Baby har begynt å våkne om natten

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Vi har vært sååå heldige med at baby har sovet rundt helt fra starten, uten mating eller noe annet om natten. Det hender seg at han skriker uten at han er våken, og gir han da bare smokken.

I det siste har han begynt å skrike såpass at vi ikke får roet han, som resulterer i at han våkner. Han får litt kos og mat, og sovner i løpet av en halvtimes tid.

Jeg skjønner jo at det er normalt at babyer våkner om natten, men utrolig slitsom dersom han skal begynne nå når han er over 5 mnd, og etter hvert skal inn på eget rom osv.

Er det flere som har det sånn?
Er det normalt at våkingen går denne veien, og ikke omvendt?
 
Last ned the wonder weeks appen og legg inn termindato (ikke fødselsdato) på babyen. Da ser du hvilket utviklingstrinn barnet er i og lærer om hva som skjer i den og den perioden :)
 
Eldste min hadde par måneder hvor hun sov natten igjennom, men startet å våkne oftere igjen ved 5 mnd alder. Hun sov ikke natten igjennom før hun var ca ett og et halvt år, men det er nok veldig individuelt. Du er jo veldig heldig om du har bare en oppvåkning og :happy:
 
Eldste min hadde par måneder hvor hun sov natten igjennom, men startet å våkne oftere igjen ved 5 mnd alder. Hun sov ikke natten igjennom før hun var ca ett og et halvt år, men det er nok veldig individuelt. Du er jo veldig heldig om du har bare en oppvåkning og :happy:

Det var akkurat samme med mi eldste [emoji4]
 
Last ned the wonder weeks appen og legg inn termindato (ikke fødselsdato) på babyen. Da ser du hvilket utviklingstrinn barnet er i og lærer om hva som skjer i den og den perioden :)

Dette sjekket jeg, etter at mi har begynt å våkne rundt kl 03-04 og holder baluba resten av natta. Ikke noe utviklingstrinn på gang, gitt :shifty: Hadde nesten håpt på det :p
 
Kan vel henge sammen med at de er klare for mer mat og derfor også er mer sulten om natta. Hadde bare forberedt meg på at det blir opp om natten fremover og så være glad hvis du slipper.
 
Mini her våkner hver natt når han er sulten, så aldri opplevd det å ikke være våken på natten. Men det er forskjell på nettene, noen netter våkner han til kl 1 og 4, andre ganger er det hver time... eller halvtime. Da er det som regel utviklingstrinn som er grunnen, men også lagt merke til siste måneden at hvis han har spist lite om dagen, så våkner han hvertfall ofte på natten. Siste måneden har det gått fra å måtte spise hver 2. time til å gå til 3-3,5t mellom flere av måltidene. Han får bare grøt før kvelden. Så det er jo det at de endrer seg veldig rundt 6mnd, og får litt andre behov til mat og slikt. Men når han har vært våken om natten og bare grina og sånn, og i grunn bare vil ha smokk eller noe sånn, at han ikke er sulten. Så er det som regel utviklingstrinn her ihvertfall. :)
 
Min våkner hver natt kl 4!! Nekter å sovne igjen... Så jeg er på første trilletur kl 6... Du bør være glad babyen sovner igjen ;-)
 
Back
Topp