Baby har snudd seg!

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Flere her som vet/har merket at babyen har snudd seg med hodet ned?
Jeg fikk en følse av dette i går og idag hos jordmor fikk jeg vite hodet var ned,men langt oppe i bekkenet..

Har en følse av at jeg kanskje føder for tidlig denne gangen og fikk beskjed om at hvis vannet går skal man legge seg ned og ringe føden pga da kan navlesnoren «følge med ut»...vet ikke helt,men føler jeg ble litt stresset av den beskjeden:p

Flere her som vet/har merket at babyen har snudd seg med hodet ned?
Jeg fikk en følse av dette i går og idag hos jordmor fikk jeg vite hodet var ned,men langt oppe i bekkenet..

Har en følse av at jeg kanskje føder for tidlig denne gangen og fikk beskjed om at hvis vannet går skal man legge seg ned og ringe føden pga da kan navlesnoren «følge med ut»...vet ikke helt,men føler jeg ble litt stresset av den beskjeden:p
Skjønner du blir stresset av å høre noe sånt. Det har ikke jeg hørt om før. Tror ikke det er grunn til bekymring.

Var på sjekk på sykehuset igår pga lite liv. Der tok legen UL og sa at babyen har snudd seg i hodeleie. Det var den ikke for 1 uke siden. Hu sa ingenting om fare for tidlig fødsel.. Har hørt fra både jordmor og andre at det ikke er uvanlig at de legger seg i hodeleie rundt denne tida. Men de snur seg ofte frem til fødsel for de har god plass enda.

Vanlig at de legger seg til nå, men de kan fortsatt snu seg mange ganger... ingen grunn til å bekymre seg for vannavgang og prematur fødsel av den grunn...
ang å legge seg ned og tinge 113, er vel det en vel utgått anbefaling, mange år siden jeg har hørt om...

Vanlig at de legger seg til nå, men de kan fortsatt snu seg mange ganger... ingen grunn til å bekymre seg for vannavgang og prematur fødsel av den grunn...
ang å legge seg ned og tinge 113, er vel det en vel utgått anbefaling, mange år siden jeg har hørt om...
Sniker.. De har sluttet å anbefale dette. MEN heldigvis for min del så anbefalte fødselslegen det ved siste vekstkontroll i uke 36. Babyen var da ikke festet. To dager etter gikk vannet og jeg ble hentet med ambu. Siden fødselen ikke startet, ble det sengeleie frem til de satte i gang fødselen. Babyen kom med navlestrengen surret rundt halsen to ganger.

Men når det er sagt,så er det som du sier,ingen grunn til å bekymre seg for prematur fødsel og det som har skjedd meg. Skal også sies at det var forventet prematur fødsel hos meg.

Mine ligger også klare den riktige veien (hvertfall nr 1 [emoji28]), og det er litt rart å allerede vite at det er den til venstre som blir førstemann ut (så sant alt går greit med normal fødsel da!) [emoji4] Men selvom bebisene har lagt seg riktig vei, så betyr det ikke at de har tenkt å komme ut på en god stund ennå. Med mi nr 1 festet hun seg ikke med hodet før over uke 30 hvertfal, selvom jeg ikke husker helt hvilken uke hun festet seg i.. Nr 2 festet seg aldri, men snudde seg tidlig riktig vei. Mine første kom uke 38 og 37, og jeg regner vel med at disse tvillingene kommer enda litt før, men håper og tror at det fortsatt er lenge til dem kommer [emoji28]

Det er riktig at man skal legge seg ned og ringe hvis vannet går før uke 36, det har jeg fått beskjed om med både nr 1 og nr 2. Men det er jo heller ikke alltid fødselen starter med vannavgang. Med min nr 2 tok dem vannet på sykehuset, og det er ikke så uvanlig [emoji4]

Er den utgått? Jeg fikk samme beskjed da jeg gikk gravid med både nr 1 og 2, sistemann er 2 år gammel nå..

Min har liggi i hodeleie store deler av svangerskapet [emoji846]

Min lille ramp har snudd seg :) er i uke 29. Han snudde seg på lørdag,og ble da roligere i helgen til min store frykt

Er den utgått? Jeg fikk samme beskjed da jeg gikk gravid med både nr 1 og 2, sistemann er 2 år gammel nå..

Fikk beskjed om at det var slutt på det når jeg gikk med nr 2 og 3 for 9 og 10 år siden. Og har aldri hørt det har blitt anbefalt de årene jeg jobbet på føden etter dette.

Ang. Navlesnor rundt halsen, så har nesten alle babyer det. Det er ikke før den kommer en tre ganger rundt eller navlesnoren er veldig kort at det utgjør en fare. Ren rutine at JM fjerner navlesnoren da hodet er født

Hvorfor har du følelsen av å føde fortidlig? Både 3 åringen og 1 åringen lå med hodet godt ned i bekkenet fra uke 28. Men de kom ikke særlig tidlig av den grunn. Nr 2 festet seg ikke en gang. Og kom 6 dager over termin. Nr 1 som festet seg i uke 36 kom 4 dager før termin.

Hver gang jeg har vært til enten ultralyd eller ekstra kontroller, så har jenten alltid lagt med hodet ned.

Har ikke bekymret meg noe over det. Jordmor har ikke sagt noe heller, og på vanlig jordmor kontroll så har ho ennå ikke kjent på baby sin plassering.

Fikk beskjed om at det var slutt på det når jeg gikk med nr 2 og 3 for 9 og 10 år siden. Og har aldri hørt det har blitt anbefalt de årene jeg jobbet på føden etter dette.

Ang. Navlesnor rundt halsen, så har nesten alle babyer det. Det er ikke før den kommer en tre ganger rundt eller navlesnoren er veldig kort at det utgjør en fare. Ren rutine at JM fjerner navlesnoren da hodet er født

Skjønner! Men så rart at jeg fikk beskjed om det med begge de første mine (8 og 2 år gamle).. Vannet gikk forsåvidt kun med nr1, og da i uke 38, så fulgte ikke det rådet så sent. Når det er sagt, så hadde hun navlesnora 4 ganger rundt halsen, og satt bom fast i den under pressriene.. Endte med haste ks. Men de sa også den gang at mange barn blir født med navlesnor rundt halsen helt problemfritt, selvom det endte sånn med mi..

Skjønner! Men så rart at jeg fikk beskjed om det med begge de første mine (8 og 2 år gamle).. Vannet gikk forsåvidt kun med nr1, og da i uke 38, så fulgte ikke det rådet så sent. Når det er sagt, så hadde hun navlesnora 4 ganger rundt halsen, og satt bom fast i den under pressriene.. Endte med haste ks. Men de sa også den gang at mange barn blir født med navlesnor rundt halsen helt problemfritt, selvom det endte sånn med mi..

Huff og huff[emoji27] turna og kost seg fælt mens hun hadde god plass hu da[emoji28] men ja med snora så mange ganger rundt blir det vanskelig å komme ut for egen hjelp [emoji846]

Huff og huff[emoji27] turna og kost seg fælt mens hun hadde god plass hu da[emoji28] men ja med snora så mange ganger rundt blir det vanskelig å komme ut for egen hjelp [emoji846]

Ja, ho lå ikke særlig stille [emoji28] Endte heldigvis veldig bra, selvom det føltes dramatisk for meg! Frisk og fin jente som kom [emoji177]

Min snudde seg forrige uke, og jeg er 29+0 i dag. Kjenner faktisk mye mere liv nå jeg etter han snudde seg. Før det kjente jeg det såvidt så ble litt lettere til sinns nå..

For en uke siden var jeg hos jm som også mente at baby har snudd seg(merket plutselig endringer i bevegelse)og på ul på fredag så vi at dette stemte:) nå siste timen føles det ut som hun har snudd seg tilbake igjen da jeg merket «hikking»skrått opp til høyre på magen..har hatt ganske store smerter som at jeg blir sparket bakover mot ryggen..noen andre som syns det er ubehagelig/vondt når baby snur seg rundt?:p

Hvorfor har du følelsen av å føde fortidlig? Både 3 åringen og 1 åringen lå med hodet godt ned i bekkenet fra uke 28. Men de kom ikke særlig tidlig av den grunn. Nr 2 festet seg ikke en gang. Og kom 6 dager over termin. Nr 1 som festet seg i uke 36 kom 4 dager før termin.
Vet egentlig ikke helt hvorfor den følelsen gar vært der hele tiden,annet enn at «alt»har kommet tidligere denne gang også hatt så mye kynnere og nedpress fra før uke 19..,men har skjønt nå ifølge jm at det er vanlig 2.gang:)

Min lille ramp har nå snudd seg tilbake. Etter noen dager «opp ned» har han snudd seg tilbake med hodet opp igjen :laughing002
Men han turner masse. Kjenner plutselig en hånd eller for eller rygg stikke ut

Back
Topp