Baby i sola ***

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei! :)

Hva gjør dere med babyen når det er så varmt og mye sol?

Jeg kjøpte først en bra solkrem på apoteket og brukte den. Men etter å ha lest litt, må jeg si meg enig i at slike kremer med så mye innhold og kjemikalier ikke er bra for så ung og fersk hud. Har dermed heller bestemt meg for at jenta IKKE skal under solen. Har kjøpt solskjerm til vogn som dekker helt, og hun har alltid solhatt og ikke- gjennomtrengelige klær. Ihvertfall dette første året.

Hva gjør dere?
 
Prøver å ha han mest mulig i skyggen. Enig at kjemikalier ikke er bra.
 
Prøver å ha han mest mulig i skyggen. Enig at kjemikalier ikke er bra.
Har du noen tips å dele? :) Er dere mye ute? Vi har kjøpt et UV. telt som er ganske stort. Både jeg og babyen får god plass og vi kan ligge og amme om vi vil. Vi er egentlig som regel inne. Er ikke så mye å gjøre ute med så liten baby som ikke sovner så lett på forskjellige plasser.
 
Jeg kjøpte en solkrem på apoteket som var spesielt for så små barn. Den hadde mindre kjemikalier som trengte inn i huden, men la seg heller utenpå som en beskyttelse. Ellers prøver jeg også å ha han i skyggen hele tiden, men det er fort gjort at det blir litt sol her og der, da vil jeg heller være sikker på at han ikke blir brent :)
 
Har du noen tips å dele? :) Er dere mye ute? Vi har kjøpt et UV. telt som er ganske stort. Både jeg og babyen får god plass og vi kan ligge og amme om vi vil. Vi er egentlig som regel inne. Er ikke så mye å gjøre ute med så liten baby som ikke sovner så lett på forskjellige plasser.
Min er 5 mnd, bruker egentlig bare vognkalesjen til skygge ute, samt tar på han caps og solbriller. Prøver å sette vogna i skyggen selv om jeg selv sitter i sola :p hvor gammel er din?
 
Min er 5 mnd, bruker egentlig bare vognkalesjen til skygge ute, samt tar på han caps og solbriller. Prøver å sette vogna i skyggen selv om jeg selv sitter i sola :p hvor gammel er din?
Åja. Ja solbriller har min også. Så vi bruker solbriller og caps Hun er 6 mnd :) Født i Januar.
 
Fikk beskjed av HS at barn under 1 år anbefales ikke å bruke solkrem heller skygge og klær mot solen. Fint at jeg fikk vite det etter og ha kjøpt dyr apoteksolkrem (ingen der som sa noe om dét) OG vesla reagerte i tillegg på solkremen, men helt greit, verste jeg vet er de solkremene for de sitter jo som liiiim. Jeg har vogn med kalesje UV 50+ filter som lufter og dekker hele vogna omtrent. Vesla koser seg med lite klær på når det er varmt, men kan ikke akkurat si at vi har vært så heldige med varme akkurat.. og vi er ute hver dag, flere ganger om dagen, har hund :p
 
Jeg har ikke engang tenkt på solkrem da hun fremdeles er så liten?.. Min jente er snart 6 mnd, født i januar. Har egentlig ikke tenkt så mye på det da jeg aldri har hun direkte i solen, akkurat.. men jeg er jo mye ute å triller i det fine været da.. er det ille om beina hennes stikker fram i sola, liksom? Merker at jeg ikke har tenkt noe særlig nøye over det.. tenker liksom at noen solglimt på kroppen innimellom ikke er farlig?
 
Jeg har ikke engang tenkt på solkrem da hun fremdeles er så liten?.. Min jente er snart 6 mnd, født i januar. Har egentlig ikke tenkt så mye på det da jeg aldri har hun direkte i solen, akkurat.. men jeg er jo mye ute å triller i det fine været da.. er det ille om beina hennes stikker fram i sola, liksom? Merker at jeg ikke har tenkt noe særlig nøye over det.. tenker liksom at noen solglimt på kroppen innimellom ikke er farlig?
Jeg er litt obs på sola når hun ikke har solkrem, for jeg tenker at hennes hud er mye skjørere og tåler mindre enn min. Men solglimt får hun her og.
 
Jeg smører med solkrem på armer og ben når vi kjører bil og han har shorts og t skjorte, selv med solskjermen på bilstolen så kommer sola til der armer og ben stikker ut, ellers så har vi uv telt og oppholder oss i skyggen :)
 
Back
Topp