Baby hadde høy puls og lå stille

Alvea-

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Har tenkt litt på dette etter jeg var på TUL.
Babyen lå med 170bpm og lå helt uten bevegelse. Etter undersøkelsen måtte jordmoren virkelig skumpe i magen min flere ganger før vi fikk noen bevegelser..

googlet litt i etterkant og ser at pulsen varierer veldig ut i fra aktivitet og stress hos baby. Men han/hun kunne vel umulig vær så stressa når han/hun bare lå helt stille og visstnok sov..

Jordmor ville kanskje reagert om det var veldig unormalt, men hun virket bittelitt stressa når hun prøvde å tvinge fram bevegelse..

Hva tror dere? Er ikke 170 veldig høyt når han/hun ligger stille? Midt i uke 12 om det har noe å si

Husker min første ofte hadde puls oppe i 175, men husker ikke om han da var i bevegelse eller ikke. Tror ikke det er noe å bekymre seg over :Heartred Da jordmor målte hjertelyden på mandag sa hun at den lå på 120. Jeg syns det hørtes veldig lavt ut, fordi den alltid var mye høyere med førstemann, men det virka på hun som at det var normalt også :dontknow

Jeg husker ikke helt når pulsen er på sitt høyeste, men lurer på om det er rundt uke 14. Ved uke 12 er den i alle fall nært toppen. Min makspuls er i nærheten av 200 selv om snittet for alderen er nærmere 175. Sånn er det for småtassene i magen også. Noen ligger høyere enn snittet, noen lavere, og det varierer etter hva de driver med som du sier. Selv om du ikke så noen aktivitet først kan det hende mini jobbet hardt med å tisse eller tenke eller hva de nå gjør inni der. Ikke sikkert det var soving. Jordmor stresset sikkert litt med å tvinge fram bevegelse, men det var neppe pga puls. 170 er ikke så veldig høyt på denne tiden. H*n er sikkert godt over 200 i de hardeste treningsøktene.

Takk for svar jenter :love017 Det hjelper på!
Jordmor er sikkert erfaren og ville reagert dersom det var grunn til det

Back
Topp