] Jeg er nå i uke 37+3.

Skal til røntgen i morgen på sykehuset i forbindelse med sjekk av "plassforholdene" i bekken + et skjevgrodd halebein(etter brudd flere ganger), og legen sa jeg da også måtte be om UL på svangerskapspoliklinikken for ekstra sjekk av leie.

Noen som vet om babyen fortsatt kan snu seg, evt hvor stor sjansen er for at hun kan snu seg igjen? Har lest at ved tverrleie må barnet tas ut med keisersnitt.. Når (hvor sent) kan det tas det stilling til om det blir keisersnitt eller ikke?[8|]

Får nok en del svar i morgen eller i løpet av uka. (får ikke svar på røntgen før til fredag), men håper de kan gi et mer utfyllende svar ang leie og fødsel i morgen..Men er sååååååå kjedelig å vente på svar. Er jo tross alt ikke så mye tid til vurderinger igjen..[&o][:)]

Blir veldig glad for svar[:D]
 
Jeg har ikke anelse,MEN kan hjelpe deg å dytte:)
Lykke til ialefall:)
 
stemmer det at om babyen ligger på tvers så blir det keisersnitt uansett for den veien går det ikke an å føde naturlig. Men de kan snu på seg helt fram til fødsel i grunnen og vil tro at vist du kommer inn på føden med rier og de ser tverrleie eller misstenker det så ordner de til med keisersnitt ganske raskt der å da.

håper babyen din finner ut at han skal snu seg riktig igjen...

lykke til på undersøkelsene i morgen[:)]
 
Her ligger hun også på tvers [&:] Jeg er 36 + 4. Skal til kontroll på torsdag og håper hun har snudd seg til da. Legen sa det var fortsatt litt tid for henne å snu seg på,men jeg aner ikke hva som skjer videre hvis hun ikke gjør det... [&:]
 
Aner ikke, men krysser fingrene for at hun snur seg riktig vei! Kan jo være babyen er snudd seg til i morgen igjen! Håper det [:)]
 
ORIGINAL: nancy drew

stemmer det at om babyen ligger på tvers så blir det keisersnitt uansett for den veien går det ikke an å føde naturlig. Men de kan snu på seg helt fram til fødsel i grunnen og vil tro at vist du kommer inn på føden med rier og de ser tverrleie eller misstenker det så ordner de til med keisersnitt ganske raskt der å da.

håper babyen din finner ut at han skal snu seg riktig igjen...

lykke til på undersøkelsene i morgen[:)]

------------------

Tusen takk[:)]
Stemmer nok at de kan snu seg helt frem til fødsel ja. Legen sa at dersom fødselen setter i gang nå så vil det bli tatt keisersnitt. Lurer da i grunn på om dette blir av varianten hastesnitt med narkose eller vanlig...[&:] Har mest lyst til å føde normalt, men minst lyst til ks med full narkose.. Sjansen for at hun snur seg før fødsel blir vel mindre og mindre når det nærmer seg, pga av mindre plass men også litt an på selve leie(om beina er lengre ned enn hode osv. Men får vel svar på hvordan stillingen er på ul i morgen..[:)]
Liker ikke å evt måtte vente helt til fødsel om det blir ks eller ikke[&:] Men men!
 
ORIGINAL: L1982

Her ligger hun også på tvers [&:] Jeg er 36 + 4. Skal til kontroll på torsdag og håper hun har snudd seg til da. Legen sa det var fortsatt litt tid for henne å snu seg på,men jeg aner ikke hva som skjer videre hvis hun ikke gjør det... [&:]



-
Spennende det blir for deg også da! Leste at det er først etter uke 36 de bestemmer tiltakene.. Er mye som kn avhenge av om de har plass til å snu seg på, for eks hvor mye plass du har i livmoren(om en har født før), hvor mye fostervann etc..
Jeg liker ikke å vente på hva som vil skje, vil helst som kontrollfreaken jeg er vite ALT med en gang[8D][:)] hehe[:)]
Men synes dette er en smule skummelt og da..Kjennes HELT annerledes ut nå enn da hun lå med hodet nedover. Nå er nesten det meste av ligge sittestillinger(gå[8D]) blitt ubehagelig..som om det ikke var det fra før[&:]

Ønsker deg masse lykke til, hold oss gjerne oppdatert! [:)]
 
ORIGINAL: Neana

Aner ikke, men krysser fingrene for at hun snur seg riktig vei! Kan jo være babyen er snudd seg til i morgen igjen! Håper det [:)]



Takk! Gruer meg til å evt kjenne følelsen av hun evt snur seg..var litt creepy når hun snudde seg i helga! Hehe[:)]
 
ORIGINAL: rockdoll

Jeg har ikke anelse,MEN kan hjelpe deg å dytte:)
Lykke til ialefall:)


Tusen takk![:)]
 
Jeg fikk vite at gutten min ligger i tverrleie, jeg er nå 38 +4. Dette skjedde med mine to første også, men de snudde seg rett før, ca uke 39+4, så han har enda litt tid på seg. Tror det ordner seg tilslutt. :)
 
Back
Topp