Baby i fremsetet

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Kjører for tiden rundt i en Volvo 3 dørt bil. Det begynner å bli tungt og upraktisk og jeg har derfor funnet en bil med 5 dører jeg kan lease. Greien er at jeg får låne bilen jeg har nå gratis og alt av service, bombrikke og andre utgifter slipper jeg. Min far mente jeg bare kunne skru av airbaggen og henne fremme=problem løst. Hva mener dere om barnesetet forann i bilen? Skal sies at jeg akkurat har blitt alenemor med 6mnd gammel baby. Hadde egentlig bestemt meg for å lease bil, da jeg aldri i mitt liv har betalt for annet en diesel til bil og er 27 år. Hva sier dere? Gratis bil eller lease bil? Sikkerhet først tenker jeg. Er det trygt nok å sitte fremme for en baby? Takk for alle innspill:)

Kjører for tiden rundt i en Volvo 3 dørt bil. Det begynner å bli tungt og upraktisk og jeg har derfor funnet en bil med 5 dører jeg kan lease. Greien er at jeg får låne bilen jeg har nå gratis og alt av service, bombrikke og andre utgifter slipper jeg. Min far mente jeg bare kunne skru av airbaggen og henne fremme=problem løst. Hva mener dere om barnesetet forann i bilen? Skal sies at jeg akkurat har blitt alenemor med 6mnd gammel baby. Hadde egentlig bestemt meg for å lease bil, da jeg aldri i mitt liv har betalt for annet en diesel til bil og er 27 år. Hva sier dere? Gratis bil eller lease bil? Sikkerhet først tenker jeg. Er det trygt nok å sitte fremme for en baby? Takk for alle innspill:)
Sikkerhet først! Ikke lenge til hun skal ha nytt sete. Holder du ikke ut? Genialt med "gratis" bil.

Aldri i verden lease bil!!! Det er svindyrt selv om lessingselskapet og selger mener noe annet. Må du ha ny bil ville jeg heller lånt penga... Siden du akkurat har blitt alenemamma ville jeg uansett ha sett an økonomien noen måneder for å vite litt om hvordan det går.
Men tilbake til spm... Ville hatt henne i baksetet med mindre det er helt umulig. Har du stol med eller uten base? Fins det andre løsninger her? Det fins sete nr to som passer fra ca seks mnd, feks cybex sirona som kan snus. Kanskje dette er et praktisk sete for deg om det passer i bilen du har. Lykke til med valget :)

Ja, babyen kan sitte bakovervendt foran så lenge airbag er skrudd av.

Sikkerhet først! Ikke lenge til hun skal ha nytt sete. Holder du ikke ut? Genialt med "gratis" bil.
Bilen er veldig lav og knoven. Får så vidt ut setet. Om det er litt helling i bakken, skyves framsetet bakover, så må jeg stå og holde døren, setet og løfte ut bilsetet i skråposisjon. Ryggen min blir nok glad:) Blir det bedre med nytt sete til henne? Tenkte det ble verre når hun ble eldre jeg. Mer vekt, hvordan skal jeg da klare å løfte henne ut?

Så lenge airbag skrus forsvarlig av, er det trygt med både babysete og større bakovervendt sete foran. Vil på ingen måte anbefale å "løse problemet" med å kjøpe et sete som kan snus forover i tidlig alder!

Jeg ville beholdt den "gratis" bilen om det er et alternativ, det er DYRT å ha bil, og det tar lang tid før man faktisk innser hvor dyrt det er... Plutselig får man en verkstedregning på 25.000 i fanget...

De større setene lar du jo stå fastmontert i bilen, de løftes ikke inn og ut på samme måte. Men ungen må jo både løftes inn og ut, og festes. Er først nå det siste året at 3,5-åringen min er blitt trygg på å klatre ut og inn av sitt bakovervendte 9-25kg sete helt selv.

Det er trygt å ha henne foran når du kjører. Tenker spesielt siden du er alene i bilen med henne og at om du hører lyder så kan du bli ukonsentrert når du kjører og ikke kan gløtte bort på henne. Og om setet foran slår mot babysetet bak så burde du ihvertfall ikke ha det der, skal jo være avstand mellom setene.

Back
Topp