Baby har forskjellige liggestillinger/posisjoner

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Jeg merker så innmari godt forskjell på hvordan han ligger. Eller, rettere sagt, hvor han ligger. Noen ganger, spesielt merkbart på morgenene, så kan magen være steinhard helt ut i «overflata», høyt oppe ved navlen. Da er det som om han har pressa seg opp og ut. Andre ganger kjenner jeg han lavt nede mot høyre (aldri mot venstre av en eller annen grunn), da er jeg helt bløt oppe ved navlen. Atter andre ganger ligger han dypere inn, da er kulen ikke så tydelig. Veldig fascinerende. :)

Andre som har det sånn?

Jaa, helt likt hos meg! Magen endrer «form» hele tiden, og kan kjenne det med hånden hvor hun ligger etter hvor hardt det er. Veldig gøy:p

Noen ganger kjenner jeg det. Dvs, jeg kan ikke kjenne hva som er opp og ned på babyen, men om jeg kjenner på livmoren, så kjenner jeg det godt hvis hun ligger nært magen og opp. Oftest på høyre side. For da blir det hardt og ømt akkurat der. Men f.eks akkurat nå, må hun ligge lengre inn, for hele livmoren kjennes lik ut over hele.

Jeg merker så innmari godt forskjell på hvordan han ligger. Eller, rettere sagt, hvor han ligger. Noen ganger, spesielt merkbart på morgenene, så kan magen være steinhard helt ut i «overflata», høyt oppe ved navlen. Da er det som om han har pressa seg opp og ut. Andre ganger kjenner jeg han lavt nede mot høyre (aldri mot venstre av en eller annen grunn), da er jeg helt bløt oppe ved navlen. Atter andre ganger ligger han dypere inn, da er kulen ikke så tydelig. Veldig fascinerende. :)

Andre som har det sånn?

Ja, kjenner det veldig godt. Og kjenner godt når han endrer stilling. Merkelig å tenke på at de er så små ennå :woot:

Jeg merker det blir trangere av og til og at magen blir litt hardere, akkurat som at hun snur litt på seg :) litt ubehagelig følelse, men det får gå :p

Back
Topp