Baby i bekkenet.

litjejenta

Forelsket i forumet
Det kjennes virkerlig ut som h*n turner nede i bekkenet, eller mellom hoftebeinene. Er ubehagelig å når jeg går, kjennes det ut som en liten fotball som er i veien neddi der.
Er det fler som har det slik?
Kjente bevegelse lenger oppe tidligere, mens nå kjenner jeg det langt ned.
Hjertelyden kjente jeg også i går langt ned.  Virkerlig rar følelse hvertfall :P

Ligger langt nede her oxo, JM finner hjertelyden under bikinikanten :p
Derfor magen ikke har noen størrelse enda vil jeg tro .. 

Forresten -
Har noen begynt å ta mål av magen?
Vært hos JM 3 ganger nå, men ikke målt enda .... 

Ja. det var der hun fant den hos meg også. Og litt lengre opp jeg fant den selv i går, men jeg har begynt å fått litt mage. Har ikke blitt målt på magen nei.
Er ikke det mer vanlig når magen blir sånn stor?

Min ligger rett ved navlehøyde, eller rett under. Og bevelgelsene er der godt, variere mye fra dag til dag. Men i går var det turbo i magen! Fant også hjertelyden første gang rett ved navlehøyde. Venter fortsatt på magen.

immababy skrev:
Ligger langt nede her oxo, JM finner hjertelyden under bikinikanten :p
Derfor magen ikke har noen størrelse enda vil jeg tro .. 

Forresten -
Har noen begynt å ta mål av magen?
Vært hos JM 3 ganger nå, men ikke målt enda .... 

Har bare vært på 2 kontroller hos legen hittil. Hun målte magen nå sist, for en uke siden. Sa at jeg "lå bra an". Fant hjertelyden ca 5 cm under navlen. Skal til jordmor neste mandag, så da blir det vel måling igjen. 

Jeg må bare spørre. Dere som er ofte hos lege/jordmord, noe spesiell grunn for det?
har bare vært en en gang hos hver å fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme tilbake før etter O.UL, om det ikke var noe spesiellt...

litjejenta skrev:
Jeg må bare spørre. Dere som er ofte hos lege/jordmord, noe spesiell grunn for det?
har bare vært en en gang hos hver å fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme tilbake før etter O.UL, om det ikke var noe spesiellt...

Jeg sa jeg ønsket flere kontroller :) 

litjejenta skrev:

går som jeg gjorde sist, ca hver 4. uke.. synes det er greit, og en trygghet i det :) 

jordmor fant hjertelyden helt øverst i kanten av livmora, jeg finner den enten midt på eller helt nederst ved skambeinet...

har målt sf-målet 2 ganger, sist legekontroll og hos jordmor før der...

litjejenta skrev:

vet ikke om det er noen spesiell grunn.. legen min bare setter meg opp.. sier jo ikke nei :P

hei hei sniker litt fra september.
men med kontrollene er det egentlig ikke satt opp at man i ett normalt svangerskap skal ha så mange første er rundt uke 10 +/- og så ordinær ul rundt uke 17-20 og neste er uke 24.
men jeg er en sånn som bekymrer meg mye så skal få komme til jordmor i uke 15 åsså:)
det andre er retningslinjene som er eller noe sånt:)

Jeg var hos legen 11+6 og fikk beskjed om å ringe JM for å avtale time. Hun ville ha meg inn i uke 15. Skal ha UL uke 18. Skal til legen dagen etter UL. Jeg har ikke sakt noe om at jeg vil ha ofte kontroller eller noe sånn, JM og lege bare setter meg opp. Synes det er betryggende å ha de kontrollene jeg har :) Og hittil synes jeg det er gøy å gå til kontroll, for det skjer jo noe for hver gang :)

Back
Topp