Baby holde hodet oppe selv?

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Når er det vanlig at de gjør det igjen? Jeg husker ikke helt fra sist... Lillegutt kaster så rundt på hodet hele tiden at jeg aldri kan slippe hodet hans, det er litt pes. Gleder meg litt til jeg ikke trenger å passe på det heeele tiden:)
 
Så flinke dere er som øver hver dag, det burde nok vi også. Mini et flink til å løfte og holde hodet når vi holder han, men han hater å ligge på magen, så det gjør vi ikke så ofte som vi sikkert burde..

♡appen♡
 
Så flinke dere er som øver hver dag, det burde nok vi også. Mini et flink til å løfte og holde hodet når vi holder han, men han hater å ligge på magen, så det gjør vi ikke så ofte som vi sikkert burde..

♡appen♡
Min likte det ikke i starten, og blir sint og sliten etter kort tid, men jeg ser at han blir sterkere :) -Og han ser så stor ut når han løfter hodet, støtter armene og ser foran seg.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Her løfter mini hodet. Har gjort det en stund, men nå klarer han å holde det oppe en stund før det faller ned igjen. Han har vært veldig sterk siden han kom til og de på føden ble overraska over at han alt da løftet på hodet :) Han er nå 8 uker.
 
Det er nok veldig individuelt. Jenta vår holder hodet selv, også i mageleie. Hun er veldig sterk i kroppen og står også med stive bein i fanget vårt! Så kanskje hun blir litt tidlig ute med fysisk utvikling. . Hadde vært gøy, for de to andre var skikkelig trege. .. Hun er 6 uker nå.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Det er nok veldig individuelt. Jenta vår holder hodet selv, også i mageleie. Hun er veldig sterk i kroppen og står også med stive bein i fanget vårt! Så kanskje hun blir litt tidlig ute med fysisk utvikling. . Hadde vært gøy, for de to andre var skikkelig trege. .. Hun er 6 uker nå.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Er hun fremdeles fysisk stor for alderen?


Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Er hun fremdeles fysisk stor for alderen?


Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Var 6200 g på kontroll i går, så hun er vel fortsatt stor, men de to andre jeg har hadde lagt på seg 2.5 kilo når de var 6 uker og hun her bare litt over en, så det ser ut som det jevner seg litt ut!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Lillebror løftet hodet høyt og støttet seg på albuene da han var bare fire uker (!!!) men det jeg tenker på er dette med at de har full kontroll på nakken - hvis man bærer dem på armen for eks, at de holder hodet oppe for egen maskin;)
 
Var 6200 g på kontroll i går, så hun er vel fortsatt stor, men de to andre jeg har hadde lagt på seg 2.5 kilo når de var 6 uker og hun her bare litt over en, så det ser ut som det jevner seg litt ut!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Akkurat passe stor :)
Vi skal på 6 ukers i morgen. Aner ikke hvor lang og tung min er akkurat nå, men har en mistanke om at han nærmer seg 6 kg han å.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Lillebror løftet hodet høyt og støttet seg på albuene da han var bare fire uker (!!!) men det jeg tenker på er dette med at de har full kontroll på nakken - hvis man bærer dem på armen for eks, at de holder hodet oppe for egen maskin;)
Rundt 4 mnd står det på babyverden om utvikling.

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Ok, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet + skaffe seg en ekstra arm ;)
evt bæresele i blant!
Jeg har innfunnet meg med at jeg ikke får gjort så mye. Akkurat nå sover mini i fanget, mens jeg gjør det jeg kan med ei ledig hånd. Føler jeg har mye tid til å taste, men lite tid til mat, dusj, do og husarbeid generelt...

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Jeg bærer henne over skuldra, og da trenger jeg ikke holde hodet hennes.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Breakthru! Mini satt i vippestol mens jeg først ordnet meg på badet i formiddag og nå, mens jeg lagde middag (og sovnet der). 2 armer fri og trygg baby. Jeei:)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
 
Jeg bærer henne over skuldra, og da trenger jeg ikke holde hodet hennes.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Men det er det som er sykt - selv om jeg slenger ham godt over skuldra så klarer han å kaste seg bakover:) Han står i stram givakt langt over skuldra mi når jeg legger ham over der, hehe.
 
Breakthru! Mini satt i vippestol mens jeg først ordnet meg på badet i formiddag og nå, mens jeg lagde middag (og sovnet der). 2 armer fri og trygg baby. Jeei:)

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app
Vi har også fått igang vippestol-bruken nå:) Digg! Har også bæresele som vi bruker en del, men det funker best når vi er ute og går med storebror og hunden. Føler liksom han er litt i veien hvis jeg skal gjøre husarbeid med ham på magen. Kunne prøvd å ta ham på ryggen men tør liksom ikke helt å prøve:)
 
Leonora 2x.jpg
lille Leonora trener på å løfte hodet :) her 4 uker :)
 
Sniker
Er veldig forskjellig,yngste her holdt hode allerede den dagen hun ble født,holdt og løftet seg opp...

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp