Baby gulper opp all mat, kveles

Sparklefart

Forelsket i forumet
Minsten på snart 7 uker har de siste to dagene gulpet opp så og si all mat. Jeg både ammer og mater med mme. Jeg jobber med å få opp melkeproduksjonen igjen, og det går derfor litt i begge deler.

Rundt 22:00 gulpet hun en hel vanndam på genseren min, og fortsatte å gulpe tre ganger ganske tett oppmot dette. Virker som at det var mye slim. Nå, ca 30 minutter etter inntatt mme) 01:00) begynte hun å gulpe. Hun fikk ut en GOD del, men slet fortsatt med å få ut en del, og lå nesten å ble kvelt. Jeg løftet opp armer, snudde og vendte, og var på et tidspunkt redd for at jeg ikke skulle klare å få henne til å få det opp, og puste igjen. Det var kjempeskummelt....

Så da lurer jeg på, burde jeg bekymre meg? Jeg har hørt at mye gulp kan være tegn på at hun kan være syk? Nå, og likt som sist gang hun gulpet mye, så er hun veldig rolig i etterkant. Som at det har lettet på. Jeg ble utrolig redd når hun ikke fikk opp gulpet, og tørr ikke engang tenke på hvordan det hadde gått om jeg ikke hadde ligget våken ved siden av henne.. Hun har vært litt tett i nesa, og hostet litt, men jeg tror ikke hun har hatt feber...
 
Det er ikke noe virus da?
Min gulper ikke no særlig nå. Men er tett i nesa, og det er mye snørr, ikke tørre buser. Han vegrer seg for puppen og det var helt forferdelig i natt. Han gråt når han ble lagt ned, så måtte sove på meg så han ikke lå flatt. Har ikke feber enda.
Men etter et par (10-20 googlesøk) så kommer det opp slim, pustevansker og oppgulp/spy på flere barnevirus.
 
Jeg tenker at du burde ta deg en tur til legen.
Sjekk reflux og rett og slett etter forkjølelse og luftveier.

Ta heller en tur for mye, enn en for lite! Alltid!
 
Er du bekymra så kontakt lege.
Kan være lurt å se på å bytte merke mme, da noen reagerer på enkelte merker med å gulpe mye.
Det er også medisiner som kan hjelpe mot refluks om det er det som er problemet.

Vet ikke hvordan det er med raping, men prøv å pass på at ungen får opp luft en gang underveis i måltid og en etterpå.
 
Back
Topp