Baby i bilstol...

FrøkenØ

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Augustbarna 2021
Jeg er førstegangs og lurer på hva som er "vanlig" praksis her... Hva gjør man om man skal innom i en butikk eller lignende, hvor ærendet tar maks 2 min....? Tar man baby ut av setet? Bærer med seg hele setet? Eller er det innafor at baby blir sittende i bilen de 2 min det tar? Skjønner at man ikke skal gå fra baby i varm bil og sånn... Men hva med nå som det ikke er så varmt og hvis baby sover...?

Hva mener dere?
 
Går aldri fra baby i bilen, men kan anbefale bilstolpose [emoji5] Bare å lukke glidelåsen når man er ute og åpne den i bilen/butikken osv. Har da baby med inn i bilsetet. Da forstyrrer man baby minimalt. [emoji846]
 
Sniker. De fleste babybilstoler får også plass i handlevogn så du setter bare bilstolen med baby dit :D så har du begge armene fri og blir ikke sliten av å bære den
 
Eller adapter til understellet på vogna. Så klikker du bare bilsetet på og kan trille inn i butikken uten å vekke babyen :)
 
Tar med bilstolen. Har enda ikke satt inn bilstolposen men tar et teppe over henne også har hun en tykk ulldress på seg. Kan som
Nevnt sette bilstolen i handlekurv men det pleier jeg kkke å gidde når jeg bare skal handle et par ting fort. Om vi er to pleier enten jeg eller mannen å bli igjen med barna i bilen.
 
Bilstolen vi kjøpte passer til vognunderstellet, som var helt bevisst når vi kjøpte den, så tanken er å bare klikke på bilstolen når det er slike små ærend som du beskriver.
 
Det er ikke innafor å la baby sitte igjen i bilen alene. Om du så bare løper inn å handler ei melk. Vi har bare hatt med bilstolen inn :)
 
Tar med baby i bilstol. Vi kan klikke på vognunderstellet og gjør stort sett det på kjappe turer inn steder.
Å la en baby sitte alene i bilen er ikke greit.
 
Går ikke fra baby i bil, men bærer med bilstolen eller bruker adapter og setter på vognunderstellet om jeg skal handle
Snakker vi kjøpesenter i flere timer løfter jeg over i vogna
 
Jeg tar med bilstolen inn og stapper bilstolen rett i handlevognen:) funker helt supert.

Sikkert smart med slik bilstoladapter også, personlig har jeg droppet å kjøpe det da jeg ser at det er helt unødvendig for min del. Om jeg skal kjappe ærend så tar ikke jeg med meg vognen, både fordi det tat plass i bilen og fordi det er unødvendig knot det også føler jeg på et kjapt ærende. Skal jeg et lenger ærend tar jeg heller tulla ut av bilstolen å legger henne i vogn eller har henne i et bæreskjald eller noe:)
 
Back
Topp