Baby holde hodet oppe selv?

Vi var på 6 ukers kontroll i går, 5.5 kg. Godt de vet å få i seg næring disse søte små:)

♡appen♡
Store begge to, da! Jeg føler meg heldig, har nok melk og han spiser effektivt , men ser virkelig frem til lengre soveøkter på natt :)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Hihi jeg var superstolt av at mi hadde nådd 4300 ;) (3346 ved fødsel). Men så sleit forrige med for lav vekt, så jeg er fornøyd når hun her følger kurva.
Tenker at det er bonus for dere som får unger som har litt å gå på :)

app'en
 
vesla holder hode selv når jeg har henne over skuldra, men gidder ikke å løfte hodet noe særlig når hun ligger på magen, haka kommer noen små cm over gulve i noen sek også legger hun seg ned igjen å begynner å sutre :( begynner å bli redd for at hun har vondt noe sted, hun er 10 uker nå.
 
Hihi jeg var superstolt av at mi hadde nådd 4300 ;) (3346 ved fødsel). Men så sleit forrige med for lav vekt, så jeg er fornøyd når hun her følger kurva.
Tenker at det er bonus for dere som får unger som har litt å gå på :)

app'en
Det er ingen konkurranse om å ha størst og sterkest baby, hehe. Folk er forskjellig! Jeg har ikke sovebaby, men spisebaby. Kunne godt tenkt meg at han sov litt mer ;) men så lenge de følger kurven og er friske, blir det jo bare syting....

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Det er ingen konkurranse om å ha størst og sterkest baby, hehe. Folk er forskjellig! Jeg har ikke sovebaby, men spisebaby. Kunne godt tenkt meg at han sov litt mer ;) men så lenge de følger kurven og er friske, blir det jo bare syting....

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Ja, poenget med innlegget mitt var egentlig bare at babyer er så forskjellige! :)

app'en
 
vesla holder hode selv når jeg har henne over skuldra, men gidder ikke å løfte hodet noe særlig når hun ligger på magen, haka kommer noen små cm over gulve i noen sek også legger hun seg ned igjen å begynner å sutre :( begynner å bli redd for at hun har vondt noe sted, hun er 10 uker nå.
Hun er normal så lenge hun holdet hodet i andre situasjoner, tror jeg, og virker fornøyd da.
Min sutrer også fort i mageleie.
Det kan hjelpe og holde litt tyngde på rompa når de skal løfte seg opp fra mageleie, har jeg hørt.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Hun er normal så lenge hun holdet hodet i andre situasjoner, tror jeg, og virker fornøyd da.
Min sutrer også fort i mageleie.
Det kan hjelpe og holde litt tyngde på rompa når de skal løfte seg opp fra mageleie, har jeg hørt.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Ok, da håper jeg det ordner seg etter hvert :)
 
Rundt 4 mnd står det på babyverden om utvikling.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Her løfta lillemann hode med en gang han kom på bryste etter fødselen, og han er nå 2 mnd og 10 dager og vi trenger ikke å støtte hode hans når vi bærer han rundt. Vi tilbyr han å ligge å slappe av bak på oss når vi sitter(halvveis ligger) men han tar han i fingrene våre å drar seg opp for å sitte rett..

Hvor normalt/unormalt dette er for aldern vet jeg ikke. Men i mitt hode så føler jeg han er tidlig ute !


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Din er sterk. Det er store variasjoner!
Min er også en sterk gutt. Holder hodet godt selv, vi trenger ikke å støtte mye lenger, men han kaster seg fremover og slår seg mot bryst og kragebein når vi bærer han, så passer jo på litt likevel.
Når han ligger på rygg, holder vi hender og han drar seg opp i sittende stilling av egen kraft. Det er vel det du også skrev?
Det babyverden mente om 4 mnd må være at man kan bære baby på hofta, det føler jeg ikke at jeg kan med min....
 
her er minstesnuppa veldig sterk i kroppen. løftet hodet opp rett etter fødselen også... jeg husker bare at størsta haaaaata alt sånt. å ligge på magen var det verste.. hun holdt hodet men var ikke overgira liksom. mens hun her minstemor er suuuuper på dette. skal helst bare ha det oppe. både liggende og bærende. hele hun vil liksom OPP. har en følelse av at hun blir en travel frøken :)
 
Back
Topp