Baby hater vogn

Petrusap

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har en baby på 2 mnd som hater vogn. Hvis jeg prøver meg på en trilletur må han bysses i søvn inne, før jeg legger han i vogna. Da går det Max 10-15 min før han våkner og hylgriner. Når dette skjer er det bare å snu å komme seg hjem. Det er helt umulig å roe han, han tar ikke smokk og kosekluter bryr han seg ikke om. Skulle så gjerne funnet ut hvordan jeg kan få han til å finne roa igjen når han våkner, så jeg får kommet meg litt ut av huset. Må legge til at han ikke sovner med puppen, og han må bæres til absolutt alle dupper i løpet av dagen. Går ikke an å sette seg med han etter han han har sovnet heller, da våkner han.

vet ikke hva jeg skal gjøre..
 
Gå tur med baby i bæretøy.
 
Been there for å si det sånn. Var bare bæresjal som funka her.
 
Bæretøy :)

Ingen av mine har likt vogn før de ble store, dvs, ikke giddi å prøvd enda med minsten på 9 mnd :p store elsket vogn når han bikket året. De fleste begynner å like vogna når de er store nok til å bry seg om verden rundt og kan sitte i sportsdelen. Ikke uvanlig at nyfødte i bagvogn føler seg rett og slett forlatt. De har vært bysset og bært med kroppskontakt i ni måneder også plopp nedi en kasse alene, helt uaktuelt for mine to klistremerker :p
 
Hei! Jeg har en baby på 2 mnd som hater vogn. Hvis jeg prøver meg på en trilletur må han bysses i søvn inne, før jeg legger han i vogna. Da går det Max 10-15 min før han våkner og hylgriner. Når dette skjer er det bare å snu å komme seg hjem. Det er helt umulig å roe han, han tar ikke smokk og kosekluter bryr han seg ikke om. Skulle så gjerne funnet ut hvordan jeg kan få han til å finne roa igjen når han våkner, så jeg får kommet meg litt ut av huset. Må legge til at han ikke sovner med puppen, og han må bæres til absolutt alle dupper i løpet av dagen. Går ikke an å sette seg med han etter han han har sovnet heller, da våkner han.

vet ikke hva jeg skal gjøre..
Bæresele vil jeg anbefale! :) Her tok det nesten 4 måneder før lille aksepterte å ligge i vogn eller noe som helst annet enn meg. Jeg sov nesten sittende. Føler skikkelig med deg!

Det er utrolig slitsomt men heldigvis går det over etterhvert. Irriterende å høre nå som det er så vanskelig, jeg vet, men det gjør det heldigvis. Jeg har hørt (og erfart) at de første 3-4 månedene (det fjerde trimester) er ofte slik. Skulle ønske jeg var mer forberedt men nå vet jeg det i hvertfall til eventuelt neste lille.

Gi masse nærhet og hold ut:Heartred
 
Hei! Jeg har en baby på 2 mnd som hater vogn. Hvis jeg prøver meg på en trilletur må han bysses i søvn inne, før jeg legger han i vogna. Da går det Max 10-15 min før han våkner og hylgriner. Når dette skjer er det bare å snu å komme seg hjem. Det er helt umulig å roe han, han tar ikke smokk og kosekluter bryr han seg ikke om. Skulle så gjerne funnet ut hvordan jeg kan få han til å finne roa igjen når han våkner, så jeg får kommet meg litt ut av huset. Må legge til at han ikke sovner med puppen, og han må bæres til absolutt alle dupper i løpet av dagen. Går ikke an å sette seg med han etter han han har sovnet heller, da våkner han.

vet ikke hva jeg skal gjøre..

Min var helt lik! Vi hadde en periode rundt 2-3mnd hvor han hatet vognen. Vi gikk 5m og ham hylgråt. Viss vi skulle steder var det bæresele som gjaldt. Plutselig så løsnet det seg for oss og han elsker nå vogn.
Så hold ut, prøv bæresele, og prøv vogn igjen senere :Heartred
 
Signerer bæretøy! Jeg hadde konstant minst en tvilling på magen...
 
I likhet med svar over er bæretøy gull verdt. Nr 1 var ikke overbegeistret for vogn bagen. Ble derfor mye bæresele helt til vi kunne bytte til sportsdelen. Da begynte han å storkose seg i vogna
 
Enig med de som nevner bæretøy! Babyen befinner seg i det "fjerde trimester" og jobber fortsatt med å finne ut av det med å leve utenfor kroppen til mamma. Da trenger de ofte masse kroppskontakt for å føle seg trygge :Heartred Ellers går det muligens an å prøve å rulle sammen et håndkle eller noe som kan støtte rundt kroppen til babyen (ikke oppe ved hodet), slik at babyen føler seg omsluttet og ryggen ikke ligger helt flatt mot underlaget. De syns gjerne det føles litt ustabilt hvis de må ligge helt flatt siden ryggen er litt avrundet :happy: Hva gjør dere når dere legger babyen inne? Kanskje det er noe som kan overføres til vogna?

Edit: Så nå at du skrev at dere må bære til alle s
duppene. Anbefaler deg å lese om fjerde trimester, man kan gjøre det litt "livmoraktig" for babyen. Og det er som sagt ikke rart at babyen vil bæres, det har jo vært sånn i 9 måneder! Men det er slitsomt å bære, så da er det fint med litt ergonomisk bærerøy til hjelp. Bare husk at det ikke er sikkert dere opplever det som en vidunderkur med det samme, det vil være uvant for babyen i starten :happy:
 
Sier som alle andre her. Bare gå tur med bæresele.

Her tok det 4 mnd før min lille ville sove i vogn, og da KUN sove. Når hun våknet, så hylte hun som bare det. Byttet til sittedel i vogn da hun var 5mnd. Og da endret det seg. Hun kunne være våken, men trille helt fint :) (Så lenge de legges ned når de sover, så går det bra.)

Lykke til fremover :)
 
Jeg hadde det helt likt med min nå 5 mnd gammel baby.
Hun bare gråt i vognen, med mindre hun sovnet, og da sov hun ikke lenge. Jeg tror nå at hun trodde hun ble "forlatt" rett og slett.
Jeg husker jeg var så lei meg og misunnelig på de andre jeg så gikk og trillet på sine sovende, rolige babyer.. Jeg turte bare å trille i nabolaget og det var ofte jeg bare måtte snu.
Jeg brukte mye bæresele og sjal i likhet med de andre her.
MEN da hun bikket ca 3 mnd og klare å både se meg og vognleken, liggende i vogna, trivdes hun. Da sovnet hun når jeg trillet tur. Nå som hun er 5 mnd kan hun også ligge våken i vognen og kikke ut eller holde på med en leke..
Det vil gå seg til for deg også :)
 
Back
Topp