Baby hater vogn

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Så, babyen på 7 uker liker virkelig ikke vogn :hilarious: det var greit i starten, men så har forholde hennes til å ligge der (og alle andre steder enn oppå meg) blitt stadig svekket. Hun sovner etter en stund, men våkner som regel etter 10-15 min og gråter (selvom jeg triller konstant såklart). Har bygget opp under hodeenden siden hun gulper og det hjelper vel litt på trivselen, og har heldigvis masse forskjellig bæretøy som nå får kjørt seg i stedet :p

Uansett, regner med det ikke finnes noen mirakelkur for det her, men det ER intenst å måtte bære babyen i søvn til alle dupper og jeg lurer på om noen har erfaring med at babyen begynte å sove/trives i vogn etterhvert? Hvor lang tid tok det?

Bryr meg ikke om jeg så må trille konstant hele luren, det hadde bare vært så greit med en liten fysisk pause fra hverandre på dagtid. Bill.Merk svett, klam mor med melkesyre i beina etter 392 knebøy hver dag :hilarious:

Så, babyen på 7 uker liker virkelig ikke vogn :hilarious: det var greit i starten, men så har forholde hennes til å ligge der (og alle andre steder enn oppå meg) blitt stadig svekket. Hun sovner etter en stund, men våkner som regel etter 10-15 min og gråter (selvom jeg triller konstant såklart). Har bygget opp under hodeenden siden hun gulper og det hjelper vel litt på trivselen, og har heldigvis masse forskjellig bæretøy som nå får kjørt seg i stedet :p

Uansett, regner med det ikke finnes noen mirakelkur for det her, men det ER intenst å måtte bære babyen i søvn til alle dupper og jeg lurer på om noen har erfaring med at babyen begynte å sove/trives i vogn etterhvert? Hvor lang tid tok det?

Bryr meg ikke om jeg så må trille konstant hele luren, det hadde bare vært så greit med en liten fysisk pause fra hverandre på dagtid. Bill.Merk svett, klam mor med melkesyre i beina etter 392 knebøy hver dag :hilarious:
sitt på pilatesball :p Det funket gull her :D

Og mini begynte å godta å sove i vogn igjen rundt 13 mnd :D Frem til det, ikke snakk om|

sitt på pilatesball :p Det funket gull her :D

Og mini begynte å godta å sove i vogn igjen rundt 13 mnd :D Frem til det, ikke snakk om|
Spørs om jeg ikke må ordne det ja :p noen dager går der raskt å få henne i søvn og jeg kan sette meg ned under luren, mens andre dager må opp og gå hvert femte minutt for at hun ikke skal våkne og da er alt som heter rygg, ankler og føtter ødelagt på slutten av dagen :hilarious: sånn selv om jeg har henne i sjal..

Spørs om jeg ikke må ordne det ja :p noen dager går der raskt å få henne i søvn og jeg kan sette meg ned under luren, mens andre dager må opp og gå hvert femte minutt for at hun ikke skal våkne og da er alt som heter rygg, ankler og føtter ødelagt på slutten av dagen :hilarious: sånn selv om jeg har henne i sjal..
Satt mye på pilatesball her :p eller stod med PCen på laveste hylle i kattenes klorestativ :hilarious: noen ganger funket det og å legge seg ned i senga med han i selen og sove litt selv og :p

Kjenner meg veldig igjen her! :dead: Hos oss var det melkeproteinallergi og hun klarte plutselig å sove i vogn/seng når jeg kutta melk og soya, men jeg har lest om flere som har samme problem uten at det er det.
Håper ikke det er mpa i hvert fall og håper det ordner seg for dere! :love7

Kjenner meg veldig igjen her! :dead: Hos oss var det melkeproteinallergi og hun klarte plutselig å sove i vogn/seng når jeg kutta melk og soya, men jeg har lest om flere som har samme problem uten at det er det.
Håper ikke det er mpa i hvert fall og håper det ordner seg for dere! :love7

Ja, hun har jo vondt i magen forsåvidt også. Men sover samtidig rolig ved siden av meg i senga på natta pg våkner for å amme før hun sover videre. Legger på seg masse og normal avføring, så jeg er usikker på om hun har de tydeligste symptomer på mpa.
Takk, håper det bedrer seg litt snart jeg også ❤️

Satt mye på pilatesball her :p eller stod med PCen på laveste hylle i kattenes klorestativ :hilarious: noen ganger funket det og å legge seg ned i senga med han i selen og sove litt selv og :p

Har fått en teknikk på å sette meg langsomt ned på pg da ser jeg på babyen inne et parminutter om jeg kan bli sittende eller må reise meg igjen :hilarious:
Skal se om det kan være mulig å få henne til å sove i senga på dagen etterhvert, det hadde vært mer behagelig for mor det også :p

Ja, hun har jo vondt i magen forsåvidt også. Men sover samtidig rolig ved siden av meg i senga på natta pg våkner for å amme før hun sover videre. Legger på seg masse og normal avføring, så jeg er usikker på om hun har de tydeligste symptomer på mpa.
Takk, håper det bedrer seg litt snart jeg også ❤️
Nattesøvn gikk somregel greit her også, men hendte ofte at vi våknet av hyling og jeg måtte “sove” med henne på brystet sittende oppreist. Hun sov kjempe godt om hun fikk sove på meg, men sekundet jeg la henne fra meg så ble det bråk. Gikk fint opp i vekt, men gulpa enormt mye og hadde slimete bleier pluss røde flekker som kom i huden rett etter måltider, pluss mye luft og pressing. Det kan godt hende det bare er luft også, tarmene skal jo modnes litt så forhåpentligvis blir det bedre etterhvert.

Håper noen kan gi deg bedre råd! Vi måtte ha med bæresjal hver gang vi gikk ut på tur og endte alltid opp med å måtte gå med henne i det istedenfor.

Min hatet vogn i tre måneder, før han plutselig fant ut at den var ok likevel. Vi også byggde opp hodeenden, hadde med det kjente teppet i vogna osv. Aner ikke hva vi gjorde annerledes ved tre måneder, men det gikk noen uker før vi prøvde og det plutselig bare hadde løsnet :p

Min yngste likte vogna i begynnelsen men begynte plutselig å hate den :p vi tok en pause bare. Prøvde igjen senere og lot han gråte en liten stund mens jeg trilla og sang. Han roa seg greit da og etter det ble det mindre og mindre gråt. Erfaringsmessig med begge mine har det vært en grunn til at de ikke har likt vogna. Feks for mye klær. De blir veldig fort varme. Så her hjalp det å kle av, selvom det er lett å tenke at det blir kaldt osv. Men her var det nøkkelen :p

Det går over etterhvert! Men det tar tid! Husk at disse ukene etter fødsel er et eget trimester hvor baby skal bli kjent med verden utenfor magen, og den tryggeste plassen er inntil deg som er kjent og god. Den store skumle vogna er ny, og det er ikke mange gode assosiasjoner enda. De vil komme, men vær tålmodig :)

vår var slik til han var ca 4 mnd, da sov han som et murmeldyr i vogna uansett om den sto stille eller var i bevegelse! Men selvføglig- noen dupper var verre enn andre, så noen ganger sov han i sjalet på tur i skogen :)

Skjønner deg godt. Eldste var helt ekstrem på det der. Men de to andre ligger rett etter. Her er det reflux som gjorde det da. Så selv om de er 8, 5 og 1.5 år så liker de fortsatt å være sammen med oss.

Jeg var i akkurat samme situasjon. Og ble helt ekstremt utslitt. All søvn skulle tas oppå meg og kun om jeg var i bevegelse. Stoppet jeg, var det krise. Mye gulping og plager med luft her også. Hver dupp varte vel i 10-15 min. Å legge han ned var umulig, prøvde flere ganger, han våkna bare.
Vogn likte han kun de to første ukene. Så ble det krise, og klin umulig å komme seg noe sted om man skulle bruke vogn.
Ja, kort oppsummert, så vet jeg omtrent presis hvordan du har det, og du har min sympati. For det var knalltøft både fysisk og psykisk.
Du har sikkert allerede oppdaget at spising og sminking (om du orker det) og doturer kan foretas med baby i bæretøy.
Så, til vogna. Jeg hadde tilnærmingen at «vi prøver, og snur når det blir misnøye». Noen ganger betydde det at vi kom ut i gangen og ikke lengre. Det viktigste for meg da var å ikke tenke på det som et nederlag at jeg «ikke fikk til», men heller gi meg selv klapp på skuldra for at jeg i det hele tatt orket å prøve.
Vi bar en del på tur også, skal sies, men som du vet så er det fysisk tungt å bære hele dagen og natta. Jeg måtte, absolutt måtte, ha avlastning. Og jeg var desperat etter å klarne hodet i frisk luft.
Noen ganger kom vi oss forbi husrekka, og så måtte vi snu. Noen ganger bort til postkassa. Vi kom oss sjeldent lengre. Men så gjorde jeg «trikset» som mange er avhengige av: kjør over humper. Vi har en grusvei full av hull rett ved her. Jeg tok en sjangs på misfornøyd baby og kom meg bort til grusveien, og styrte vogna inn i alle dumpene (rolig såklart). Det fungerte! Og siden inn på skogssti og over alle røttene og kvistene og det som var. Da sovna han!!!! Og jeg tror jeg gråt av glede og utmattelse.
Og siden da begynte han å bli mer og mer ok med vogna, selv når det ikke humpet og ristet. Han var aldri superglad i lange turer i den, men da kunne man i det minste få seg en 30 min tur ut, hvor han kanskje sov i 15-20 min.
Etterhvert ble han jo eldre da, og denne gulpinga roet seg ved ca 6 mnd og sannsynligvis var det det som gjorde at han endelig fikk til en dagdupp på ca 30 minutter i egen seng/i vogna på tur over humper. Da gjorde jeg det sånn at jeg først prøvde senga, og fikk han ikke til å sove der, så gikk vi humpeturen vår i vogna.
Masse lykke til!!

Ja, vi hadde samme problem... Hadde gledet meg til å trille lange turer, men det gikk ikke som planlagt.. Tror hun var vel over 6 mnd før hun slo seg til ro i vogna. Man må bare prøve jevnlig, og ha de litt i vognen litt også utenom når de skal sove.
Nå sover hun fint i vogna :) (1,5år)

Tusen takk for svar og erfaringer :)
Om ikke annet hjelper det å se at jeg ikke er den eneste, og at det for mange blir bedre! Det er veldig koselig å bære, men det er også ganske tungt når det gjelder all dagsovingen og gjør at jeg nå inntil det blir varmere vår ikke føler at jeg kan dra så langt vekk fra huset. Plutselig må bleier skiftes osv, sånt som er litt lettere når man har vogn.
Hun liker absolutt bedre grus, så jeg kan jo prøve å ta en tur skogen for å trille der i stedet. I tillegg har hun også nå hofteleddsdysplasipute så det kan være at hun derfor liker vogna dårligere, selv om disse tendensene startet såvidt før vi fikk på pute ved 4 ukers alder også. Også er det vel litt «fjerde trimester også», jeg får henne jo ikke til å sove ved siden av meg i senga på dagtid heller (men hun sover ved siden av meg og ikke oppå på natta heldigvis).
Men alt går seg til får vi tro - kommer sikkert til å savne dette om 3-4 måneder :hilarious: ❤️

De 2 eldste mine hatet vognen intenst. Kunne gått i det uendelige med konstant hylgråt fra vognen. Skulle bare henge på meg og helst puppen. Med stadige små kommenterer fra familien (spesielt moren min) om at barna kom til å bli bortskjemt om vi ikke lærte de å sove i vognen så var selvfølelsen som nybakt mor spesielt med eldste ganske lik null. Minste kunne sove hvor som helst når som helst så hun sov ofte i enten vognen eller vuggen sin.

Kan oppdatere her, om noen andre med en vognhater synes det er interessant, at det så smått begynte å snu rundt 4 mnd. Da kunne vi gå veldig korte turer uten konstant gråt og hun kunne kaaanskje sovne. Men fortsatt mest skrik. Etter 6mnd begynte det endelig å bli virkelig bedre, hun kunne sovne uten å skrike et kvarter først og sovne igjen hvis hun våkna underveis i sovinga :)
Nå koser vi oss med å gå lange turer, særlig om hun skal sove. :)
Og hun hadde forresten melkeproteinallergi og låsning i ryggen. Så antar det sikkert hjalp litt å få ordnet opp i de to tingene. Måtte bære henne til ca alle lurer i 6,5 mnd. Hun er 9mnd og jeg savner det ikke :hilarious: Det var ETT innmari intenst halvår. Nå bærer vi for kos når vi har lyst i stedet.

Back
Topp