Baby i sykkelsete??

Helenewest

Forelsket i forumet
Har ofte vurdert om jeg skal ta lillegutt i sykkelsetet til storebror når jeg bare skal en liten tur på butikken eller på trening.. går nesten fortere enn å kjøre bil.. ville dere gjort det?? han har sittet selv i to mnd og en tur til butikken/trening tar ca 3 min en vei. har prøvd hjelmen til storebror og den passer hvis jeg stiller den på det innerste og har en tynn lue under.. hadde dere gjort det?? skal liksom ikke sykle maraton[8D]

Ja hvorfor ikkje[:)]
Rekner ikkje med du "flyger" avgårde,hehe[:D]

Har snakka om att vi skulle hatt eit slikt sete og,de små liker det sikkert[:)]

ORIGINAL: Marie__

nei ikke akkurat[8D] også er det ikke treningstur på 1 time så jeg har også tenkt hvorfor ikke[8D][8D]

ORIGINAL: Marie__

Det er ikke anbefalt med verken sykkelsete eller sykkelvogn før de er 1 år desverre. Ville nok ikke gjort det.

ORIGINAL: mammahege

Det er ikke anbefalt med verken sykkelsete eller sykkelvogn før de er 1 år desverre. Ville nok ikke gjort det.

Hva er egentlig grunnen til det`? [:)]

Trodde det var ok så lenge de kan sitte selv og har nödvendig utstyr.

Uten tvil! HVORFOR IKKE LIKSOM [8|]??

Har hatt veldig lyst jeg også, men minien har ikke satt seg opp selv før nå....Helsesøster sa at hvis vi stroppa bilsete(babysete) gost fast kunne vi bruke sykkelvognen. Har ikke prøvd enda, men gjør nok det fremfor Hamax setet på sykkelen[;)]....

Trur ikke jeg hadde turt jeg. Tenk om man kanter.... må i hvertfall ha på hjelm synes jeg.

ORIGINAL: TuttiFrua

Trur ikke jeg hadde turt jeg. Tenk om man kanter.... må i hvertfall ha på hjelm synes jeg.

Hjelm er jo selvfølgelig nå til dags. Men...er vel like ille å tryne på sykkelen med de om de er 1 eller 2 år? [8D]

ORIGINAL: sebby

Har hatt veldig lyst jeg også, men minien har ikke satt seg opp selv før nå....Helsesøster sa at hvis vi stroppa bilsete(babysete) gost fast kunne vi bruke sykkelvognen. Har ikke prøvd enda, men gjør nok det fremfor Hamax setet på sykkelen[;)]....

Vi har gjort dette - satt babybilsete godt fast i sykkelvognen - og har hatt mange flotte sykkelturer. Synes han ser ut til å sitte mye tryggere der inni med det setet enn han vil gjøre når han blir eldre og kan sitte inni uten bilsetet. Avventer å vurdere sykkelsete en god stund enda etter jeg vitnet en dame i nabolaget som måtte holde en hånd bak seg for å støtte hodet til sønnen som hadde sovnet og dermed satt med hodet veldig framoverbøyd.

Stod på forsiden her på min side nå :)

Barnet kan sitte bakpå sykkelen din fra det er ni måneder til det er åtte år. Sykkelsetet skal være solid, med beinbeskyttelse, nakkestøtte og H-sele. Du kan også bruke en godkjent sykkeltilhenger. Barn skal alltid ha sykkelhjelm når det sitter på med en voksen. Sjekk at den er godkjent med CE-merking, og at den passer barnets hode. Bytt hjelm etter hvert som barnet vokser, og skift den alltid ut hvis den blir skadet.

ja koffer ikkje . Eg har hatt mi tøtta på sykkeltur og ho storkosa seg. Va ik så langt da

Jeg har kjøpt sykkelsete! Mini elsker det! [:D] De sa på sportsforretningen at så lenge han satt selv så var det ok. Og hjelm har han [;)] Go for it! [:)]

Back
Topp