Baby høyt oppe?

abrakad

Forelsket i forumet
Hei :)
Jeg et straks i uke 26, og har kjent bevegelser noen uker. Men nå er det jo skikkelig Texas der nede, så gøy! :woot::woot:
Jeg er førstegangs og dette er sikkert et dumt spørsmål, men er babyen så høyt oppe i magen allerde? Når jeg ser på illustrasjonsbilder av uke 25/26 så er kanten av livmora nådd navlen, men jeg kjenner tydelige spark og bevegelser mye lengre opp:wideyed: Skal ikke klage, for all del! Jeg bare lurer på om flere har der slik? Er der normalt?
 
Jeg er 27+0 i morgen og var på svangerskapskontroll tidligere denne uken. Da var livmora mi ganske mye høyere opp enn navlen, så det er nok helt vanlig det altså. Jeg merker også bevegelser ganske høyt opp.
Kan være på den ene siden i det ene øyeblikket og like etterpå på andre siden :)
 
Her var babyen oppe til over navlen i uke 20, er nesten oppe ved ribbeina nå (25+6) men jeg er svær ;) Ligger på 97,5% på kurva foreløpig, forrige graviditet lå jeg langt over alle kurver på slutten så jeg regner med å bli svær.
 
Er 25+4, og kjenner også bevegelse godt over navlen:love7 Er også førstegangs, og har kjent mer og mer for hver dag. Såå koselig!:Heartblue
 
Jeg også. Jeg sa til jordmor at jeg følte jeg hadde ungen oppe i halsen. Det mente hun ikke var rart, for livmor var avsluttet ca midt der ribbeina møtes. Hun sa « du går ikke så mye ut, men livmoren din er allerede veldig høy». Blir spennende å se hvordan dett utvikler seg.
 
Så gøy :love7
Bra vi er flere med samme luksusproblem :joyful:
Jeg har også blitt veldig stor, og mange spør om jeg ikke er lengre på vei enn jeg er, så fikk det plutselig for meg det med livmora og at jeg kjente babyen så langt opp, så ble plutselig litt stressa hahah :rolleyes: Men om vi er flere så orker jeg ikke tenke mere på det :D
 
Jeg er 24+4 og har kjent mye liv over navlen. Her en dag lå hun til og med så langt oppe jeg følte hun nesten var oppe med puppene. Kjennes ut som kanten på livmoren er mellom navlen og ribbeina.
 
Jeg også. Jeg sa til jordmor at jeg følte jeg hadde ungen oppe i halsen. Det mente hun ikke var rart, for livmor var avsluttet ca midt der ribbeina møtes. Hun sa « du går ikke så mye ut, men livmoren din er allerede veldig høy». Blir spennende å se hvordan dett utvikler seg.
Her er livmora også nesten opp til ribbeina kjenner jeg, men foreløpig har jeg litt plass til lungene :D
 
Hei :)
Jeg et straks i uke 26, og har kjent bevegelser noen uker. Men nå er det jo skikkelig Texas der nede, så gøy! :woot::woot:
Jeg er førstegangs og dette er sikkert et dumt spørsmål, men er babyen så høyt oppe i magen allerde? Når jeg ser på illustrasjonsbilder av uke 25/26 så er kanten av livmora nådd navlen, men jeg kjenner tydelige spark og bevegelser mye lengre opp:wideyed: Skal ikke klage, for all del! Jeg bare lurer på om flere har der slik? Er der normalt?
Jeg måtte Google etter å kjent spark over navelen :hilarious: jeg fant denne, litt lengre ned i artikkelen står d litt om hvor mange cm under/over navle livmoren er i div uker :D https://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Nar-kommer-magen/
 
Jeg er i uke 27 nå, og for under ei uke siden begynte jeg plutselig å kjenne han sparka nesten oppe med ribbeina :hilarious:
 
28+1, kjenner baby sparker i ribbeina når jeg ligger. Siger ned når jeg står, når ikke opp da.
 
Back
Topp