Baby i bassenget

nurke

Flørter med forumet
Jeg lurer på hvordan dere gjør d når dere tar med babyen i bassenget?
Hvor lenge kan en baby være i bassenget?
Hvor ofte må man skifte badebleie?
Hva om den lekker?
Hva om babyen gulper i bassenget?
Tenkte jeg skulle prøve å ta med babyen i pirbadet en dag, men kan ikke huske at d er noe stellebord dær til å stelle babyen etterpå? Hva gjør man da?
Får jo heller ikke vaska seg sjøl eller babyen skikkelig etterpå da?
 
De kan være med i bassenget så lenge de orker, blir som regel lei etter 20-30 minutter her i huset vaffal.
Bruker en ny badebleie hver gang, har aldri hørt om at de lekker.
Har ikke noe å si om de gulper for kloren dreper bakterier.
Det er stellebord i den ene garderoben, den med døra til venstre.
Legg babyen på ett håndkle eller noe mens du dusjer. Jeg bare kledde på oss etter badet og så vaska vi oss hjemme istedet.
 
enig med det som blir sagt her, men jeg vasker gutten vår i dusjen i garderoben, best å få av klorvannet så fort som mulig. jeg har også med en sånn stellematte som de har på ikea, for da ligger han på den på gulvet ved dusjen og på gulvet i garderoben. pleier også å legge håndklærne våre i badstuen slik at de er varme og gode når vi er ferdige å dusje. babyene kan bli kalde etter å ha badet. kan være lurt å ha på body i basenget.
 
Hvor lenge de orker er individuelt, men små babyer orker sjelden mer enn en halvtime i følge instruktøren vår på babysvømminga.
 
Engangsbadebleier kastes etter hver gang, trenger ikke bytte underveis i badet (med mindre de bæsjer, da, det har skjedd oss). Badebleia lekker jo ikke mer enn en vanlig bleie.
 
Gulper barnet så gulper barnet, ikke noe å bry seg om, det har sikkert skjedd tusenvis av ganger før.
 
Dusjing og garderobe kan være en utfordring, særlig hvis man deltar på kurs og det er mange mammaer og babyer der på en gang (og bare et stellebord osv). Jeg spyler henne såvidt under dusjen (det er så harde stråler i dusjen der vi bader), og tørker og kler på henne først. Jeg pleier å ha med vogn som jeg  legger/setter henne i når hun er påkledd (og evt. rugger til hun sovner hvis det er sovetid), før jeg dusjer og tørker meg selv (tar med vogna inn i dusjen). Før når vi hadde sånn bærbar babybilstol hendte det jeg bare hadde den med inn, og da bare tørket og kledde jeg meg fortest mulig mens hun satt i stolen, så dusjet jeg heller hjemme senere.
 
Hvordan man løser dette rent praktisk kommer jo litt ann på barnets alder, forholdene i dusj/garderobe, om man kjører bil eller triller vogn til svømmehallen osv. Men det er i hvertfall lurt å ha et håndkle klart ved bassenget som du tar rundt barnet med en gang dere går opp av vannet, og viktig å tørke/kle på den lille så fort som mulig, de blir veldig fort kalde når de er våte.
 
får man kjøpt badebleier på babyshopp og sånn da eller?? har aldri hørt om det en gang jeg [8D]
 
ORIGINAL: impega

får man kjøpt badebleier på babyshopp og sånn da eller?? har aldri hørt om det en gang jeg [8D]

 
Ofte selges de enkeltvis i svømmehallen (tror det koster 25-30 kroner for en bleie der vi bader), men det er mye billigere å kjøpe en pakke på f.eks. Rema 1000. Det koster rundt 45-50 kroner for en pakke med 9-10 bleier (avhengig av størrelse). Libero sine heter Swimpants. Finnes andre typer også. De ligger ved de vanlige bleiene, du får ta en ekstra titt!
 
Ellers finnes det badebleier som kan vaskes og brukes om igjen også, de selger i hvertfall slike i vår svømmehall, og muligens på BabyShop og lignende forretninger? Jeg synes ikke det er bryet verdt i hvertfall, greit å bli kvitt brukte bleier før man drar hjem...
 
I Pirbadet, som du har tenkt deg til, får man badebleie med på kjøpet når man kjøper inngangsbillett til babyen for 25 kr. Det er stellebord i garderoben. Det er de som er på enden av hver skaprekke. Men det er ikke noe underlag, så du må ha med et håndkle eller eget underlag til å legge babyen på (eller man kan låne ett, men da må man betale 50 kr i depositum som man får tilbake etterpå). Det går også an å kjøpe pakker med badebleier på vanlige matbutikker. Jeg bruker å ha babyen med ca 45 min. til en time i vannet - men da er vannet 34 grader, altså. Da er han trøtt og sliten etterpå. Hvis du er en plass der vannet er kaldere, er det sikkert lurt å være kortere.
 
Velværebassenget (det der man ser utover til Munkholmen fra) og helsebadet (det innafor glassveggen). Begge holder 34 grader. Ja, også sikkert barnebassenget, men det har vi ikke prøvd for der er det alltid så mange litt større unger.
 
Back
Topp