Baby i Gdansk/Polen

Imagine

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Jeg og ei venninne med sønnen sin reiser til Gdansk i morgen. Alt er booket og klart, da vi i skrivende stund kommer på at vi har glemt sjekke ut dette med baby og bilseter.

Han er bare 8 mnd og er avhengig av bilsete - og vi av taxi..

Er det normalt at taxier har tilgang på babyseter, eller kjører de med ungene på fanget der ?

Noen som har vært der med unger, som vet?

Var der i sommer og så ingen barneseter men de har skikkelige taxier der så ville bedt hotellet ringe taxi for dere og spørre om å få med setet..skulle tro de har det for de er ikke helt utafor der :p men kan dere ikke ta med noe selv? De kjører ikke så pent der så hadde aldri latt ungen sitte på fanget!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Lurte bare på hva de praktiserte. I tyrkia feks kjører de jo med ungene på fanget, polen er vel kjent for å ha 80 personer inni en liten bil. haha. Er de vant med å ha ungene på fanget er sannsynligheten mindre av at de har seter tilgjengelige vil jeg tro.

hotellet tror jeg ikke sender noe taxi for å hente oss, tror nok heller vi må be en taxisjåfør tilkalle en sjåfør med sete evt. også får hotellet ordne taxi tilbake til flyplassen med sete evt.

Sukk - alt man skal tenke på med en baby :)

Jeg og ei venninne med sønnen sin reiser til Gdansk i morgen. Alt er booket og klart, da vi i skrivende stund kommer på at vi har glemt sjekke ut dette med baby og bilseter.

Han er bare 8 mnd og er avhengig av bilsete - og vi av taxi..

Er det normalt at taxier har tilgang på babyseter, eller kjører de med ungene på fanget der ?

Noen som har vært der med unger, som vet?
Nei de var ikke behjelpelige i gdansk ihvertfall etter min erfaring.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke hatt med baby til Gdansk, men er nok ikke noen taxier der som har bilstoler tilgjengelig.
Like lett og ta det med istedenfor å leie, om du har plass til det da :)

Appen vel ;)

Har ikke erfaring derfra, men i sommer hadde vi med lille på seks måneder til gran canaria. Vi hadde med babysete selv som vi brukte når vi tok taxi.. En kveld vi hadde trilla med vogn for å spise middag begynte det å regne når vi skulle hjem, og vi hadde ikke med regntrekk til vogna (det hølja ned), var så lykkelige når vi fant en taxi med babysete,men siden vi skulle så kort nekta han å finne det frem (enda det var bare å åpne bakluka)! Ble ikke noe taxi på oss for å si det sånn! I allefall glad vi hadde med eget sete!

Hej! Vi var just på resa till Gdansk och före avfärd ville vi boka transport från flygfältet till hotellet. Jag prövade ringa två olika taxibolag men ingen av dem kunde erbjuda bilbarnstol för vår 14 månaders baby. Via wikitravels sida över Gdansk hittade jag däremot ett företag som ordnar transporter i Gdansk-området och när jag ringde upp kontaktpersonen så visade det sig att han hade bilbarnstolar. Företaget heter Przewozy Grupowe och jag kan varmt rekommendera det. Här är deras hemsida http://www.przewozygrupowe.pl/en . En mini-van hämtade upp vårt sällskap på fyra vuxna och en baby från flygfältet och förde oss till hotellet som ligger på Wyspa Spichrzow nära gamla stan. Resan kostade 120 zloty. Chauffören var punktlig och talade ok engelska.

Back
Topp