Baby hater å kjøre bil og sover dårlig

Bkno3237032

Andre møte med forumet
vår lille prins på 4,5 mndr hater å kjøre bil. Skriker ganske raskt etter vi starter å kjøre. Dette er slitsomt. For jeg blir så låst til hjemmet. Vi har maxicosi. Det henger leker på bilstol. Vi har alltid ren bleie og mett og god. Nå i siste også begynt å skrike selv når han skal sove. Hvis han sovner sover han kun 30 min. Og ikke alltid man kommer så langt på 30 min.

Han sover også dårlig på dagtid. Med kun 30 min dupper. Samme om det er i vogn, vugge, bil. Kun i bæresele sover han litt lengre. Han er trøtt når han våkner ogdermed mye grinete.
Begynner å bli ganske sliten. Siden man aldri har noe tid for seg selv. Fullammer ennå og min mann jobber ekstremt mye. Så jeg er en del alene. 3 barnet. Våkner ganske ofte for amming om natten og.

Noen som er i samme situasjon eller har noen gode råd?
 
vår lille prins på 4,5 mndr hater å kjøre bil. Skriker ganske raskt etter vi starter å kjøre. Dette er slitsomt. For jeg blir så låst til hjemmet. Vi har maxicosi. Det henger leker på bilstol. Vi har alltid ren bleie og mett og god. Nå i siste også begynt å skrike selv når han skal sove. Hvis han sovner sover han kun 30 min. Og ikke alltid man kommer så langt på 30 min.

Han sover også dårlig på dagtid. Med kun 30 min dupper. Samme om det er i vogn, vugge, bil. Kun i bæresele sover han litt lengre. Han er trøtt når han våkner ogdermed mye grinete.
Begynner å bli ganske sliten. Siden man aldri har noe tid for seg selv. Fullammer ennå og min mann jobber ekstremt mye. Så jeg er en del alene. 3 barnet. Våkner ganske ofte for amming om natten og.

Noen som er i samme situasjon eller har noen gode råd?

Det med å sove korte dupper er veldig vanlig i den alderen.
Men ang bilkjøring, har han vært hos osteopat/kiropraktor /naprapat og sjekket at han ikke har spenninger i rygg/nakke. Mange babyer med spenninger som ikke liker bil, men samtidig også mange som bare uforklarlig ikke liker bil. Men det er jo verdt et forsøk :)
 
Det med å sove korte dupper er veldig vanlig i den alderen.
Men ang bilkjøring, har han vært hos osteopat/kiropraktor /naprapat og sjekket at han ikke har spenninger i rygg/nakke. Mange babyer med spenninger som ikke liker bil, men samtidig også mange som bare uforklarlig ikke liker bil. Men det er jo verdt et forsøk :)

Håper sånn det med korte dupper blir bedre snart litt frustrerende å bruke like lang tid på å få han til å sovne som han faktisk sover.

Vi har vært hos kiropraktor. Han var stram i nakke. Men helt fin nå
 
Min som blir 2 år når i sep. har hata å sitte i bil fram til nå i sommer. Veldig slitsomt. Han sov også ekstremt lite, dag og natt. Mellom 5 og 20 min. Alltid misfornøyd, utålmodig og urolig. Bæresjal funka veldig bra her, men jeg måtte være i konstant bevegelse. Kan ikke skjønne hvordan jeg kom meg gjennom det med en fødselsdepresjon oppå det hele. Har heldigvis hatt mye hjelp i samboer da. Nå er det mye, mye bedre. Han sover hele natta og 1,5 time på dagen.

Var hos kiropraktor uten at det hjalp noe på bilkjøringa og søvnen. Måtte bare gå seg til, men det tok tid og det er først nå jeg føler jeg har fått tilbake energi. Har rett og slett vær helt ødelagt etter fødsel i 2 år:sorry: Kanskje ikke dette du hadde mest lyst til å lese:p

Har du forresten prøvd kiropraktor eller lignende?
 
Min frøken var et H... Når 4 mnd utviklingstrinn kom! Men, i tillegg hadde hun reflux da og er et ørebarn. Så jeg anbefaler deg å utelukke alt fysisk, enten det er låsninger eller ørene eller ingenting, så sjekk ut! Evt skifte bilstol? Noen barn hater den eller den bilstolen. Jeg føler virkelig med deg, det er fryktelig ensomt å stå i sånn over tid. Men vit at du gjør så godt du kan for babyen din.
 
Storebror likte ikke bil og gav klart uttrykk for det! Jeg som trodde alle babyer bare sovnet i bil...kjørte minst mulig bil. Det ble litt bedre når vi gikk over til større bilsete. Nå er han 3 år og synes det er greit å sitte i bil, men klarer ikke å sove der.
 
Her hadde vi også samme problemet når det gjaldt bilkjøring, vi har også en maxicosi. Jeg stusset til slutt over om det kunne være så enkelt som at han ikke satt godt i den så jeg tok ut "nyfødt"puta, og da ble det plutselig helt greit med bilturer. Kanskje det kan være en løsning hos deg også?
 
Takk for alle meldinger. Godt å vite jeg ikke er alene.

Vi har vært hos kiropraktor flere ganger. Ingenting er gale med han. Han var stiv i nakken. Men ikke noe utover det.

Vi har tatt ut nyfødtputen. Ble dessverre ikke så mye bedre.

Og ja, hele 4 mndr er jo et stort utviklingstrinn så håper noe letter når det går over.
 
Takk for alle meldinger. Godt å vite jeg ikke er alene.

Vi har vært hos kiropraktor flere ganger. Ingenting er gale med han. Han var stiv i nakken. Men ikke noe utover det.

Vi har tatt ut nyfødtputen. Ble dessverre ikke så mye bedre.

Og ja, hele 4 mndr er jo et stort utviklingstrinn så håper noe letter når det går over.
Det er heftig når det står på, men det blir bedre!
Førstemann her sov kun på oss det første halvåret, prøvde vi å legge hn noe annet sted så våknet hn på 20 min. Bæretøy hjalp utrolig mye, da fikk jeg også gjort litt! Og bare det å sette på podcast/lydbok etc når man går å bysser i bæretøy hjalp mye - da hadde jeg noe jeg koste meg med, istedenfor at det bare ble fokus på at hn skulle sove :)
(Og når vi kom til 6 mnd var hn plutselig klar for vogn og begynte å sove sin lengste dupp i vogna, uten behov for noe øving og styr i forkant! Så det kommer, noen trenger bare litt tid.. )
Og samme med bil - hn hatet det fra dag 1! De 5 min det tar å kjøre til besteforeldre var tortur :dead:
Men med tiden ble det bedre det også! Og vi har hatt lange og fine bilferier når hn er blitt større :)
Og for oss var det ingenting som var årsaken som refluks etc, hn trengte bare mye nærhet :)
 
Det er heftig når det står på, men det blir bedre!
Førstemann her sov kun på oss det første halvåret, prøvde vi å legge hn noe annet sted så våknet hn på 20 min. Bæretøy hjalp utrolig mye, da fikk jeg også gjort litt! Og bare det å sette på podcast/lydbok etc når man går å bysser i bæretøy hjalp mye - da hadde jeg noe jeg koste meg med, istedenfor at det bare ble fokus på at hn skulle sove :)
(Og når vi kom til 6 mnd var hn plutselig klar for vogn og begynte å sove sin lengste dupp i vogna, uten behov for noe øving og styr i forkant! Så det kommer, noen trenger bare litt tid.. )
Og samme med bil - hn hatet det fra dag 1! De 5 min det tar å kjøre til besteforeldre var tortur :dead:
Men med tiden ble det bedre det også! Og vi har hatt lange og fine bilferier når hn er blitt større :)
Og for oss var det ingenting som var årsaken som refluks etc, hn trengte bare mye nærhet :)

Så godt å høre

Det hjelper å vite det blir bedre. Min lille trenger mye nærhet og mange lurer er i bæretøy. Men prøver å la han sove litt for seg selv. Men blir stort sett alltid 30 min. Hvorfor? han er jo da trøtt når han våkner igjen.

Hadde bilkjøring vært lettere hadde jeg kommet meg litt mer ut. Det hadde nok vært bedre.

Jeg lytter på podcast og lydbøker når jeg er på tur med sele Eller musikk. Eller snakker i telefon. Alt det hjelper på.

Men man føler seg litt «ensom» og lite sosial oppi alt dette.
 
Back
Topp